וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הביא להתאבדותו של גארי ספיד?

בריטיניה עדיין בהלם מהתאבדותו של מנג'ר נבחרת ווילס. "טלגרף" טוען: הסיבות הן דיכאון ושערורייה שתפורסם בצהובונים

בישראל עסקו אתמול בעיקר בדרבי התל אביבי, אבל בבריטניה התקשו להתעסק בכדורגל ומרבית הכותרות, אתמול והיום, מתייחסות למותו הפתאומי גארי ספיד. מאמן נבחרת ווילס שם קץ לחייו בגיל 42, ואף אחד לא ממש מבין איך ולמה זה קרה. הידיעות על ספיד חולקו לציטוטי הספדים של כל המי ומי של הכדורגל האנגלי והוולשי, כשבעיתונים אחרים עסקו גם בנסיבות התאבדותו. ספיד כזכור, תלה את עצמו. אחת ההשערות שעלתה הייתה שספיד סבל בתקופה האחרונה מדיכאון, ובסופו של דבר נכנע לזה. השערה נוספת שעלתה, לפי העיתון "טלגרף", היא שספיד הבין כי צהובון מסויים מתכוון לפרסם סיפור "עסיסי" על חייו הפרטיים.

מנג'ר ליברפול, קני דלגליש, סיפר כי לאחר שהתבשר על מותו של ספיד בחר להוציא מהסגל את קרייג בלאמי הוולשי, שהיה מקורב מאוד לספיד. "זו הייתה החלטה נכונה כי בלאמי היה קרוב מאוד לספיד, שהיה כמו מנטור בשבילו. אין סיכוי שמשחק כדורגל יהיה חשוב יותר מצער, וזו הסיבה". דלגליש, שאימן בעבר את ספיד בניוקאסל הוסיף: "אנחנו עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה שם, אבל נכון לעכשיו הדבר החשוב ביותר הוא לתמוך באשתו ובילדים. בזמנים כאלה הכדורגל הופך לחסר משמעות, גארי ספיד היה אדם מכובד מאוד ולא רק בגלל יכולותיו ככדורגלן אלא בגלל האישיות שלו. אני החתמתי אותו תמורת 5 מיליון פאונד כשעבר מאברטון לניוקאסל, והוא שיחק נהדר עבור הקבוצה, בזמני ואחרי שעזבתי".

הכדורגלן הוולשי המוצלח ביותר, ריאן גיגס, ספד גם הוא לספיד ואמר: "אני לגמרי הרוס. גארי ספיד היה אחד האנשים היותר נחמדים שהכרתי בכדורגל ואדם שהתגאתי להיות חברו לקבוצה. אני לא יכול לתאר במילים עד כמה אני עצוב כרגע". אלן שירר, שבעבר שיתף פעולה עם ספיד כשחקן בניוקאסל הוסיף: "הוא היה אדם מיוחד והוא האיר כל חדר שאליו נכנס. הייתי גאה להיות חבר שלו ואני אתגעגע אליו".

הווארד ווילקינסון שהיה המנג'ר של גארי ספיד בלידס: "אני מתקשה להבין את זה. לגארי היה המון כישרון והכישרון הזה הפך לעבודה שלו. כדורגלנים חשופים לכל הלחצים והמתחים שיש בחיים. לאבד אדם כמוהו בגיל 42 זו טרגדיה כי היו עוד כל כך הרבה הצלחות לפניו. גארי ספיד לא היה כדורגלן אופייני, הוא היה איש ישר שאהב עבודה קשה. אני חושב ששיחקתי איתו בכל תפקיד מלבד שוער והוא מעולם לא התלונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully