וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור באירופה: המיוחד האמיתי

12.12.2011 / 11:04

נבחרת המחזור באירופה: הלב של קרלס פויול הפך אותו למצטיין הקלאסיקו, ומישהו נתן בשבת לפרגוסון הרבה סיבות לחרטה

הקלאסיקו הגדול של ספרד עמד במוקד משחקי סוף השבוע, וכמובן תופס נפח משמעותי גם בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. ברצלונה שוב השפילה את היריבה המושבעת ריאל מדריד בברנבאו, כאשר שני הגיבורים הגדולים של המשחק מובילים את 11 המצטיינים השבועיים. לצידם ניתן למצוא את גניבת השנה באנגליה, כדור ההרגעה של אלכס פרגוסון ושני החלוצים המובילים של נבחרת גרמניה. בפינת הכוכב האורח: שוב כובש חמישייה, הפעם מהולנד.

ססק פברגאס, אנדרס אינייסטה שחקני ברצלונה. Manu Fernandez, AP
זה השבוע שלהם, אבל רק אחד מהם נמצא בנבחרת המחזור. ססק פברגאס עם אנדרס אינייסטה/AP, Manu Fernandez

שוער

מישל וורם - סוונסי

אחת הרכישות המוצלחות ביותר של הקיץ באנגליה שייכת דווקא לעולה החדשה. בניגוד לחברותיה הבזבזניות בפרמיירליג, סוונסי שילמה בסך הכל 1.5 מיליון ליש"ט לאוטרכט עבור השוער מישל וורם. מחיר מציאה. עכשיו הם היו מוכנים לשלם מחיר גבוה פי כמה. מרגע כניסתו לליגה התגלה וורם כשוער יוצא מן הכלל, ובשבת הוא סיפק הצגה נוספת שסידרה לסוונסי 0:2 ביתי על פולהאם. השוער ההולנדי רשם הצלות מעולות מול בריאן רואיז ואנדי ג'ונסון, והגיע לשיאו עם הדיפת הפנדל (בפעם השנייה העונה) של קלינט דמפסי בדקה ה-87, כשקבוצתו הובילה 0:1. בשמונה משחקי בית העונה, סוונסי הפסידה רק למנצ'סטר יונייטד וספגה פעמיים בלבד. לוורם מניות רבות בכך.

מישל וורם שוער סוונסי עוצר פנדל. Michael Steele, GettyImages
סוונסי עשתה עסקה נפלאה. מישל וורם עוצר את הפנדל של קלינט דמפסי/GettyImages, Michael Steele

הגנה

מגן ימני: מתיו דבושי - ליל

הדאבליסטית הצרפתית אספה מהר מאוד את השברים בעקבות ההדחה מליגת האלופות, וטיילה ל-0:2 קל על דיז'ון כדי לצמק את הפער ממונפלייה המוליכה לשתי נקודות בלבד. איש המשחק מבחינתה של ליל היה המגן מתיו דבושי, שממשיך העונה את ההתקדמות המטאורית מהעונה שעברה וכבר הופיע בנבחרת צרפת. דבושי נצץ באגף הימני, תמך כל העת בהתקפה וגם בישל בהגבהה מדויקת את הראשון למוסא סו. "זה היה ניצחון חשוב בשביל המוראל", אמר בסיום המגן הימני הטוב ביותר בליג 1. "עכשיו ננסה לעשות אותו דבר בפריס בשבוע הבא".

בלם: יאן אינגבר קלסן ברקר - אוגסבורג

הבלם בעל אחד השמות הארוכים בבונדסליגה לא הצליח להתאקלם בבורוסיה מנשנגלדבאך במהלך התקופה שלו בקבוצה, עד שעזב בתחילת 2011. בשבת, דווקא כשהאקסית שלו מדהימה את הליגה ורצה חזק בצמרת, קלסן ברקר מצא את הזמן לנקום וסידר לאוגסבורג הצנועה ניצחון 0:1 מפתיע, עם בעיטה חופשית שהוסטה פנימה. הבלם בן ה-27 היה האיש שהעניק לאוגסבורג את ניצחונה ההיסטורי על מיינץ, וגם שערו השני בליגה היה שווה נקודה (2:2 מול לברקוזן). מתוך 14 הנקודות של אוגסבורג, שבע רשומות על שמו. מול גלדבאך, מלבד השער היקר שחילץ את אוגסבורג מהמקום האחרון בטבלה, קלסן ברקר היה שותף למשחק הגנה סולידי של קבוצתו והסתדר מול התקפת היריבה שנראתה אובדת עצות ללא מרקו רויס.

מתיו דבושי שחקן ליל. Michel Spingler, AP
המגן הימני הטוב בצרפת. מתיו דבושי/AP, Michel Spingler

בלם: קרלס פויול - ברצלונה

הקפטן הכל יכול של ברצלונה נשמר העונה למשימות מיוחדות. המיוחדת מכולן הייתה בקלאסיקו, והאריה השואג של הבלאוגרנה הופיע במלוא הדרו. פויול החל את המשחק כבלם, המשיך כמגן ימני ובכל עמדה עשה עבודת הגנה פנטסטית. כריסטיאנו רונאלדו כמעט ולא הורגש מול הנוכחות הדומיננטית של פויול, שסיפק את המנהיגות בחלק האחורי והרים את חבריו אחרי שער החובה המהיר. עם כל העילויים ההתקפיים וגם בעונתו השנייה של ז'וזה מוריניו, העליונות של ברצלונה על פני ריאל מדריד עדיין ברורה. ה-1:3 המשכנע בסנטיאגו ברנבאו הבהיר זאת פעם נוספת. כל עוד פויול בשטח, אין סיכוי שהוא ייתן לזה להשתנות.

מגן שמאלי: פביאן ג'ונסון - הופנהיים

משחק הליגה בין נירנברג להופנהיים עניין לא מעט חובבי כדורגל דווקא בארצות הברית. מצד אחד של המתרס ניצב טימותי צ'נדלר המוערך, ומנגד חברו לנבחרת פביאן ג'ונסון. בסופו של יום, היה זה ג'ונסון שניצח בגדול את הדו קרב האמריקאי, כשבישל את שני השערים ב-0:2 של הופנהיים במשחק החוץ. ג'ונסון הגיח בתזמון מצוין לעזרת ההתקפה דרך האגף של צ'נדלר וסיפק כדורים מדויקים. שניים מהם הסתיימו, כאמור, בשערים של ודאד איבישביץ'. ג'ונסון היה נפלא גם בחלק האחורי, כאשר חילץ כדורים רבים ודייק ביותר מ-80 אחוז מהמסירות שלו. לעומתו, צ'נדלר סיים את המשחק מוקדם בגלל עבירה גסה שעלתה לו בהרחקה. הניצחון הושג בנוקאאוט.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו נוגח מול שחקן ברצלונה קרלס פויול. רויטרס
הלב של ברצלונה. קרלס פויול מול כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

קישור

אנדרס אינייסטה - ברצלונה

נכון, הוא עדיין לא כבש בליגה, אפילו לא בישל מול ריאל מדריד, אבל אנדרס אינייסטה שוב הוכיח כי הוא מתעלה במשחקים גדולים. הרגע בו אינייסטה נכנס לעניינים בקלאסיקו, היה גם הרגע בו ברצלונה יצאה מהלם שער הבזק של קארים בנזמה. המהנדס הקטן סיפק מסירות נהדרות לחבריו, שיגע את פאביו קואנטראו האומלל שהתקשה בתפקיד המגן הימני, הגיע לשני מצבים משלו במחצית השנייה המצוינת ולקראת סיום הוחלף כדי לקבל את מחיאות הכפיים המגיעות לו. למרות השיפור הגדול של ריאל בנושא, ברצלונה שוב החזיקה הרבה יותר בכדור (58 אחוזים מהזמן) והראתה שהיא עדיין בלתי מושגת מבחינת הבלאנקוס, בעיקר כשאינייסטה בשיאו. ללא ספק, ארכיטקט הניצחון.

ז'ואן ורדו - אספניול

גם בעימות השני בין ברצלונה למדריד, ידם של הקטלאנים הייתה על העליונה. אספניול אירחה את אתלטיקו ביום ראשון והשפילה אותה עם שלישייה תוך 20 דקות, בדרך ל-2:4 בסיום. לאספניול הייתה אחת ההתקפות החלשות בליגה, אבל זה היה נכון עד למפגש עם הקולצ'ונרוס. ז'ואן ורדו, בוגר מחלקת הנוער של ברצלונה, ניצח על התזמורת עם צמד מהיר בשמונה דקות הפתיחה (שערי בכורה העונה) כאשר בראשון הפתיע את טיבו קורטואה מ-30 מטרים ובשני סיים באלגנטיות דהירה שהחלה בחצי המגרש. ורדו שלט במרכז השדה, הביך את קשרי אתלטיקו והפך לסיוט של גרגוריו מנסאנו, שכבר מחשב את קיצו לאחור.

אנטוניו ולנסיה - מנצ'סטר יונייטד

טראומת ההדחה מליגת האלופות מאיימת לחרב את כל העונה של השדים האדומים, אבל אלכס פרגוסון, ממרום שנותיו וניסיונו העשיר, מסרב להיבהל. מנצ'סטר יונייטד קיבלה יריבה נוחה להתאושש מולה, ועשתה זאת עם 1:4 קליל על וולבס. פרגוסון קיבל צמדים מווין רוני ונאני, אולם האיש המשמעותי במשחק היה אנטוניו ולנסיה. קשר נבחרת אקוודור לא שיחק בהפסד הצורב בבאזל והיה אחד מהשינויים בהרכב האלופה בשבת. ולנסיה חרך את אגף ימין, בישל לא פחות משלושה שערים במשחק וסחרר כל שחקן הגנה שניסה לעצור אותו. משחק האגפים שכל כך היה חסר מול באזל, פרח בליגה נגד וולבס. אולי עכשיו ולנסיה יזכה לקרדיט לאורך זמן.

אנטוניו ולנסיה שחקן מנצ'סטר יונייטד (מימין) חוגג עם נאני. GettyImages
משחק האגפים של מנצ'סטר יונייטד עשה את ההבדל. אנטוניו ולנסיה עם נאני/GettyImages

התקפה

מירוסלב קלוזה - לאציו

אם הזכרנו את מישל וורם בתור אחת הרכישות המוצלחות באנגליה, אי אפשר שלא להזכיר את ההעברה החופשית המבריקה של לאציו. מירוסלב קלוזה הגיע לבירת איטליה בקיץ, להרפתקה הראשונה שלו מחוץ לגרמניה, ואף אחד לא האמין שהשילוב יהיה כה מוצלח. למרות שלא הבקיע במשך כחודש וחצי, החלוץ הגרמני מחזיק את קבוצתו בצמרת ובשבת הוא כיכב עם שני שערים ובישול ב-2:3 על לצ'ה. רגע השיא של המשחק היה ה-87, אז קלוזה נגח לרשת כמו שרק הוא יודע והעלה את מאזנו העונה לשמונה שערים. הקיסר החדש של העיר רומא.

מריו גומז - באיירן מינכן

גם המתחרה של קלוזה על עמדת החלוץ הפותח של נבחרת גרמניה לא נותר מאחור. באיירן מינכן הבטיחה את אליפות החורף בבונדסליגה, ועשתה זאת עם מהפך וניצחון 1:2 בשטוטגרט. המצטיין של הבווארים, בפעם המי יודע כמה העונה, היה כמובן מריו גומז, שעקף בחזרה את קלאס יאן הונטלאר בראש טבלת המבקיעים עם 15 שערים. גומז שבר בצורת בת חודש דווקא מול האקסית, מולה יש לו כבר שבעה שערים בחמישה משחקים. החלוץ הנהדר נע ללא הפסקה, נגע בכדור יותר מבכל משחק ליגה אחר העונה ובעיקר הרגיש בבית.

גרנט הולט - נוריץ'

העולה החדשה הדגימה בשבת איך מנצלים בצורה מקסימלית את נקודות התורפה של היריבה. כולם ידעו כי ניוקאסל סובלת מבעיות קשות בעורף בעקבות פציעות הבלמים הקבועים, ונוריץ' הצליחה לנצל זאת בדרך לניצחון 2:4 מרשים. הקנריות בחנו פעם אחר פעם את מרכז ההגנה הרעוע של ניוקאסל ונהנו מיום מוצלח של גרנט הולט. החלוץ בן ה-30 קיבל את המקום בהרכב מפול למברט והשיב עם שני שערי נגיחה שהעלו את מאזנו בנוריץ' ל-51 שערי ליגה. "החשיבות של הולט ידועה", הודה למברט בסיום. "הוא מספק את הסחורה אצלנו כבר שנתיים וחצי". הקפטן של נוריץ' מוביל אותה לחוף מבטחים.

מירוסלב קלוזה שחקן לאציו. Maurizio Lagana, GettyImages
מחזיק את לאציו בצמרת הליגה האיטלקית. מירוסלב קלוזה/GettyImages, Maurizio Lagana

שווים אזכור

ירוסלב דרובני (המבורג) - ההתאוששות נמשכת

גיז'רמו רודריגס (צ'זנה) - הבית של פאלרמו נפרץ

נאנו (לבנטה) - הצפרדעים ממשיכים לקפץ

מתיו אתרינגטון (סטוק סיטי) - עצר את טוטנהאם

פואד קאדיר (ולנסיין) - התקווה האלג'יראית

לוקאס פודולסקי (קלן) - הצגה לפני פרידה?

רובן קסטרו (בטיס) - תפס את התוספת

מתיו אתרינגטון שחקן סטוק סיטי חוגג. רויטרס
לא עשה שום הנחות לקבוצתו לשעבר. מתיו אתרינגטון/רויטרס

כוכב אורח

באס דוסט - הירנביין

רק לפני שבועיים הצגנו כאן כובש חמישייה מהליגה ההונגרית, והנה גם לליגה ההולנדית יש אחד. אחרי שפתחה את העונה עם ספיגת שתי חמישיות מאייאקס וטוונטה, החלה הירנביין בריצה של 15 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. המומנטום נמשך גם במשחק החוץ מול אקסלסיור מהתחתית, כאשר באס דוסט הבקיע את כל חמשת השערים ב-0:5 המוחץ. החלוץ בן ה-22 השלים את השלושער השני שלו העונה כבר במחצית הראשונה, אלא שהפעם הגדיל את המכסה עם שניים נוספים והעלה את מאזנו ל-14 שערים ב-16 משחקים. ארבעה מהשערים, אגב, בושלו על ידי לוסיאנו נרסינג. "אני מתקשה להאמין", התרגש דוסט בסיום. "נדמה לי שהפעם האחרונה בה הבקעתי כמות כזו הייתה אולי בגיל 14 או 15".

באס דוסט שחקן הירנביין ההולנדית. GettyImages
משחק שלא ישכח לעולם. באס דוסט/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully