וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על זוגיות ומכבי חיפה

19.12.2011 / 15:14

איך ניתן להסביר את היחס הדומה של אוהדי מכבי חיפה לאלישע לוי ולרוני לוי? נטייה להתאהבות מהירה ופנטזיה לאהבה חדשה

את מה שעובר על מכבי חיפה העונה, ניתן להבין טוב יותר דרך הבנת החוקיות של זוגיות אנושית. והכללים הם די פשוטים: במהלך שנות ההתבגרות אנשים חווים מספר קשרים רומנטיים משמעותיים, אך כשקשר אחד מסתיים, הנטייה הבסיסית שלנו תהיה שלבן הזוג הבא יהיו את אותם הדברים שהיו חסרים לנו בקשר הקודם. כלומר, אם הייתי עם מישהי קשוחה, סביר להניח שאחפש עכשיו מישהי יותר לבבית וחמה, כזאת שתשלים את התסכולים מהקשר הקודם.

האנלוגיה הזו תקפה למכבי חיפה של השנים האחרונות. קיץ 06 היה נקודת מפנה בקבוצה של יעקב שחר. במסיבת העיתונאים שלפני אותה עונה, למרות ההתחזקות המסיבית של בית"ר ירושלים, שחר יצא בהצהרה די הזויה שהייתה חצי בצחוק חצי ברצינות: "אם רוני לוי היה מאמן את ברזיל, סביר להניח שהיא הייתה לוקחת את המונדיאל". האידיליה בין השניים לא יכלה להיות חזקה יותר, אך למרות זאת, בשטח הדברים היו שונים לגמרי. ככל שהכוח של לוי גדל במועדון, כך הוא איים על הרבה מאוד אנשים במכבי חיפה, במיוחד לנוכח העובדה שיחסי האנוש לא היו הצד החזק שלו. היו כאלה שאפילו טענו לשיגעון גדלות אצל המאמן.

שחר, שגם ככה לא נוהג לפטר מאמנים באמצע העונה, האמין במאמן הצעיר כל כך, עד כדי שלא ראה את הנזק ואת יחסי האנוש הגרועים במועדון. למעשה שחר היה מסונוור על ידי אותו קסם שהיה ללוי עליו, עד שאפילו היו"ר המנוסה נראה לפרקים כמו גבר תמים שמסונוור על ידי בחורה צעירה, כזו שיכולה לסובב לנו את הראש. רק אחרי אותו קשר כולם יכולים להגיד "איך לא ראית את כל הדברים", ואנחנו מגיבים באותו משפט אידיוטי: "הייתי טיפש". רק בשל כך ניתנה ללוי עונה נוספת על הקווים, עונה שלמעשה במהלכה הכל התברדק. כבר במהלך אותה עונה שחר ורוני לוי החליטו שבקיץ הם ייפרדו, בעיקר בכדי להרגיע את הקהל העצבני של יציע ג' שזרק על המאמן כל חפץ אפשרי, מה שקצת מזכיר את הימים האחרונים של אלישע לוי. התגובה: המאמן שירש את לוי היה ההפך הגמור ממנו – עממי, איש פשוט שמדבר בגובה העיניים, בלי הרבה ציפיות ובקשות.

אתה צריך אהבה חדשה

נחזור לאנלוגיה - יעקב שחר, או לצורך העניין מכבי חיפה, היא המחזר המושלם. מחזר שיכול להשיג כל אישה שירצה, אבל כזה שמחפש משהו ספציפי בתת מודע: משהו הפוך ממה שהיה קודם, אפילו אם המאהבת החדשה היא מכוערת עם אופי. מכבי חיפה הייתה צמאה לדמות שתחבק את השחקנים ותאמין שמכל שחקן בית יכול לצמוח כוכב של ממש. ותופתעו או לא, אותה מכוערת גרמה לכל המערכת להתאהב בה. מה שאלישע לוי לא יכול היה לצפות הוא שבקיץ אותו מחזר מושלם, יעקב שחר, שוב ירגיש געגועים לזוגיות הביזארית הקודמת. שמכבי חיפה שוב תתגעגע לדמות הדומיננטית והחזקה על הקווים שתספק להם אלטרנטיבה למצב קיים.

המשמעות היא שכמו בעונת 06/07, עונתו הרביעית של רוני לוי במועדון, הקהל איבד את הסבלנות. בדיוק כמו שאז רצו אדם שיסתכל לשחקנים בגובה העיניים וקיבלו את אלישע לוי, היום מרגישים בחיפה געגועים לאיש חזק על הקווים. אחד שיעשה סדר במועדון, אחד שלא ייתן לשחר להתערב לו בנעשה בקבוצה. כולם יודעים שזה יקרה בסוף השנה, כי מכבי חיפה שוב חזרה לפנטז על מלכת הכיתה - ראובן עטר. לכולנו יש פנטזיות על האהבה הראשונה שלנו, שהיא היא האהבה האמיתית והטהורה. זה הדחף הפסיכולוגי החדש, שמן הסתם יסתיים לו – וזה כבר תלוי בתוצאות של ראובן עטר כמאמן מכבי חיפה, אם וכאשר זה יקרה.

לכן, בניגוד לרוני לוי, לאלישע לוי מומלץ להשלים עם הגורל. אל תנסה להשתנות ולהיות מישהו אחר, כי זה לא יעזור. זה תהליך שהוא גדול ממך. תישאר צנוע, רגוע, הוגן, ותסיים את הפרק הזה בצורה מכובדת, מה שיכין אותך טוב יותר לקשר הבא שלך. ימים יגידו מה יכול לקרות לפנטזיית הנעורים שנקראת ראובן עטר, אבל אסור ליעקב שחר להגיש את הראש של אלישע לוי לאוהדים כבר עכשיו – אחרת, שלא יתפלא אם הקשר הבא שלו יסתיים מהר ורע מהצפוי.

עוד בנושא:

הערב (20:50, ערוץ 1): מכבי חיפה - מכבי נתניה

אלישע לוי לשחקנים: "אל תתעסקו בחישובים"

האם ראובן עטר הוא הפיתרון לצרות של מכבי חיפה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully