וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איזו תדמית תצא לאיגוד הכדורסל תחת אבנר קופל?"

3.1.2012 / 11:31

מסדרונות האיגוד ממשיכים לסעור בעקבות הפרסום על המהלך שנועד להדיח את שי שני. אחד מחברי האיגוד: "זה מהלך כוחני"

הישיבה הדרמטית של הנהלת איגוד הכדורסל שהתנהלה אמש (שני) ובה נקבע בין היתר כי הבחירות לתפקיד יו"ר האיגוד יידחו לחודש מאי, ובעקבותיה צפוי שי שני להיות מודח מהתפקיד בהליך ללא בחירות, ממשיכה להכות גלים. עוד אמש הגישו חברי הנהלת הפועל בקשה לדיון דחוף, תוך 14 ימים, בו הם צפויים להשיג רוב להדחתו של היושב ראש המכהן ולאחר מכן באותה ישיבה יציעו את מועמדותו של אבנר קופל, שאמור להתמנות עד למועד הבחירות החדש.

"המהלך שעושים בהפועל הוא מהלך של אנשים פחדנים, שקרנים וכוחניים", אמר הבוקר אחד מחברי הנהלת האיגוד שתומך בשי שני, "איזו מין תדמית תצא לאיגוד הכדורסל תחת אבנר קופל אם הוא תופס את השליטה באיגוד בדרך לא דרך? אם קופל כל כך בטוח שהוא זוכה בבחירות, אז למה צריך לעשות את המהלך הזה? זה פשוט לא יאה. בכל מקרה, הסיכוי ששי יצליח לשרוד את המהלך הוא נמוך מאוד, זה די גמור".

בינתיים במרכז מכבי מנסים לבצע מהלך שימנע את הדחתו של שי שני, המועמד בו החליטו לתמוך. בתחילה שקלו במכבי לפנות לשמעון מזרחי כדי למנות אותו במקום שני עד לבחירות, אך נראה כי מזרחי ימנע מהמהלך. כעת צפויים חברי המרכז לתמוך בכינוס אסיפה כללית וניסיון שינוי התקנון, אך גם תמיכה שלהם לא אמורה לגרום למהלך לקרות, אלא אם חברים ממרכזים נוספים יצטרפו לבקשה.

בתוך כך, תנועת אומ"ץ - אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, שיגרה הבוקר (שלישי) מכתב לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, במטרה למנוע את הדחתו של שני מתפקיד יו"ר איגוד הכדורסל ואת מינויו הצפוי של קופל.

תוכן המכתב שנשלח לשרה לבנת על ידי תנועת אומ"ץ

בתאריך 2.1.2012 התקיימה ישיבה של הנהלת איגוד הכדורסל שבה הוחלט לא להקדים את הבחירות למוסדות האיגוד. על פי הפרסומים באמצעי התקשורת ואין איש המכחיש אותם, מתכוונים נציגי הפועל וביתר להדיח את מר שי שני מתפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל ולמנות את אבנר קופל - יו"ר מנהלת ליגת הכדורסל.

התנהלות זו של חברי הנהלה באיגוד הכדורסל תמוה בעינינו מכמה טעמים:

1. לא מצאנו פגם כלשהו, מקצועי או אישי בתפקודו של שי שני כיו"ר איגוד הכדורסל, כך שהדחתו, כנראה, אינה מסיבות ענייניות.

2. ההדחה אמורה להתבצע ארבעה חודשים לפני סיום הקדנציה של שי שני, באם היה יו"ר כל כך גרוע, מדוע לא הודח עד כה?

3. מר קופל נעצר לפני כמה חודשים בעוון העלמת מס מהכנסות בשווי של מיליוני שקלים, זאת עקב בדיקה של פקיד השומה באשקלון ושוחרר למעצר בית. על פי הידוע לנו החקירה עדיין בעיצומה.

4. אבנר קופל משמש בתפקיד יו"ר ארצי של בית"ר ישראל וכיו"ר מנהלת הליגה לכדורסל. לית מאן דפליג שיש ניגוד אינטרסים מובהק במילוי שני התפקידים על ידי אותו אדם.

5. בישיבת ההנהלה האמורה, העלה עו"ד שמעון מזרחי – יו"ר מכבי תל אביב טענה כי אגודת ביתר ואגודת הפועל הגיעו להסכם ביניהם שאבנר קופל ימונה כיו"ר איגוד הכדורסל בתמיכת הפועל ובתמורה יתמכו נציגי ביתר במינוי נציג הפועל ליו"ר הוועד האולימפי, הסכם כזה יכול להיות כשר אך ריחו יינשא למרחק רב.

6. על פי השמועות מועמד הפועל ליו"ר הוועד האולימפי הינו איתן רוב שהיה מנהל רשות המיסים כשהתפוצצה פרשת מס הכנסה ואף היה עצור ושוחרר כיוון שלא היו ראיות מספיקות לאשמתו. איתן רוב מעורב באופן ישיר בפרשת ההקלות ממיסים להיכל נוקיה, פרשה שחקירתה עדיין לא הסתיימה.

לדעת אומ"ץ היה ראוי כי מר קופל יודיע שעד סיום החקירה בעניינו, אין הוא רואה עצמו כמועמד לתפקיד ציבורי חשוב ורגיש כיו"ר איגוד הכדורסל. כיוון שנראה לנו שמר קופל לא יעשה זאת ולאור ששת הסעיפים שהעלינו במכתב זה, אנו מבקשים ממך להתערב באופן מיידי ותמנעי את הדחתו של שי שני מתפקידו כיו"ר איגוד הכדורסל, זאת עד לסיום הקדנציה שלו בחודש אפריל הקרוב.

הפיכה באיגוד הכדורסל: שי שני יודח, אבנר קופל ימונה במקומו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully