וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: ליגת העל תצא לפגרה עד ה-17 בינואר

הנהלת האיגוד תפרסם את הלו"ז החדש ותכין מאגר שופטים חלופי. היו"ר שמחי: "אי אפשר להגיע לפתרון מול השופטים"

הנהלת איגוד הכדוריד התכנסה הערב (ראשון) וקיבלה החלטות מעשיות בדבר קידום מאגר השופטים החלופי ומינוי עומד בראשו, רמי דואני, במטרה להחזיר את הכדוריד בליגת העל לשגרה בעקבות שביתת השופטים. הדברים נעשו לאחר שנציגות השופטים פוצצה ביום חמישי את ההסכם שהתגבש, ובעקבותיו נדחה מחזור הליגה בסוף השבוע.

לאחר תקופה ארוכה שהמו"מ עם השופטים לא צלח, למרות רצון איגוד הכדוריד לפתור את הבעיה, כולל פעולות לשדרוג שכרם בצורה ניכרת ושיפור התנאים, הוחלט שליגת העל תצא לפגרת הנבחרת עד ה-17 בינואר, ותתחדש לאחר צמד המשחקים של נבחרת ישראל מול אוסטריה על הכרטיס למוקדמות אליפות העולם. האיגוד יפרסם בימים הקרובים את לוח הזמנים החדש עד לסיום העונה.

"הצעדים נובעים בעקבות המאבקים והתערבות ההסתדרות, והגישה של צוות המשא ומתן של השופטים שאיבד את הדרך ומטרות השביתה המקורית", הסבירו באיגוד הערב. "הצעדים של השופטים, זאת לאחר שכבר הושגו הסכמות, מהווים גם חוסר התחשבות במאמצים לקדם את תוכנית הענף המועדף ולמעשה צעדיהם הובילו לפגיעה בענף הכדוריד כולו".

כחלק מהפנייה להליך של מאגר השופטים החלופי, הוחלט כאמור שרמי דואני, שהיה בעברו שחקן כדוריד ומשמש כיום כמנכ"ל החברה הכלכלית בנתניה ולפני כן נשא בתפקיד זהה בראשל"צ, יהיה זה שיוביל את המהלך. בקרוב ימונה גם מ"מ יו"ר וייבחר יו"ר ועדה מקצועית.

האיגוד יקרא גם לחלק מהשופטים השובתים לחזור לפעילות. האיגוד יעלה כפי שהבטיח את שכר השופטים, ובמתכונת החדשה יאפשר לשופטים שיוכיחו את עצמם גם לעלות בדרגות השיפוט והשכר.

אגודות הכדוריד המליצו על למעלה מ-30 פעילים מהענף שיעברו קורס שיפוט מזורז. השופטים החדשים ישפטו בחודש הקרוב במשחקים בגילאים הצעירים ובליגות הנמוכות עד לפתיחת החלק השני של העונה, ובהמשך הצוותים הבולטים יוכלו גם לשפוט משחקים בליגה הבכירה. במקביל יפתחו עוד קורסי שיפוט נוספים על מנת להכשיר עתודה, ולהעלות את האיכות המקצועית של השופטים מתוך ראייה לשנים הבאות. יתר הליגות יפעלו במתכונת מלאה.

היו"ר דורון שמחי: "רציתי לגמור את הפרשה ולכן באנו ביום חמישי לפגישה מרתונית, אחרי שהשופטים הודיעו לנו שהם מוכנים ללכת להסכם שהוא לא קיבוצי וללא יחסי עובד מעביד. 90 אחוז מהדברים היו סגורים, אבל לצערי הרב הנציגות של השופטים לא עמדו בהתחייבויות שלהם. במצב שנוצר אי אפשר להגיע לפתרון מולם. אנחנו לא נקיים יותר מו"מ מול נציגות השופטים. רמי דואני צמח מהכדוריד והוא ראוי ביותר לקבל על עצמו את התפקיד. אנחנו נעשה את כל הצעדים הנדרשים כדי להחזיר את הכדוריד למסלולו".

המחזור התשיעי, כולל הדרבי של ראשון לציון, בוטל

כדוריד בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully