וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר ביטון: "שהפרשנים ימשיכו לדבר ואנחנו נתקדם"

25.12.2011 / 12:50

קרית שמונה מדברים הרבה ואת הקבוצות הגדולות אנחנו לא באים לנצח, אלא לפרק. ניר ביטון ואשדוד לא דופקים חשבון יותר

לניר ביטון, אחד השחקנים הכי טובים העונה, יש הסבר אמיץ מדוע מדינה שלמה מדברת על קרית שמונה אבל כמעט מתעלמת מאשדוד, השלישית בטבלה להזכירכם. "מזכירים את קרית שמונה כקבוצת צמרת, כי בכל שבוע המאמן שלהם או הבעלים עולים בתקשורת, מדברים, מתראיינים ונחשפים", אומר אחת מההבטחות הגדולות של הכדורגל הישראלי. "אצלנו, לעומת זאת, שקט תעשייתי. ג'קי בן זקן, יוסי מזרחי או אחרים במערכת - כולם שומרים על פרופיל נמוך. אני בטוח שאם האנשים שלנו היו מתראיינים יותר, אז ברור שהיו מדברים על אשדוד יותר מאשר עכשיו, אבל אנחנו השחקנים לא מתייחסים לזה. שהפרשנים ימשיכו לדבר. שימשיכו לכתוב על הגדולות ואנחנו נמשיך להפתיע ולהתקדם. אם נגיע לשלבים המכריעים של העונה ונהיה במקומות הראשונים, הפרשנים יאכלו את הכובע. לא תהיה להם ברירה".

ניר ביטון שחקן מ.ס אשדוד חוגג שער. קובי אליהו
תסתכלו עליו ותראו את מ.ס. אשדוד של העונה. ניר ביטון/קובי אליהו

מי שמופתע מהדברים הישירים של הקשר הצעיר, מוזמן לקרוא עד סוף הראיון. זה ניר ביטון (21, קפטן הנבחרת הצעירה), זו אשדוד החדשה – חצופה באופן חיובי, אמיתית, אמיצה, בועטת ולא דופקת חשבון לאף אחד. גם לא למכבי תל אביב אותה יפגוש הערב (20.50 ערוץ 1), כאשר הוא מתבקש להשוות בין מהפכת הצעירים שמתרחשת העונה בממלכה של ג'קי בן זקן לזו תחת מיטש גולדהאר. "למכבי תל אביב יש הנהלה שאין לה שום קשר לכדורגל. הם נתנו את המושכות למוטי איוניר והכל הלך טוב בתחילת העונה. הם ניצחו את פנאתינייקוס, העפילו לשלב הבתים בליגה האירופית והכל זרם מצוין. הם היו באופוריה ואז הפסד אחד ועוד הפסד וראית מה קרה שם. התחיל שם כדור שלג שכאן באשדוד אין אותו. אנחנו יכולים להתרומם אחרי הפסד, אבל אצלם, זהו - נגמר העולם".

אתם מדורגים במקום השלישי עם תחילת הסיבוב השני. יוסי מזרחי אומר בכל ראיון שהוא מופתע מהמיקום של הקבוצה. גם אתה?

"אנחנו לא מופתעים. ידענו כבר בפתיחת העונה שזו ליגה משוגעת. אני חושב שיוסי (מזרחי, ר"ב) תמיד מכניס לנו לראש שעם עבודה קשה, נחישות, רצון ומשמעת טקטית, אפשר לצמצם את הפערים כמעט עד לאפס ואני חושב שזה מה שמאפיין העונה את אשדוד. אנחנו לא הקבוצה הכי כשרונית בעולם וגם לא קבוצה עמוסת כוכבים עם שמות נוצצים. כולם רצים, כולם עובדים ונותנים את התחת. השנה ניצחנו כבר את הפועל תל אביב ומכבי חיפה וסיימנו בתיקו עם קרית שמונה. עכשיו יש משחק נגד מכבי תל אביב ואם ננצח גם אותם, אי אפשר יהיה שלא להתייחס אלינו יותר".

בגלל שאין כוכבים זה גם אומר שאין אגו בקבוצה?

"אין קשר. יש קבוצות שיש בהן כוכבים ואין בהן אגו. קח את הדוגמה הכי טובה בעולם וזאת ברצלונה. אגו זה אופי, זה טבע של בנאדם. אצלנו בקבוצה כמעט ואין אגו וכל שחקן עולה לשחק בשביל הקבוצה ואך ורק בשביל הקבוצה. זה מה שעושה את אשדוד של השנה".

אתם מרגישים שלמרות ההצלחות שלכם, עדיין מפקפקים באשדוד?

"בפירוש כן. כל הזמן אני שומע את העיתונאים מדברים עלינו ש"השבוע הם ייפלו", או "השבוע זה ייגמר להם", ובכל פעם שאמרו לנו שזה משחק של מבחן אופי, באנו וניצחנו ועמדנו במבחן. כל שבוע ככה. אנחנו השחקנים שומעים הכל, רואים וקוראים את מה שנאמר ונכתב בתקשורת, כדי שבעתיד לא יגידו עלינו שאנחנו גימיק או תופעה חולפת. אני באופן אישי לא זוכר את אשדוד פותחת כל כך טוב ונמצאת במקום השלישי במחזור ה-17 של העונה. תמיד היינו במקומות חמישי, שישי, שביעי או שמיני, מרכז טבלה, אבל אני לא זוכר את אשדוד במקום השני-שלישי לאורך תקופה כה ארוכה. יש לנו השבוע שלושה משחקים מאוד קשים (מכבי ת"א, מכבי חיפה, קרית שמונה, ר"ב) שיראו לאן אנחנו הולכים".

אתה מרגיש שבעקבות חולשת הגדולות, המקום הראשון הוא בכלל אופציה עבורכם העונה ?

"אנחנו כבר במחזור 17 ואני חושב שככל שנשמור על יציבות ונתקדם, אז הכל אפשרי. אם נשמור על אותו מאזן ביתי, מקומנו בין שלוש הראשונות מובטח".

שחקני מ.ס. אשדוד מודים לקהל, במרכז דוד רביבו. קובי אליהו
"אנחנו לא הקבוצה הכי כשרונית בעולם וגם לא קבוצה עמוסת כוכבים עם שמות נוצצים. כולם רצים, כולם עובדים ונותנים את התחת". מ.ס. אשדוד/קובי אליהו

ניצחת העונה את הפועל ת"א ומכבי חיפה וסיימתם בתיקו מול קרית שמונה ועדין יש תחושה שלאשדוד יש רגשי נחיתות במשחקים מול הגדולות. אתה גם מרגיש ככה?

"במשך השנים תמיד אמרו שאשדוד זו קבוצה פרווה. שאשדוד מגיעה למעמדים או משחקים חשובים ועושה במכנסיים ומפשלת. העונה אני מרגיש שיש משהו אחר. אנחנו באים בלי רגשי נחיתות וגם מול מכבי תל אביב, כשהפסדנו 4:0 בסיבוב הראשון, זה היה משחק שלא הגיע לנו להפסיד בתוצאה כזו. מי שראה את אותו משחק, ראה שחטפנו גול מטומטם בדקה ה-42 ומכבי לא הגיעה לאף הזדמנות. התבוסה ההיא נגד מכבי חישלה אותנו".

ולמה שנאמין שהפעם זה באמת רציני?

"תמיד באשדוד היו קבוצות טכניות וכישרוניות שמשחקות כדורגל יפה, והיית נהנה. היו כאן תוצאות של 3:3, 2:4, 3:2 ולא משנה לטובת מי. פעם, בכל משחק נגד הפועל תל אביב או מכבי חיפה, יכולת לסמן מראש ניצחון באנקר ליריבה שלנו. אני חושב שהעונה אנחנו מגיעים בלי רגשי נחיתות, במטרה לפרק אותם ולא רק לנצח. זה מה שעשינו להפועל תל אביב ומכבי חיפה. יש הבדל ושינוי גם בזרים שהגיעו העונה לאשדוד. הזרים האלה שדרגו אותנו בצורה נפלאה. יאיא פטי הגיע וההגנה שלנו נראית שונה לגמרי; אפה אמברוז, שהיה בלם והעונה הוסט לקישור האחורי, מוסיף אתלטיות ונתונים גופניים והוא ברמות הכי גבוהות באירופה. זה משדרג אותנו מאוד. ותוסיף את רוג'רס קולה שהוא אחד החלוצים הטובים בליגה ותבין שאנחנו העונה קבוצה יותר מאוזנת, יותר ממושמעת וחדר ההלבשה שלנו גם הרבה יותר שמח ואין כאן מלחמות".

במה חדר ההלבשה העונה שונה?

"בעונה שעברה היינו רוב היום באקדמיה וכולם היו בחדרים שלהם . היית יוצא לאימון, חוזר לחדר, מתלבש, אוכל, והולך הביתה. לא היה גיבוש ואווירה של צחוקים, בדיחות והווי. האקדמיה לא אמורה לעבוד במתכונת כזאת. האקדמיה עובדת העונה כפי שהיא צריכה לעבוד - מגיעים לשם ילדים, אוכלים ארוחת ערב, הולכים לישון, קמים בבוקר לחדר כושר, ארוחת בוקר ואז הסעות לבתי הספר. ככה אמורה להתנהל אקדמיה. אצלנו בעונה שעברה, בגלל שהאקדמיה נפתחה, לקחו את זה יותר מדי רחוק והיינו שם כמעט כל היום. בשלב מסוים אנשים כבר איבדו את עצמם וזה פגע ברמה של האימונים ואפילו ברמה של המשחקים, כי אנשים הגיעו במצב רוח ירוד. היינו נמצאים במקום סגור כל כך הרבה שעות ונוצר סוג של סיר לחץ. בסופו של דבר לאנשים די נמאס".

איך זה תוקן?

"זה השינוי הגדול שהביא יוסי מזרחי בסוף השנה שעברה. הוא הגיע בפלייאוף התחתון והדבר הראשון שהוא עשה זה להגיד להנהלה – זהו, אין יותר אקדמיה, האקדמיה זה רק עבור הילדים והנוער ולא בשביל הבוגרים. ואז התחלנו להגיע ישר לאימונים והכל השתנה ב-180 מעלות. יוסי הוא השינוי העיקרי מהעונה שעברה לעונה הזאת".

יש הבדלים בין יוסי מזרחי של הקדנציה הקודמת ליוסי מזרחי של העונה הנוכחית ?

"אין הבדלים בין הקדנציות של יוסי מזרחי. זה אותו בנאדם בדיוק, אותו מאמן. הוא המאמן הכי טוב בארץ ואם היו לו יותר יחסי ציבור הוא היה מגיע למקומות הרבה יותר גבוהים מאשדוד. מבחינת ידע בכדורגל אז יש לו את הידע הכי גדול בין המאמנים בארץ, ואני לא אומר את זה סתם".

יוסי מזרחי מאמן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
"המאמן הכי טוב בארץ ואם היו לו יותר יחסי ציבור הוא היה מגיע למקומות הרבה יותר גבוהים". יוסי מזרחי/קובי אליהו

במה אתה שונה משחקנים אחרים באשדוד, שהגיעו לפסגה מסוימת ונעצרו, דוגמת יניב עזרן?

"אני יכול לדבר רק על עצמי. מאז שהייתי ילד, היתה לי שאיפה להגיע לבוגרים של אשדוד. אחרי שלוש שנים בבוגרים, גם אני שואף להתקדם ולצאת לאירופה. אני יכול לשחק ברמות הגבוהות. ברגע שג'קי בן זקן יסכים לשחרר אותי, אני אשתחרר מהקבוצה. גם אני וגם ג'קי בדיעה שאני צריך לצאת כמה שיותר מהר לאירופה ואני לא חושב שאעבור בדרך בקבוצה בארץ. ננסה לעשות את זה כמה שיותר מהר בכדי לנסות ולהתקדם שם. כולם יודעים שאי אפשר להתקדם כל כך הרבה בארץ ולא משנה באיזה מועדון אתה נמצא, ואני לא משתחצן חלילה. אני פשוט מעדיף לצאת לאירופה, לטעום את הליגות באירופה ולעבוד קצת יותר קשה, להתקדם ולהשתפר. אני חושב שהיעד שלי הוא לא בלגיה ולא פולין ואני נותן לסוכן שלי (דודו דהאן, ר"ב) לטפל לי בעניינים האלה. אני סומך עליו".

כשלואיס פרננדז זימן אותך לסגל הנבחרת הבוגרת, היתה המון ביקורת עליו. היום כולם יכולים להתנצל.

"אני חושב שהדעה על פרננדז היתה מוקדמת. מאז שהוא מונה כולם הרימו גבה ולא משנה מה הוא היה עושה, היו מתלוננים עליו. מה זה הזימון הזה? ומה זה השחקן ההוא? ולמה ככה ולמה ככה, ולמה המתורגמן תורגל כמגן ימני? אז בוא ואני אגיד לך שהרבה מועדונים בארץ עושים תרגולים ולפעמים חסר שחקן, אז אפסנאי או פיזיותרפיסט או עוזר מאמן נכנסים לתרגול. לגבי הביקורות, זה היה קצת פוגע וקצת אפילו מוריד מערכך, אבל אצלי זה רק העלה את המוטיבציה להראות לכולם מה אני שווה".

אשדוד תנסה להמשיך במומנטום המצוין מול מכבי תל אביב

מ.ס. אשדוד בוואלה! ספורט

מייקל מיפסוד, נבחרת מלטה, תופס את ראשו לצד ניר ביטון, נבחרת ישראל. רויטרס
"כולם יודעים שאי אפשר להתקדם כל כך הרבה בארץ ולא משנה באיזה מועדון אתה נמצא, ואני לא משתחצן חלילה. אני פשוט מעדיף לצאת לאירופה". ניר ביטון במדי הנבחרת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully