וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיכויים לטובתו של עמרי כספי

24.12.2011 / 8:00

עמרי כספי ימצא בקליבלנד קבוצה שמתאימה לו מבחינת סגנון המשחק, והיעדר תחרות בעמדת הסמול-פורוורד. אם ישמור על קליעה יציבה וישפר את איכות קבלת ההחלטות - ההצלחה שלו מובטחת

עומרי כספי שחקן קליבלנד קאבלירס מול וויל ביינום שחקן דטרויט פיסטונס. Mark Duncan, AP
עזיבת סקרמנטו באה בזמן, והמעבר דווקא לקליבלנד זה פרס שעומרי כספי יצטרך לדעת לקחת/AP, Mark Duncan

עמרי כספי נכנס לעונה השלישית שלו בליגה הטובה בעולם, ואנחנו ממשיכים לעקוב בעניין אחרי כל התפתחות. המעקב הזה מאפשר לנו גם ללוות מקרוב ולקבל תמונה מייצגת של תהליך ההשתלבות של שחקן חדש ב-NBA. קשה לפספס את המוטיב המרכזי שעולה מהמעקב הצמוד - מעט תלוי בשחקן עצמו, הרבה מאוד תלוי בסיטואציה.

בעונה הראשונה עמרי הגיע לסיטואציה טובה - קבוצה צעירה ומבטיחה שהתחילה להיבנות סביב רוקי מצוין ומאמן שעשה רושם חיובי. כספי הגיע מוכן לעונה הזאת, פתח אותה נפלא ועשה לעצמו שם של שחקן שכדאי לשים לב אליו למרות שסוף העונה היה פחות מוצלח. בעונה השנייה הקבוצה התבלגנה, המשחק הקבוצתי נעלם והמאמן ווסטפאל התברר כאחד החלשים בליגה. הוא התקשה לארגן רוטציה ברורה ויצר סיטואציה בה אף אחד לא מצליח למצות את היכולות שלו.

המעבר לקליבלנד מחזיר את כספי לסיטואציה דומה לזו של העונה הראשונה, אבל בגרסה משופרת. הפעם הרוקי המבטיח קיירי אירווינג עושה רושם של שחקן קבוצתי ומנהיג, הרבה יותר מאשר טייריק אוונס. הפעם המאמן מגיע עם קבלות וסיפורי הצלחה שהתחילו מסיטואציה דומה. הפעם התחרות על העמדה דלה במיוחד, ניתן לומר שמאז העזיבה של לברון ג'יימס בקליבלנד ניסו להתעלם מקיומה של עמדת הסמול פורוורד, מה שמוביל למסקנה שכספי הוא היורש האמיתי של לברון.

קליבלנד מתאימה לכספי גם מבחינת הסגנון והאופי המתגבש. בעוד שבסקרמנטו הוא תפקד על תקן השחקן האנרגטי שמנסה לרוץ בכל הזדמנות, עד שבשלב מסוים זה הפך למנוגד לחלוטין לאופי של הקבוצה, קליבלנד מראש בנויה להיות קבוצה של אנרגיות וריצה. אם ביירון סקוט יידע לזהות את משחק הריצה כיתרון פוטנציאלי של הקבוצה שלו ואת ההרכב הנכון לכך, הקאבס עשויים להתברר כקבוצה המתאימה ביותר שכספי היה יכול לבקש.

בקיצור - אם לסיטואציה יש חשיבות רבה בקביעת אופן ההשתלבות וסיכויי העתיד של שחקן חדש ב-NBA, עמרי כספי לא יכול להתלונן. מעטים זוכים להתחלה שנייה בשלב כל כך מוקדם, רבים לא זוכים אפילו להתחלה ראשונה אלא נזרקים לסיטואציה שאין להם הרבה סיכוי להשתלב בה (למשל - בקבוצה מצליחה שאין בה מקום ברוטציה). עזיבת סקרמנטו הגיעה בדיוק בזמן עבורו והמעבר דווקא לקליבלנד זה פרס שעמרי יצטרך לדעת לקחת.

שחקן קליבלנד קאבלירס עומרי כספי בין שחקני דטרויט פיסטונס אוסטיין דיי, ג'ייסון מקסיל. AP
אם יעזור לקליבלנד לנצח מספר משחקים בתחילת העונה, זה יכול לקבע את מעמדו כאחד השחקנים החשובים בקבוצה/AP

מכיוון שהסיטואציה נהדרת, זה הזמן להתייחס לחלק של השחקן עצמו בקביעת גורלו. כספי ניצל את ההזדמנות הראשונה שלו בסקרמנטו כאשר ביצע הכנה אידיאלית לעונת הרוקי, שיפר את הקליעה והתחיל את קריירת ה-NBA בכושר הטוב ביותר בו היה אי פעם. במובן מסוים, ההזדמנות השנייה היא תוצר של ניצול הראשונה. בקליבלנד החליטו להמר על כספי ולתת תמורתו את ג'יי ג'יי היקסון הנחשב, וזאת בזכות אותו פוטנציאל שכספי הראה בשלושת החודשים הראשונים בליגה. הטרייד כלל גם בחירת דראפט של סקרמנטו, אבל היא מוגנת די חזק ועשויה להפוך לבחירת סיבוב שני, כך שהמניע העיקרי לטרייד היה האמונה שלהם שכספי יכול להפוך לשחקן משמעותי אצלם.

לכן השאלה הגדולה היא איך עמרי יקבל את ההזדמנות החדשה - האם יזנק עליה כמו מלוע של תותח כפי שעשה בעונת הרוקי. מכיוון שכך הוא נוטה לגשת לאתגרים חדשים, מותר להאמין שזה יהיה המצב. עונה בינונית כפי שהייתה עונת הסופמור שלו בליגה יכולה לפגוע במוטיבציה, אבל כספי עושה רושם של שחקן שיודע להתמקד בחיובי. התחושה הזאת התחזקה לאחר משחק ההכנה היחיד בו שיחק, ובו הוביל את קלעי קליבלנד.

קשה להפריז בחשיבות תחילת הדרך בקבוצה חדשה, השבועות הראשונים יכולים לקבוע כמעט הכל להמשך. אם כספי יצליח לבלוט בתקופה הזאת, הוא עשוי להבטיח לעצמו מקום בחמישייה ודקות משמעותיות לכל השנתיים הבאות. אם הוא גם יעזור לקליבלנד להשיג כמה ניצחונות מוקדמים - השבועיים הראשונים שלהם קלים במיוחד - זה יכול לקבע אותו כאחד השחקנים החשובים בקבוצה.

אך מעבר לרמת האנרגיות, שלגביהן אין הרבה ספקות בכל הקשור לכספי, ישנה גם שאלת היכולת. לקראת עונת הרוקי עמרי דאג לעבוד על הקליעה ועל הצד הפיזי והוא הגיע מוכן באופן אידיאלי משתי הבחינות האלה. השביתה שגרמה לכך שרוב שחקני ה-NBA לא שיחקו כדורסל למשך 7-8 חודשים הופכת את העבודה במהלך הפגרה לחשובה במיוחד. מי שדאג לשמור על עצמו בכושר משחק ובכושר קליעה יגיע עם יתרון משמעותי על רבים מחבריו שהזניחו את עצמם בפגרה הארוכה. כספי קולע 37 אחוזים מהשלשות שלו ב-NBA, אם הוא דאג לשמור על כושר הקליעה כך שיחזור לקלוע באחוז המרשים הזה מצבו יהיה טוב. אבל בחודשים הראשונים בליגה הוא קלע באזור ה-50 אחוז מעבר לקשת תודות להכנה הטובה ולמוטיבציה הגבוהה שלו. אם גם בקליבלנד הקליעה תעבוד טוב כל כך בתחילת הדרך - ההצלחה שלו מובטחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן קליבלנד קאבלירס עומרי כספי. AP
חייב לחשוב נכון יותר במהלך המשחק - בהגנה ובתהפקה/AP

מה לגבי הוספת יכולות חדשות? כאן המצב מורכב יותר. בדרך כלל שני התחומים ששחקנים יודעים לעבוד עליהם הם הקליעה ושיפור הכשירות הפיזית. תכונות אחרות הרבה יותר קשה לשנות. כדי להפוך לשחקן שלם יותר, כספי יצטרך למצוא דרך לשפר לפחות חלק מהתחומים בהם הוא פחות טוב. יכולת החדירה שלו עם הכדור במשחק עומד לא מספיק טובה לשחקן חוץ ב-NBA, ראיית המשחק שלו לוקה מאוד בחסר (1.1 אסיסטים ב-24 דקות זה נתון רע בכל קנה מידה) וההגנה האישית שלו רחוקה מלהיות אידיאלית. כרגע הוא שחקן שמביא כמה דברים אותם הוא עושה ברמה גבוהה, וכמעט לא תורם באספקטים אחרים.

הבעיה היא שכל התחומים האלה קשורים ליכולת קבלת החלטות. חודר ומוסר טוב הוא לא רק זה שיש לו יסודות, אלא זה שיודע לקרוא את המגרש בצורה טובה, לזהות פרצות ולהיות צעד לפני ההגנה. שמירה אישית מוצלחת תלויה, קודם כל, בקבלת החלטות הגנתיות טובות - מתי לתת לשחקן מטר ומתי לא, איזה צד לסגור וכדומה. כדי להשתפר בתחומים האלה כספי יצטרך להוסיף לרפרטואר התכונות שלו רצון ללמוד - להסתכל על עצמו בווידאו ולבדוק איזה החלטה טובה יותר ניתן היה לקבל, לשים לב להחלטות מוצלחות של אחרים ולנסות ליישם. באופן כללי - להתעניין בשאלה איך לחשוב נכון יותר במהלך משחק.

בסיטואציה הנוכחית, מאוד יכול להיות שכספי יסתדר גם עם סט היכולות העכשווי שלו, כל עוד הוא יידע לשמור על יציבות. יכול גם להיות שעדיף לו להתמקד בדברים אותם הוא עושה טוב. שחקנים רבים עשו קריירת NBA טובה מההבנה מה הם מסוגלים לעשות ומה לא. אבל לאורך זמן זה יספיק רק עד גבול מסוים, עד גג מאוד ברור שיהיה לו. כרגע הוא יכול להתמקד בהשתלבות בקבוצה החדשה וקיבוע מעמדו כשחקן NBA לגיטימי, אבל קפיצת המדרגה הבאה תדרוש ממנו להגדיל את רפרטואר התחומים בהם הוא מסוגל לתרום באופן משמעותי.

לכל כתבות מחממים את הפרקט 2011/12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully