וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הרוח והקרב

17.12.2011 / 14:00

טים טיבו ודנבר ינסו לגייס עוד קצת עזרה אלוהית במשחק המרתק מול הפטריוטס. הניינרס מול הסטילרס במשחק ענק

עוד שבוע של פוטבול בפתח ותמונת הפלייאוף ממשיכה להתבהר. ארבעה כרטיסים כבר חולקו, לגרין ביי (שגם הבטיחה שבוע חופש), סן פרנסיסקו וניו אורלינס מה-NFC וליוסטון מה-AFC. השבוע יוכלו להצטרף אל ארבעת הקבוצות האלה עוד שלוש קבוצות AFC, מה שיסגור כמעט סופית את תמונת העולות ומשחקי הפלייאוף מהחטיבה הזו. ראשונה היא ניו אינגלנד, שתתארח בדנבר אצל המשיח ממייל היי, טים טיבו, במשחק הכי מסקרן של המחזור. בסאנדיי נייט בולטימור יוצאת לדרום קליפורניה כדי לפגוש את סן דייגו, במטרה להשיג את הכרטיס לפלייאוף וגם לשמור על היתרון על פני פיטסבורג, שבעצמה תתארח בצפון קליפורניה במאנדיי נייט, למשחק ענק מול סן פרנסיסקו. האלופה גרין ביי צריכה ניצחון חוץ מול קנזס סיטי כדי להבטיח את המקום הראשון בחטיבה ואת יתרון הביתיות בפלייאוף, אינדיאנפוליס תמשיך לנסות ולהינצל מעונה נטולת ניצחונות מול טנסי ואילו פילדלפיה תארח את ניו יורק ג'טס למשחק מעניין מאוד.

איך אנחנו בהימורים? דוד רוזנטל, האיש שבעבר לא היה מצליח להמר נכון גם על כך שיהיה אור ירוק ברמזור אחרי האדום והצהוב, כנראה למד משהו השנה מהטובים ביותר ובשבוע שעבר פגע ב-10 מתוך 15. יחד עם ההימור המוצלח על המשחק מיום חמישי (בו אטלנטה גברה 14:41 על ג'קסונוויל), ולפני המשחק הלילה בין טמפה ביי לדאלאס, אנחנו מגיעים ל-133 מתוך 209 משחקים (63.6 אחוז). רגע לפני שנספר על השידורים, רק נזכיר לכם שלכבוד חג המולד, המחזור הבא ייערך ביום שבת ולא ראשון. אל תגידו שלא אמרנו. ועכשיו, לרשתות:

טים טיבו שחקן דנבר ברונקוס. Jack Dempsey, AP
בסופו של יום, העיניים של כולם יופנו לדנבר, שם טיבו יפגוש את בריידי/AP, Jack Dempsey

FOX:

20:00: יוסטון – קרוליינה
23:00: אוקלנד – דטרויט

METV:

20:00: ניו יורק ג'איינטס – וושינגטון
23:00: דנבר – ניו אינגלנד

5+ לייב:

23:00: פילדלפיה – ניו יורק ג'טס

ESPN:

3:20, בין שבת לראשון: טמפה ביי – דאלאס
3:20 בין ראשון לשני: סן דייגו – בולטימור
3:30, בין שני לשלישי: סן פרנסיסקו - פיטסבורג

ג'ו פלאקו שחקן בולטימור רייבנס. AP
ג'ו פלאקו ובולטימור חייבים להמשיך לנצח/AP

קליל לשלמות? (שעה ראשית: 20:00)

קנזס סיטי (8:5) – גרין ביי (0:13)

ניצחון. זה כל מה שמפריד בין הפאקרס הדוהרים להבטחת המקום הראשון ב-NFC ויתרון הביתיות לכל אורך הפלייאוף. אין סיבה שאחרי 13 ניצחונות העונה, שמאריכים את הרצף שהחל בעונה שעברה ל-19 בסך הכל, הם לא ישיגו עוד אחד כזה מול קנזס סיטי החלשה. הצ'יפס הפצועים, פיטרו השבוע את מאמנם טוד היילי, לאחר שהפסידו חמישה מששת משחקיהם האחרונים ואיבדו קשר אין עם הפלייאוף. רומאו קרנל שהחליף אותו כבר הודיע לטיילר פאלקו שהוא איבד את מקומו, כשקייל אורטון יפתח. אגב, באף אחד מאותם שישה משחקים אחרונים קנזס סיטי לא השיגה יותר מעשר נקודות, לא נתון מעודד כשאתה מגיע למשחק מול התקפה שעושה כמעט 36 נקודות במשחק וקוורטרבק שמסר כבר ליותר מ-4,000 יארד העונה ונמצא בכושר הטוב בחייו. אחד השיאים שנותרו לארון רוג'רס העונה הוא שיא הטאצ'דאונים שקבע טום בריידי בעונה המושלמת ההיא. לבריידי היו 50, לרוג'רס יש 39 עם שלושה משחקים ביד. האם יצליח?

תחזית: הוא בהחלט יתקרב לשם כשידרוס את הצ'יפס

בפאלו (8:5) – מיאמי (9:4)

לשתי הקבוצות הייתה נקודת אור העונה, אבל הרבה יותר נקודות שפל. הבילס התחילו בטירוף ועכשיו סופרים כבר שישה הפסדים רצופים, בדרך לעוד עונה עלובה ורגילה. הדולפינס פתחו עם שבעה הפסדים והחלו להתאושש מעט, אבל המהלומה שספגו מפילדלפיה בשבוע שעבר הזכירה להם את מקומם והשבוע הם נפרדו ממאמנם בארבע השנים האחרונות טוני ספראנו, אותו יחליף זמנית טוד בולס. לפני חודש זה נגמר ב-8:35 לדולפינס במיאמי, שייתכן ותיאלץ להסתדר בלי מאט מור הפצוע. במקרה כזה, מי שיחליפו הוא ג'יי פי לוסמן האליל.

תחזית: בפאלו חייבת לשים סוף לרצף ההפסדים והיא תנצח

שיקגו (6:7) – סיאטל (7:6)

הקריסה של כמה קבוצות מצמרת ה-NFC, שנתמלאו פציעות ככל שהעונה התקדמה, הפיחה תקווה פתאומית בסיהוקס לקאמבק מטורף. הניצחון הגדול על סנט לואיס תרם לתחושה הטובה ועכשיו סיאטל מתייצבת למלחמה גדולה בסולג'ר פילד מול הברס המפורקים, אחת מאותן קבוצות שבסיאטל חולמים לעקוף בסיבוב. שיקגו קורסת תחת הפציעות של ג'יי קאטלר ומאט פורטה והפסדיה כבר שלושה משחקים רצופים כולל 13:10 דרמטי בהארכה מול דנבר בשבוע החולף, משחק שכבר היה לה בידיים. כרגע הברס עדיין במצב סביר, עם משחק אחד מאחורי כרטיס הווילד קארד, אבל בהתחשב בעובדה שהם נוסעים לגרין ביי בשבוע הבא, הפסד כאן יגמור להם סופית את העונה. קיילב הייני האומלל שוב יקבל קרדיט, כשמול ההגנה הלא רעה של הסיהוקס, צפויים לו חיים קשים.

תחזית: מדהים, אבל סיאטל תנצח גם את זה

ארון רוג'רס שחקן גרין ביי פאקרס. Gerry Broome, AP
כמה שיאים הוא ינפץ השנה? רוג'רס/AP, Gerry Broome

אינדיאנפוליס (13:0) – טנסי (6:7)

הזמן הולך ואוזל מהעונה של הקולטס ונדמה שאין שום דבר שיעזור להם יותר בדרך ל-16:0 המשפיל כל כך. דן אורלובסקי איזן מעט את ההתקפה של אינדי, אבל קשה לראות אותו מתמודד מול הגנת טנסי, שמדורגת שישית בליגה בכמות הנקודות שהיא מרשה ליריבות. הטייטאנס אומנם הפסידו לסיינטס בשבוע שעבר, אבל נראו טוב למרות פציעתו המוקדמת של מאט האסלבק. ג'ייק לוקר הצעיר המשיך להראות ניצוצות של שחקן טוב וכמעט ניצח את המשחק לבדו, לאחר שכריס ג'ונסון שוב חזר לימיו החשוכים. טנסי במקום השביעי ב-AFC ויודעת שאסור לה להפסיד אף משחק, בטח לא כזה, אם היא רוצה לעלות לפלייאוף.

תחזית: עוד משחק בדרך לעונה נטולת ניצחונות. טנסי

סנט לואיס (11:2) – סינסינטי (6:7)

איזו עונה נוראה עוברת על הראמס. הקבוצה, שגירדה את הפלייאוף בעונה שעברה, לא מפסיקה לחטוף בראש ואחרי התאוששות קלה לפני כחודש היא שוב צברה רצף של ארבעה הפסדים. בסנט לואיס רק מייחלים שהעונה תיגמר, אולי בדרך לכמה שינויים פרסונליים מהותיים בקבוצה. בינתיים, סטיבן ג'קסון וסאם בראדפורד לא אמורים ליהנות יותר מדי מול ההגנה הקשוחה בכתום, אשר תחסר את הגארד בובי ויליאמס, שגמר את העונה. גם סינסי מבואסת. הקבוצה הייתה חזק במירוץ לפלייאוף, אבל איבדה גובה אחרי הפסדים לפיטסבורג (פעמיים) ובולטימור. בשבוע שעבר היא אירחה את הטקסאנס והפסידה בשנייה האחרונה, מה שכנראה עלה לה בווילד קארד. למרות זאת, לבאנגלס אסור לוותר והם צריכים להוציא כמה שיותר מעונת הבכורה המוצלחת של אנדי דלטון ואי. ג'יי. גרין.

תחזית: הפעם סינסי לא תשמוט יתרון

מינסוטה (11:2) – ניו אורלינס (3:10)

בעקבות תוצאות המחזור הקודם, ניו אורלינס כבר עלתה לפלייאוף ולמרות הניצחון של אטלנטה ביום חמישי על ג'קסונוויל, גם הזכייה בבית הדרום קרובה. אחרי כמה הצגות, ניו אורלינס התקשתה מעט בשבוע שעבר מול טנסי, אבל הפעם צפוי לה משחק קל יותר, בו ינסה דרו בריס לנצל את הגנת המסירה החלשה שמולו (מקום 26 בליגה) ולהתקרב עוד צעד לשיא היארדים העונתי של דן מרינו, ממנו הוא רחוק רק 716 יארדים. בריס יחסר כנראה את אחד הכלים החשובים בהתקפה שלו, הטייט אנד ג'ימי גרהאם, ששוב נפצע. גם מארק אינגרם ימשיך להיעדר. אדריאן פיטרסון אמור להחלים ולחזור לשחק אחרי הפציעה שהשביתה אותו בשלושת המשחקים האחרונים, אבל לא ברור עד כמה הוא באמת כשיר, מה שאומר שכריסטיאן פונדר וטובי גרהארט, ששוב התקרבו לבאר ולא שתו ממנה בהפסד לדטרויט במחזור הקודם, יצטרכו להמשיך ולסחוב את ההתקפה על גבם הלא יציב משהו. הסיינטס ניצחו בשני הביקורים האחרונים שלהם במינסוטה.

תחזית: וגם הפעם אין דרך אחרת. ניו אורלינס

אוהד דטרויט ליונס משלים עם עונה ללא ניצחון. Paul Sancya, AP
האם התמונות האלה, מהעונה נטולת הניצחון של הליונס, בדרך גם לאינדיאנפוליס?/AP, Paul Sancya

ניו יורק ג'איינטס (6:7) – וושינגטון (9:4)

באחד הקרבות הגדולים שנשארו העונה, הג'איינטס תפסו פיקוד. הם ניצחו בדאלאס אחרי קאמבק אדיר נוסף בניצוחו של איליי מאנינג ועקפו את הקאובויס במקום הראשון בבית המזרח. כעת מחכה להם עוד יריבות עתיקת יומין, מול הרדסקינס, שגברו עליהם במחזור פתיחת העונה. מאז זרמו הרבה מים בנהר הפוטומאק והעונה של הרדסקינס דעכה עם שמונה הפסדים בתשעת המשחקים האחרונים. למרות זאת, רקס גרוסמן שחזר מספסול ממושך ומיותר, הראה בשבוע שעבר מול ניו אינגלנד שהוא עדיין מסוגל לחבר כמה מהלכים טובים, אלא שבסוף הלוזריות שוב צצה והרדסקינס הפסידו. הם ישמחו מאוד לקלקל לענקים, שנמצאים כבר עם חצי ראש בדרבי מול הג'טס בשבוע הבא. זה יהיה מפגש בין שתי קבוצות הריצה הגרועות בליגה (וושינגטון 31, ניו יורק 32), כמו גם בין שתי הגנות די חלשות, שמרשות הרבה נקודות.

תחזית: ניו יורק, אבל לא יהיה ממש קל

יוסטון (3:10) – קרוליינה (9:4)

איזו חגיגה גדולה הייתה בטקסס השבוע, כשהטקסאנס הבטיחו לראשונה בתולדותיהם את אליפות בית הדרום ואת המקום בפלייאוף. זה הגיע בזכות ניצחון אדיר בסינסינטי, עם טי ג'יי ייטס הסנסציוני (הקוורטרבק השלישי של הקבוצה למי ששכח/ פיספס) ובעיקר עם ההגנה הנפלאה, שממשיכה להיות בצמרת הליגה בכל קטגוריה אפשרית. ההגנה הזו תצטרך להסתדר בלי הגורו שלה, וויד פיליפס, שעבר ניתוח וייעדר מהקווים למשך כעשרה ימים. מי שיחזור לשורות הטקסאנס, שניצחו את כל שבעת המשחקים האחרונים, הוא אנדרה ג'ונסון, שהיה פצוע בשבוע שעבר. הטקסאנס ראשונים כרגע ב-AFC. לקרוליינה יש התקפה טובה, שבהחלט תקשה על יוסטון, אבל הפנת'רס ממשיכים לחטוף בגלל ההגנה ובפעם המי יודע כמה הם שמטו יתרון ענק והפסידו לאטלנטה, מה שקטע להם רצף של שני ניצחונות. בשארלוט יצטרכו לבדוק את הנושא הזה בפגרה ועד אז, להמשיך ולקדם את קאם ניוטון הנפלא, שינסה להוכיח לייטס איזה רוקי יותר טוב. יוסטון ניצחה את שני המפגשים היחידים שהתקיימו עד היום בין הקבוצות.

תחזית: עוד אחד ליוסטון, שתמשיך להתקרב לשבוע החופש

טי. ג'יי. ייטס שחקן יוסטון טקסאנס. david j. phillip, AP
קדימה ילד, תמשיך להלהיב אותנו. ייטס/AP, david j. phillip

הברית העוד יותר חדשה (שעה ראשית: 23:05-23:15)

דנבר (5:8) – ניו אינגלנד (3:10)

"וירד טימותי ריצ'רד לבית טיבו, ויתגלה אל העם בבגדי כתום וכחול. ויקיפהו שליחים קשוחים וחסרי פשרות ויגנו עליו מכל צרה וצוקה. ויעשה טיבו קאמבק מול מיאמי ויחטוף בראש מדטרויט, וידהים את אוקלנד, קנזס סיטי, הג'טס וסן דייגו. ויעלה את רמת ניסיו, ויגבור איכשהו על מינסוטה. וידחוף את מריון בארבר מהמגרש, וינצח גם את שיקגו. ויפגוש בן האל ושליחו עלי אדמות את האחד והיחיד שלא יפחד להסתכל לו בלבן של העיניים ולשבור את הכישוף, תומאס אדוארד פטריק לבית בריידי. ויתהו אוהדי הפוטבול- מה יהא עלינו?"

תחזית: ויאמר בריידי, הבו לי את הניצחון השישי ברציפות ואת אליפות בית המזרח

אוקלנד (6:7) – דטרויט (5:8)

עכשיו שהתאוששנו, אפשר לחזור לפוטבול. אוקלנד רודפת אחרי דנבר וגם אחרי הווילד קארד. היא חטפה צמד תבוסות במשחקים האחרונים, מול מיאמי וגרין ביי וחייבת להתאושש לפני שהעונה תיגמר לה. מייקל בוש, שהיה בתקופה משוגעת, נרגע מעט לאחרונה וינסה לחזור מול הגנת הריצה החלשה של דטרויט, בזמן שקרסון פאלמר, שחזר לעשות את הדבר שהוא יודע הכי טוב- לזרוק לידי היריבים, יתקשה מול הגנת המסירה. דארן מקפאדן עדיין פצוע. בדטרויט, מת'יו סטאפורד ממשיך בעונה המצוינת שלו, אבל הליונס בכושר רע וניצלו בנס מהפסד ביתי למינסוטה בשבוע שעבר, אחרי שכבר הובילו ב-21 נקודות. עם הקריסה של שיקגו, הפלייאוף בהחלט בר השגה, אבל זה לא יהיה קל, כשלדטרויט עוד מצפות סן דייגו וגרין ביי.

תחזית: אוקלנד

פילדלפיה (8:5) – ניו יורק ג'טס (5:8)

הקבוצה של אנדי ריד המשיכה להאריך את העונה שלה, עם הניצחון על מיאמי. למרות זאת, הפלייאוף נמצא ב-99 אחוזים מחוץ לטווח ידם של האיגלס וכל מה שנשאר להם זה די לקלקל לקבוצות אחרות. אחת מאותן קבוצות אחרות שאפשר לקלקל להן היא ניו יורק, שאומנם לא תזכה באליפות המזרח, אבל נמצאת כרגע במקום השישי ב-AFC וכמו בכל שנה, רגע לפני ההדחה, הג'טס נזכרים לשחק והופכים לקבוצת פלייאוף מאיימת. הסילונים ניצחו את שלושת המשחקים האחרונים שלהם, אבל כעת צפויים להם שני מבחנים קשים מול פילי והג'איינטס. מייקל ויק, שחזר מפציעה ולשון מקוי, שהיה חלש, אבל סיים איכשהו עם שני טאצ'דאונים בשבוע שעבר, ינסו למצוא את החורים בהגנה של הג'טס, במטרה לתת לקהל שלהם תחושה טובה לקראת סיום העונה המדכאת הזו. הם יבנו על הסטטיסטיקה המדהימה שאומרת שהאיגלס ניצחו את הג'טס בכל שמונת המשחקים בין הקבוצות לאורך ההיסטוריה.

תחזית: עוד אחד לפילי

אריזונה (7:6) – קליבלנד (9:4)

הקרדינלס נמצאים בתקופה נהדרת. אחרי שפתחו את העונה עם ניצחון ושישה הפסדים רצופים, הם ניצחו חמישה מששת משחקיהם האחרונים וחזרו לחלום על השתחלות לפלייאוף. זה כנראה לא יקרה, אבל במדבר ישמחו להמשיך לחלום עד לרגע האחרון והדרך לשם ממשיכה מול הבראונס החלשים, שם הסיפור הגדול של השבוע היה זעזוע המוח שהיה או לא היה לקולט מקוי אחרי הכניסה של ג'יימס הריסון בקסדתו, במשחק בו הפסידה קליבלנד לפיטסבורג, הפסד שלישי ברציפות. מקוי חטף כנראה מכה רצינית, שכן הקבוצה הודיעה שהוא לא יפתח ומי שיעלה במקומו יהיה סנקה ויליאמס. אריזונה הדהימה את דאלאס וסן פרנסיסקו בשני משחקיה האחרונים, שכמו זה היו בבית ומול אחת מהגנות המסירה הטובות בליגה, גם היא תיאלץ להסתדר עם הקוורטרבק המחליף שלה ג'ון סקלטון, לאחר שקווין קוב שוב נפצע.

תחזית: חלום אריזונה. הקרדינלס מנצחים

פלקסיקו בורס שחקן ניו יורק ג'טס. Al Bello, GettyImages
איכשהו, הג'טס תמיד מגיעים לפלייאוף ואף אחד לא רוצה להיתקל בהם שם. פלקסיקו בורס/GettyImages, Al Bello

קליפורניה, היר וי קאם

סן דייגו (7:6) – בולטימור (3:10), בין ראשון לשני, 3:20

הצ'ארג'רס אומנם עצרו את רצף ההפסדים המזעזע על שישה וניצחו את שני המשחקים האחרונים שלהם, אבל זה בגדר מעט מדי ומאוחר מדי. בולטימור לא נתנה ללחץ להשפיע עליה אחרי שפיטסבורג ניצחה, והרייבנס עשו גם הם את העבודה מול אינדינפוליס, כדי להישאר במקום הראשון בבית הצפון. כזכור, במצב של מאזן זהה בין הסטילרס לרייבנס, היתרון הוא של האחרונים. בתור מטרה ראשונה, ניצחון של בולטימור יבטיח לה מקום בפלייאוף, אבל זה לא יהיה פשוט מול פיליפ ריוורס וחבורתו, שיודעים שיש להם הרבה מאוד להחזיר לאוהדים אחרי העונה הגרועה שעברה עליהם. ריוורס בוודאי לא שמח לשמוע את הבשורות מהבלטווי השבוע, שבישרו על חזרתו של ריי לואיס, שהחמיץ את ארבעת המשחקים האחרונים בגלל פציעה. אגב, הרייבנס ניצחו בכולם.

תחזית: קשה קשה, אבל בולטימור לא תיפול כאן

סן פרנסיסקו (3:10) – פיטסבורג (3:10), בין שני לשלישי, 3:30

הכינו את עירויי הדם והעמידו את מד"א בכוננות גבוהה. איזה משחק ענק לסיים לנו את המחזור, אחרי כמה מאנדיי נייט עלובים במיוחד. הסטילרס מגיעים למלחמת הגנות במפרץ, כשהם יודעים שניצחון יעלה אותם לפלייאוף. הניינרס נפלו באריזונה בשבוע שעבר ויודעים שעוד הפסד אחד והם יראו את הגב של ניו אורלינס. כמה ההגנות טובות אתם תוהים? המארחת תציג את הגנת הריצה הכי טובה, שעדיין לא ספגה טאצ'דאון קרקעי העונה! האורחת מגיעה עם הגנת המסירה הכי טובה, שמכינה ערב ארוך לאלכס סמית'. מי שלא ישחק הוא ג'יימס הריסון המורחק, כשמצבו של בן רות'לסברגר, שנפצע במחזור שעבר, לא ברור וייתכן שישותף רק בחלק מהמהלכים.

הניינרס לא רוצים שהעונה המדהימה שלהם תסתיים בטעם רע לפני הפלייאוף, אליו כבר העפילו. המאמן ג'ים הארבו יודע שקבוצתו נמצאת במקום שונה מהמקום אליו התרגלה בשנים האחרונות: "אנחנו הניצודים עכשיו ולא הציידים. יש ציפיות מאיתנו עכשיו כי הרמנו את הרף".

תחזית: אמרנו ניינרס? יאללה, אמרנו ניינרס

פוטבול בוואלה! ספורט

פרנק גור שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
אם הניינרס רוצים שיספרו אותם, הם צריכים לנצח משחקים כאלה/AP, Paul Sakuma

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully