וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אנחנו מותשים ובלאט צורח ומלחיץ"

12.12.2011 / 12:28

שלושה שחקנים במכבי תל אביב מלינים על המאמן שלא מתאים את עצמו למצב, לדעתם. עזיבת תאו פפאלוקאס מתקרבת

במכבי תל אביב לא אוהבים להפסיד, זה ידוע. שני ההפסדים ביורוליג, שגרמו לאיבוד המקום הראשון בבית וההפסד בליגה האדריאטית ביום שבת, מעלים את סף הלחץ במועדון. ביום חמישי מצפה לצהובים משחק חשוב על המקום השני מול אפס איסטנבול הטורקית, כשהפסד נוסף במשחקים הקרובים יהפוך המשבר לחריף יותר.

אמנם הקבוצה משוועת לגארד, וזה סוד גלוי כמו מזג האוויר, אבל לא מופרך לייחס את שני ההפסדים האחרונים גם ללחץ האטומי שבו נמצאת הקבוצה. על חלק מהלחץ הזה, אומרים שחקנים, אחראי המאמן דיוויד בלאט. בשיחה עם וואלה! ספורט מלינים מספר שחקנים מאחורי הקלעים על האווירה המתוחה בקבוצה, כשהם מעידים כי "בלאט נמצא בלחץ", שמחלחל ליתר הקבוצה וגורם תגובת שרשרת המובילה, בסופו של דבר, להפסדים.

שחקן מעיד: "אנחנו בני אדם ולא רובוטים. לא מספיק שאנחנו מותשים, עוברים טיסות בליגה האדריאטית באמצע הלילה, ע?רים בגלל הטיסות בשעות לא נורמליות – בלאט פשוט בלחץ. הוא צורח הרבה באימונים, גם בחדר ההלבשה, לפעמים הרבה מעבר לפרופורציות ומלחיץ פה לא מעט שחקנים, אז פלא שהקבוצה נראית כבוייה?"

על פי שחקן נוסף, "לבלאט יש החלטות לא כל כך ברורות ותמוהות, יש לו תקופות שבהן הוא פשוט לא כל כך מתייחס לשחקנים מסוימים: אם בתחילת העונה היה מתעלם כמעט לחלוטין משחקן מסויים - כמו שהתנהג בתחילת העונה עם שון ג'יימס, אחר כך הוא מחזיר אותו לרוטציה ופתאום מתעלם משחקנים אחרים. בשבועות האחרונים הוא מתעלם מפפאלוקאס, והוא לא ברור. פעם הוא נותן לו לשחק ופעם מתעלם ממנו. קשה מאוד להבין את בלאט".

גורם בקבוצה אף טוען ש"חלק מהשחקנים, בעקבות הרוטציות והורדתם המהירה לספסל, איבדו לגמרי את הביטחון". "בלאט הוא פרפקציוניסט, כשדברים לא הולכים כפי שהוא רוצה זה משפיע עליו. הוא לחוץ ורואים את זה עליו", מנתח גורם נוסף בקבוצה. שחקן נוסף מעיד: "לא אחת נראה בלאט מתוח באימונים ומתחיל לצעוק על ההגנה. הפנים שלו מביעות לחץ. בחדר ההלבשה הוא מראה לחץ. זה החמיר פחות או יותר לפני פרטיזן. אני לא יודע מה להגיד, אבל זה פשוט לא נעים וזה יוצר אווירה לא נעימה".

עוד לא ברור כיצד מתכוונת הקבוצה להיחלץ ממעגל הקסמים: הלחץ מחריף את המשבר – וזה בתורו מחריף את הלחץ וחוזר חלילה. דבר אחד ברור למדי: בלאט, שמרגיש את הביקורת הנושפת בעורפו מהתקשורת ומהאוהדים – אינו מנתב את הלחץ לאפיקים יעילים. כך לפחות לדברי שלושה מהשחקנים.

עזיבת פפאלוקאס מתקרבת

גם גזרת תאו פפאלוקאס רחוקה מלהיות שקטה: בהנהלת מכבי תל אביב שוררת אי תמימות דעים סביב הישארותו של פפאלוקאס בקבוצה. חלק מחברי ההנהלה סבורים כי לאור הכימיה הרעועה עם המאמן דייויד בלאט יש לאתר לו קבוצה, אולם חלק אחר מהנהלת הקבוצה סבור עדיין כי בשל ניסיונו הרב הוא יכול לתרום ולא מבינים את החלטתו של המאמן לספסל את השחקן.

גורמים שנשמעו מיליטנטים עד לפני זמן לא רב לגבי הישארותו של פפאלוקאס כבר נשמעים אחרת. כך שלא ברור כלל אם הגארד היווני יסיים את העונה בקבוצה. למרות שהשחקן זכה לדקות משחק רבות יותר ביום שבת, בלאט ממשיך לטעון מאחורי הקלעים כי היווני מעבר לשיאו ואיטי בהגנה. בלאט, כידוע, החליט להשאיר את הגארד היווני מחוץ לסגל המשחק הערב (שני, 19.30, 5+ לייב) מול ראשון לציון, מה שרק מעצים את הבעיה.

הערב: מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב

באולימפיאקוס דווקא מתגעגעים לפפאלוקאס

מכבי תל אביב ביורוליג: כל התקצירים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully