וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקה ג'וניורס זכתה באליפות ארגנטינה

הקבוצה שלטה ללא עוררין בטורניר האפרטורה וחגגה את האליפות ה-24 בסטייל, עם 0:3 על בנפילד בבומבונרה

שלוש שנים אחרי הפעם האחרונה בה זכתה בתואר, ובזמן שיריבתה המושבעת ריבר פלייט נאבקת על כל נקודה בליגה השנייה, בוקה ג'וניורס חגגה הלילה (בין ראשון לשני ) את האליפות ה-24 בתולדותיה. כמה סמלי שבעונה כל כך חלשה של הכדורגל הארגנטינאי, האות לחגיגות הגדולות של הבוסטרוס ניתן כבר במחזור ה-17 של טורניר האפרטורה, כשבוקה הביסה 0:3 את בנפילד ויצרה פער בלתי מחיק של 11 נקודות בפסגה, שני מחזורים לסיום. כך, אחרי כמה עונות דרמטיות, נקבעה האלופה מוקדם מהצפוי ובפער מרשים לכל הדעות.

גם ללא מרטין פאלרמו שפרש ומחליפו לוקאס ויאטרי שנפצע בצורה קשה, בוקה ידעה להתעלות מעל הרמה הירודה שאפיינה את הליגה העונה. חוליו ססאר פלסיוני בנה יחידה מגובשת שהציגה הגנה כמעט בלתי חדירה (ארבעה שערי חובה בלבד ב-17 מחזורים - בדרך לשבירת שיא הליגה שלה עצמה עם שש ספיגות ב-1991) בראשותם של השוער אגוסטין אוריון והקפטן רולאנדו סקיאבי, שחזר לקדנציה שנייה בקבוצה ולא החמיץ דקת משחק אחת עד הסטנדינג אוביישן בדקה ה-87 של משחק ההכתרה. מעולם לא היה קשה כל כך לנצח את בוקה.

אחרי שנים של מאבקי כוח עם פאלרמו על השליטה בחדר ההלבשה, חואן ריקלמה אמנם ממשיך לסבול מפציעות, אבל הנהיג את הצעירים בהתקפה עד למחזור ה-10, גם אם כבש שער אחד בלבד. כדי להבין עד כמה גדולה הייתה התלות בהגנה, הכובש המוביל של בוקה הוא ניקולאס בלנדי בן ה-21, שמצא את הרשת ארבע פעמים בשבעה משחקים. הקבוצה כולה הבקיעה עד כה 22 שערים, כשהשלישייה הלילה שיפרה מעט את המאזן.

את השמפניות פתחו שחקני בוקה בבומבונרה מול בנפילד, הקבוצה שפלסיוני הוביל לאליפות היסטורית באפרטורה 2009 ואותה מאמן כיום ריקרדו לה וולפה, שנחל כישלון חרוץ בבוקה ב-2006. עוד לפני המשחק התפנו אנשי בוקה לבחירות לנשיאות המועדון, שם נבחר הנשיא החדש דניאל אנג'ליסי. במגרש התמקדו בכדורגל, כשדריו סביטאניץ' כבש מול קבוצתו לשעבר בדקה ה-10, אחרי ערבוביה ברחבה. החלוץ הבקיע גם את השני בדקה ה-43, כשהמשיך בבעיטה מהאוויר כדור חופשי של פוצ'י צ'אבס. דייגו ריברו חתם את התוצאה עם גולאסו מ-25 מטרים, בשערו הראשון במדי בוקה. במצב של 0:3, גם ריקלמה הרשה לעצמו לעלות כמחליף למרות הפציעה. הכל כדי להיות חלק מהמסיבה.

אז זו לא הייתה האליפות הכי מרשימה של מועדון הפאר מבואנוס איירס - למרות הניצחון המשכנע על בנפילד - אך כזו בעלת חשיבות מכרעת. לא רק שבוקה צברה נקודות בכמות שמרחיקה אותם מצרות בטבלת הממוצעים (ריבר שימשה נורת אזהרה מצוינת) היא גם התייצבה בעזרת הסגנון האיטלקי, על רקע קריסתן של הגדולות האחרות בארגנטינה. בוקה מציגה רצף של 27 משחקים ללא הפסד, שהוא השני בטיבו בהיסטוריית המועדון. ורגלם עוד נטויה.

יניב בינו על הסיבות להצלחתה של בוקה ג'וניורס

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully