וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה: מאמן ווילס גארי ספיד נמצא מת בביתו

שחקן העבר שמונה בשנה שעברה למאמן והצליח בתפקידו, נמצא ללא רוח חיים בגיל 42. לפי פרסומים, הוא שם קץ לחייו

טרגדיה בבריטניה: מאמן נבחרת ווילס, גארי ספיד, נמצא היום (ראשון) מת בביתו בגיל 42. הידיעה הזו אושרה על ידי התאחדות הכדורגל הוולשית שמסרה: "אנחנו מביעים את תנחומינו בפני המשפחה. אנחנו מבקשים מהציבור לכבד את פרטיותה של המשפחה בימים אלו". לפי הפרסומים בתקשורת הבריטית, גארי ספיד התאבד ונמצא תלוי בביתו. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

ספיד מונה למאמנה של נבחרת ווילס בספטמבר 2010, ומוקדם יותר החודש סיפר כי הנבחרת עמדה בכל הציפיות שלו. הוא השיג חמישה ניצחונות בעשרת המשחקים בהם אימן את ווילס, כשבמשחק האחרון גברה נבחרתו על נורבגיה 1:4. כשקיבל את הנבחרת היא דורגה במקום ה-112 בדירוג פיפ"א, ואילו עתה היא במקום ה-45.

ככדורגלן גארי ספיד זכה באליפות עם לידס יונייטד ב-1992 (שנה לפני שהליגה הפכה לפרמיירליג), ופעמיים סיים במקום השני במדי ניוקאסל. ספיד נחשב לאחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות הפרמיירליג (לפחות במתכונתה הנוכחית), והיה לראשון שרשם 500 הופעות. הוא החזיק בשיא של 535 הופעות, עד שהוא נשבר על ידי דייויד ג'יימס. הוא שיחק למעלה מ-22 עונות (!) ככדורגלן מקצועני.

הוא רשם 85 הופעות במדי נבחרת ווילס במשך 14 שנים. הוא מונה למאמנה של נבחרת ווילס למרות שהיה לו ניסיון של ארבעה חודשים בלבד כמאמן לפני כן.

ספיד נולד ב-1969 והחל את קריירת הבוגרים שלו במדי לידס בשנת 1988, שם שיחק עד 1996. לאחר מכן הוא שיחק שנתיים באברטון, לפני שחתם בניוקאסל שם שיחק במשך שש שנים והגיע עמה פעמיים למעמד גמר הגביע. בין השנים 2004 ל-2008 הוא שיחק בבולטון, כשקבוצתו האחרונה בקריירה הייתה שפילד יונייטד, בה שיחק עד שפרש ב-2010.

רובי סבאג', שהיה חברו לנבחרת ווילס, הגיב לידיעה הכואבת: "העולם איבד אדם נפלא, אני שבור. רק אתמול בבוקר שוחחתי איתו, צחקנו ביחד בטלפון ודיברנו על כדורגל. למה? למה? הוא היה אדם נפלא וחבר מדהים. אתגעגע אליו מאוד".

מהנהלת לידס נמסר: "אנחנו המומים לשמע הבשורה, ונרצה להביע את צערנו הגדול. הוא אהב כדורגל והתייחס אליו בהערכה, והיה אדם מוערך.מילים לא יוכלו לבטא את הצער שלנו".

כדורגל אנגלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully