וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אופתע אם נשחק 3 משחקים בשבוע בעונה הבאה"

12.12.2011 / 21:40

אחרי ה-75:76 הדרמטי על ראשל"צ, רמז מאמן מכבי ת"א: "בשנה הבאה דברים ישתנו". בירנבוים: "זה היה ביד שלנו"

מכבי תל אביב נאלצה לעבוד מאוד, מאוד קשה הערב (שני) בראשון לציון, ולחכות ממש עד השניה האחרונה כדי לגבור על מכבי המקומית 75:76. אחרי הפסדים ביורוליג ובליגה האדריאטית הקבוצה של דיוויד בלאט שוב לא נראתה טוב וממש לא היתה רחוקה מהפסד שלישי ברציפות בכל המסגרות, אלא שאז, 1.3 שניות לסיום, הגיע דווין סמית' ועם חדירה דרמטית קלע את סל הניצחון שאפשר למערכת הצהובה לנשום לרווחה. אלא שדבר אחד ברור: במשחק היורוליג הגורלי מול אפס איסטנבול ביום חמישי, היכולת הזאת ממש, אבל ממש לא תספיק.

"היינו בפיגור משמעותי בדקה האחרונה ובכל זאת תפסנו את עצמנו, עשינו שתי עצירות גדולות ושני סלים גדולים וזה מה שקבוצה מנצחת צריכה לעשות", אמר דיוויד בלאט בסיום. "זה כיף כשאתה עומד מול אתגר גדול ואתה לא מקבל עזרה ויודע להיות ביחד ולהילחם בנסיבות ובתנאים ולמצוא את הדרך לנצח, במיוחד נגד קבוצה טובה בבית שלה. זה אומר משהו על הקבוצה שלנו ואני שמח".

"שיחקנו עם כל הלב, ניסינו, היו דברים שעשינו יותר טוב ופחות טוב, אחוז העונשין שלנו היה קטסטרופלי", הוסיף בלאט וניתח את המשחק. "חלק מזה זה העייפות של הריכוז, חלק מזה זה הטכניקה, אבל אנחנו לא מוותרים על שום דבר, לפעמים יש לנו את זה, מעט פעמים אין לנו את זה, וכשאין - רואים. שבוע אחד לא טוב לא צריך להשכיח את כל מה שהיה לפני כן, עשינו עד כה שנה יפה מאוד, יהיו עליות, יהיו ירידות, זה הטבע של העונה הזאת, אבל לדעת למצוא את הדרך לנצח קבוצה טובה בביתה זה מצביע על דברים טובים מאוד. אני מצדיע לשחקנים שלנו שעושים הכל בכל יום, לפעמים בהצלחה יותר ולפעמים בהצלחה פחות. צריך להעריך מאוד מה שהם עושים, את האופי שלהם ואת כוח הרצון שלהם, ובסופו של דבר גם את הווינריות שלהם".

מאמן הצהובים הוסיף והרחיב על העומס הרב איתו נאלצת קבוצתו להתמודד העונה, ורמז פעם נוספת כי חווית הליגה האדריאטית לא תחזור על עצמה בעתיד. "אני אופתע אם יהיו בשנה הבאה שלושה משחקים בשבוע. יכול להיות שיהיו, אבל אופתע. הרבה דברים ישתנו בשנה הבאה, אני לא יכול להבטיח איך זה יתחלק מבחינת ליגות. אני יודע שאם ירצו, אני אהיה שם כדי להוביל". על כך ששוב לא שיתף את סופוקליס שחורציאניטיס אמר: "יש כמה סיבות שסופו לא משחק. הוא לא בנוי לשחק 3 פעמים בשבוע, אני לא יודע אם בהמשך הוא ימשיך. יש לו מים בברך, ואנחנו חייבים לקחת כל הזדמנות לתת לו לנוח, ויש עוד שחקנים שצריכים לקבל דקות".

בנוגע להבאת גארד נוסף לסגל הצהוב הוסיף בלאט: "אנחנו צריכים להיות חכמים, סובלניים וסבלניים ולקחת את הבן אדם הנכון בזמן הנכון. אנחנו במצב נהדר בכל המסגרות. ביום חמישי יש מלחמת עולם, נצטרך להביא דברים גם מעבר לכדורסל כי זה משחק שקובע. מקום שני יהיה הישג בלתי רגיל".

ליאור אליהו הוסיף: "אני לא יודע אם זה תחרות יותר גדולה או עייפות, אנחנו צריכים להתמודד עם תוצאות של משחקים צמודים יותר. שיחקנו בחמישי משחק קשה, בשבת היה משחק קשה, נחתנו בלילה בין שבת לראשון, עכשיו יש לנו 9-10 ימים בארץ להתאושש ולצבור כוחות, אני מאמין שדברים ייראו אחרת בהמשך. אין ספק שרובנו לא התנסינו בשלוש מסגרות, זה לא פשוט, אבל זאת סיטואציה, ולא צריך למצוא תירוצים. זה מה שיש וצריך להתמודד עם זה, לפעמים יותר טוב ולפעמים פחות טוב, יש לנו עוד עונה ארוכה לפנינו. ביום חמישי בנוקיה אחרי שלושה ימים בארץ ואחרי שנישן כמו שצריך, נבוא עם 11 אלף צהובים, נקווה שזה ייראה אחרת".

בירנבוים: "המשחק היה ביד"

מנגד, אפי בירנבוים ניסה לשמור על איפוק מההפסד הדרמטי והכואב של קבוצתו, כשאמר: "הוכחנו שאנחנו קבוצה שעובדת חזק, ממושמעת, ולפעמים ההבדל בין ניצחון להפסד הוא ריבאונד שעף מהידיים. הדבר הכי חשוב זה להרים את הבחורים. הם מאוכזבים כי המשחק היה ביד. בדקות האחרונות לא חשוב נגד מי אתה משחק, אלא חשוב איזה פעולות אתה עושה. יכולנו להיות בצד השמח, אבל זה הספורט. הליגה ארוכה ואנחנו צריכים להמשיך לעבוד ולתפקד כמו קבוצה".

"אל תשכחו שזו קבוצה חדשה, ועם הזמן אנחנו עושים עבודה יותר טובה", הוסיף בירנבוים. "התבאסתי, אבל ממרומי גילי מהבאסה אני יודע להוציא חיוכים. אני לא אשן בלילה".

ניצן חנוכי הוסיף: "באמת היינו קרובים. היו כמה החלטות בסוף שיכולנו לקבל אותן יותר טוב ולקחת את המשחק הזה. חבל, כי היינו בעמדת ניצחון, אבל צריך להמשיך לעבוד חזק. הראינו שאנחנו קבוצה טובה שיכולה להתמודד עם כולם. נמשיך לעבוד קשה ולהילחם. כל השבוע היתה תחושה אנחנו יכולים לקחת את המשחק. שמרנו והוצאנו את תוכנית המשחק לפועל, ובסוף זה החלטות שלכאן או לכאן, כדור אחרון שמכריע משחקים. ברור שההפסד הזה יציק ויעבור לנו בראש, אבל אסור להתעסק בזה יותר מדי".

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully