וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהקבוצה יותר טובה מהשחקנים

27.11.2011 / 23:30

הגדולה של הפועל תל אביב היא לא רק בכישרון של השחקנים שלה, אלא בניצול האופטימלי שלהם במערך הקבוצתי. שלום תקווה מסכם את הדרבי, ולא מבין איפה איוניר החביא את אלברמן

הפועל תל אביב הצליחה לעמוד הערב (ראשון) במבחן גדול מבחינתה. אחרי המעידה מול רמת השרון, אחרי שאיבדה את ראשות הטבלה, אחרי שספגה לא מעט ביקורות – הפועל באה היום בשקט לדרבי התל אביבי, העמידה קבוצה מסודרת וטקטית, והצליחה לנצח את המשחק הכל כך קשה והכל כך חשוב.

זה לא היה משחק גדול או שוטף, לא ראינו ממנה מהלכים יוצאי דופן, אבל הפועל ידעה לכבוש את השערים, לעקוץ את מכבי תל אביב בדקות האחרונות, להבטיח את הניצחון החשוב ולחזור למקום הראשון.

האדומים הראו לכולם איך הם מצליחים לנצח גם ביכולת לא גבוהה מדי, ועד כמה יהיה קשה להזיז אותם מהצמרת. לנוכח הבינוניות של הקבוצות בצמרת של ליגת העל השנה, להפועל תל אביב יש יתרון ברור. יש לה לא מעט שחקנים עם יכולת לגמור משחק, בין אם זה בהברקה אישית או בכדורים נייחים, אבל היתרון האמיתי הוא בניצול האופטימלי של השחקנים. הם לאו דווקא טובים יותר או מוכשרים יותר, אלא יש להם יכולת קבוצתית, והם מוציאים מעצמם את המיטב במערך הקבוצתי.

כך הפועל הרוויחה לאחרונה את אלרואי כהן, שהתקשה להתאקלם, אבל היום הוא חלק חשוב מההצלחה. כך היא עזרה לתמוז ודמארי להשתבח, והיום הם כנראה שני החלוצים הכי טובים שיש בארץ. הפועל מגיעה למשחקים כשהיא מסודרת מבחינת המערכים הטקטיים שלה, וכך השחקנים שלה מצליחים לבוא לידי ביטוי ולהוביל אותה להצלחות.

זה נותן לקבוצה הרבה כוח, ומעניק לשחקנים הרבה ביטחון. עכשיו השאלה היא האם הפועל תצליח לשמר את ההצלחה הזאת, ווזה לא יהיה קל כי מצפים לה עוד מבחנים לא פשוטים. מה שבטוח, כל ניצחון בדרבי הוא דחיפה מוראלית, וכרגע הפועל מלאת ביטחון.

ובצד השני של העיר

ומנגד, מכבי תל אביב. אין ספק שמדובר בעוד הפסד כואב, אבל דווקא אחרי מפלה שכזאת מוטי איוניר יכול לקחת איתו כמה דברים חיוביים שקרו לקבוצה שלו הערב. מלבד לגול השלישי, שכבר היה בסיום כשכל הקבוצה הייתה קדימה, ראינו מכבי תל אביב די חיובית.

בניגוד ללא מעט משחקים בחודשיים האחרונים, הפעם ראינו את מכבי יוזמת בחלקים גדולים במשחק. ראינו מכבי שרוצה להשפיע על המשחק בחלק הקדמי, ששולחת הרבה שחקנים קדימה, ולכן גם מגיעה ללא מעט מצבים (דבר שלא ראינו במשחקים קודמים).

מוטי איוניר ניסה לשנות הערב משהו במערך שלו עם שני חלוצים שנצמדו לבלמים של הפועל, ועם פתיחת המחצית הוא המשיך וניסה לעשות עוד שינויים. יכול להיות שבכך הוא הרוויח בסיס להרכב שיוכל לרוץ עכשיו תקופה ארוכה. הרכב שכולל שחקנים כמו עטר, קולאוטי, יצחקי ואלברמן – שחקנים ותיקים עם ניסיון, שמאיימים ומרתיעים בחלק הקדמי – יכול להצעיד את מכבי תל אביב קדימה.

מכבי צריכה לשאוף להיראות כמו ששיחקה במחצית השנייה, ולמעשה היא לא הייתה רחוקה מלהשוות את התוצאה. היום מכבי נראתה שונה מהחודשיים האחרונים, ולפחות ניסתה לנצח והצליחה לסכן את השער של היריבה.

היא עשתה את זה הרבה בעזרתו של גל אלברמן, שלנוכח היכולת שלו הערב, לא ברור מדוע הוא לא שיחק בתקופה האחרונה. הוא הניע כדור, תרם מהניסיון שלו גם בחלק התקפי וגם בחלק ההגנתי, והציג משחק די יעיל. עכשיו מכבי תל אביב צריכה לארגן את השורות, ואולי המרחק שלה מהמקום הראשון יוריד ממנה קצת את הלחץ ויאפשר לה להשתחרר. זה לא יהיה כל כך פשוט, אבל למשימה הזאת נדרשים שחקנים מנוסים.

צפו בהפועל תל אביב מנצחת 1:3 בדרבי התל אביבי

דרור קשטן: "מתוק לנצח דרבי בעשרה שחקנים"

מוטי איוניר: "כואב לי על האוהדים, לא דיברנו על אליפות"

גיליון הציונים המלא: גורדנה המצטיין, קונאטה המאכזב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully