וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מצפה למכבי תל אביב בטופ 16?

4 ספרדיות, 3 טורקיות, 2 איטלקיות וישראלית אחת. האם עדיף לקבל את ברצלונה, צסק"א מוסקבה או פנרבחצ'ה/אולקר?

אז זהו זה. בשעה טובה ומוצלחת למדי, סיימה הערב (חמישי) מכבי תל אביב את שלב הבתים הראשון של היורוליג, ואפילו עשתה זאת בצורה לא רעה בכלל. על אף העומס, המהמורות, עזיבתו המיידית של ג'ורדן פארמר והלחץ הגדול, הצליחה קבוצתו של דיוויד בלאט לסיים במקום השני של בית ג' – אחד הבתים החזקים ביותר במפעל. בלאט בעצמו אפילו אמר בשבוע שעבר כי אם היו נותנים לו את המקום השני מיד לאחר ההגרלה, הוא היה לוקח אותו בשתי ידיים. אם כך, המשימה הראשונית של הצהובים הסתיימה לה בהצלחה, וכעת עוברים למשימה הבאה.

הגרלת הטופ 16 תיערך בברצלונה ביום רביעי הבא (28/12), ולאחר שלב הבתים השני של המפעל יעפילו שמונה קבוצות למשחקי פלייאוף (הטוב מ-5), ומהם יחגגו ארבע את נסיעתן לפיינל פור שייערך השנה באיסטנבול. העובדה כי מכבי תל אביב סיימה במקום השני ולא בשלישי אמורה להקנות לה הגרלת טופ 16 נוחה יותר ודרך אפשרית יותר, לכאורה, להמשיך הלאה במפעל, אך גם במצב העניינים הנוכחי העבודה של בלאט ושחקניו תהיה מסובכת למדי. האיסורים היחידים בהגרלה: שתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש (עד כמה שניתן), וכמובן שקבוצות ששיחקו בבית המוקדם לא ישחקו באותו הבית הטופ 16. להלן הדרגים הסופיים:

דרג א': צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, ברצלונה, פנרבחצ'ה/אולקר
דרג ב': מכבי תל אביב, סיינה, פנאתינייקוס, אולימפיאקוס
דרג ג': מלאגה, קאזאן, אפס איסטנבול, קאנטו
דרג ד': גלאטסראי, ז'לגיריס, מילאנו, בילבאו

אם כך, הנה חלק מהבתים האפשריים שעשויה לקבל האלופה הישראלית בשבוע הבא, ושעשויים לקבוע איפה תהיה האימפריה הצהובה ב-11 במאי: באיסטנבול, או בישראל. מגוון האפשריות, כפי שתיווכחו לדעת, אינו רחב במיוחד, זאת בשל ריבוי הספרדיות (4 קבוצות בטופ 16) והטורקיות (16), מה שמשאיר אותנו עם שלושה בתים עיקריים אפשריים.

פנרבחצ'ה/אולקר, מלאגה, גלאטסראי

זהו, לכאורה, הבית הקל ביותר שמכבי תל אביב יכולה לקבל. פנר/אולקר היא הקבוצה הנוחה ביותר מהדרג הראשון, ואם המטרה של הצהובים היא לסיים בפסגת הבית ולהשיג יתרון ביתיות בשלב ההצלבה, הרי שמוטב שלא להיפגש עם ברצלונה או צסק"א מוסקבה כבר בשלב זה. הקבוצה של נבן ספאחיה מציגה העונה חוסר יציבות משווע, שבמצב אחר יכול היה להביא להדחתם מהמפעל כבר בשלב הבתים הראשון. זו לא העונה הראשונה שפנר משקיעה כסף רב אך לא מצליחה לחבר את הקבוצה לכדי יחידה אחת מנצחת, אלא שבניגוד לשנה שעברה והמאכזבת, הפעם הסגל של הטורקים אפילו לא כזה נוצץ.

מהדרג השלישי מלאגה אמנם מביאה מסורת מפוארת של השנים האחרונות, אך בפועל - הספרדים ידעו ימים טובים יותר. עם מאזן שלילי של 6:4 בבית המוקדם וסגל בינוני למדי, השד אינו כל כך נורא. דברים דומים ניתן להגיד על גלאטסראי - אמנם קבוצה עם תקציב גדול, אך כזו ששבה למרכז במת הכדורסל האירופי אחרי שנים רבות, והיא עדיין מנסה למצוא את עצמה. בבית שכזה, למכבי תל אביב לא צפויות בעיות של ממש במאבק על אחד משני הכרטיסים להצלבה. גם המקום הראשון בהחלט נראה בהישג יד.

צסק"א מוסקבה, קאנטו, גלאטסראי

בבית כזה, כמו גם בדוגמא השלישית שמיד נביא, הסיכויים לסיים במקום הראשון הרבה יותר נמוכים. אפילו ללא אנדרי קירילנקו במשחקים האחרונים, צסק"א פשוט לא מוכנה להוריד הילוך. לאחר עונת 2010/11 המסויטת, האימפריה הרוסית חזרה לעצמה - ובענק - עם סגל מפואר שמסוגל להתמודד גם עם עזיבה אפשרית של קירילנקו ל-NBA. ננאד קרסטיץ', מילוש תאודוסיץ', ג'מונט גורדון ואחרים הצטרפו לבסיס הקיים והמצוין של יונאס קזלאוסקס, ויוצרים את קבוצת ההתקפה הטובה ביבשת (צסק"א ראשונה בממוצע נקודות למשחק, שניה באחוזים ל-2, ראשונה באחוזים ל-3, ראשונה באסיסטים וראשונה במדד).

גולת הכותרת בבית הזה, לפחות מבחינת פיקנטריה, תהיה קאנטו, בעבר קבוצת פאר מופלאה, ובהווה מועדון שחווה רנסאנס מרגש. קשה לשכוח את גמר אליפות אירופה של 1982, אז ניצחה קאנטו את מכבי תל אביב בגמר, ואם מוסיפים לכך תואר אירופי נוסף בשנה שלאחר מכן, מקבלים קבוצה עם המון היסטוריה. העונה שבה קאנטו ליורוליג אחרי הפסקה ארוכה במיוחד, וחובבי המפעל בוודאי שמחים לקבל אותה. הסגל של האיטלקים לא מאיים במיוחד ומציג לראווה שלל וותיקים שונים, ובגלאטסראי נגענו קודם לכן, לכן השורה התחתונה שמסתמנת די פשוטה: בבית כזה המקום השני קורץ למכבי תל אביב, ונראה קל מהרגיל. המקום הראשון, עם זאת, כמעט בלתי אפשרי.

ברצלונה, קאנטו, ז'לגיריס

בית שמזכיר את האופציה הקודמת שהצגנו בפניכם: קבוצת עילית אחת, ושתיים נוספות שלא אמורות לעשות לצהובים חיים קשים. ברצלונה, בצוותא עם צסק"א, היתה הקבוצה הטובה, המרשימה והיציבה ביותר בשלב הבתים הראשון של היורוליג, והעונה היא נראית מחוברת מתמיד. צ'אק אידסון משתלב היטב, חואן קרלוס נבארו ממש לא דועף, וארזם לורבק נמצא בעיצומה של עונת שיא. תוסיפו לכך את פיק מייקל, בוניפאסה אנדונג, קוסטה פרוביץ', פראן ואסקס, מרסליניו הוארטס ואחרים, וקיבלתם קבוצת חלומות שרצה ביחד שנה שניה, ונראית פשוט נהדר.

מהדרג השלישי נקבל את קאנטו החביבה, ומהרביעי את ז'לגיריס - בלי ספק הקבוצה החלשה ביותר שהעפילה לטופ 16. הליטאים מציגים לראווה בעיקר את סאני ווימס, שניצל את השביתה ב-NBA כדי להשיג חוזה לכל העונה באירופה, וקולע העונה לא פחות מ-17.5 נקודות למשחק. אלמנט נוסף שידאיג את מכבי תל אביב בסיטואציה כזו הוא משחק החוץ מול ז'לגיריס, שלמחזור האחרון מול KK זאגרב הביאה לא פחות מ-14,500 אוהדים.

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully