וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדריאטית: מכבי תל אביב ניצחה את צדביטה זאגרב 89:96

בצל חזרתו הצפויה של פארמר ל-NBA, התפוצץ גיא פניני עם 26 נק' (5 מ-6 לשלוש) ושמר על המאזן המושלם של הצהובים במפעל

בואו לדבר איתנו על המשחק בפייסבוק

מכבי תל אביב עלתה הערב (שבת) למאזן 0:8 בליגה האדריאטית ונותרה מושלמת, לאחר שהשיגה ניצחון 89:96 על צדביטה זאגרב הקרואטית ביד אליהו. המשימה של הצהובים לא היתה קלה כלל וכלל, כשהאורחים, שרשמו רק הפסד אחד עד הערב לא נבהלו משחקניו של בלאט וניסו בכל כוחם להפתיע, אך לא היו יכולים בסופו של דבר לסגל העמוק של הצהובים, ובעיקר ליכולת הנהדרת של גיא פניני המצויין, שרשם את אחד מהערבים המרשימים שנראו העונה בהיכל מחוץ לקשת.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול שחקן צדביטה זאגרב מתיאס סמודיש. ברני ארדוב
היה בלתי ניתן לעצירה. פניני מול סמודיש/ברני ארדוב

הקהל שהגיע הערב ראה את אחד מהשחקנים הבולטים בעונה שעברה, הלא הוא דורון פרקינס הפצוע מוצג ומתקבל בחום רב על ידי ראשי המועדון, כל זאת בצל הידיעה כי ג'ורדן פארמר ככל הנראה יעזוב בקרוב את הקבוצה, לאחר שהושגה הסכמה בין השחקנים לבעלי הקבוצות ב-NBA, הסכמה שתביא לסיום השביתה בליגה הטובה בעולם וסיומה של הקדנציה של הרכז האמריקאי בצהוב. אלא שאולי היה זה הטקס שמעט הרדים את הצהובים, שפשוט עמדו מהצד והביטו בזאגרב בורחת ליתרון דו ספרתי כבר אחרי חמש דקות.

ואז הגיע גיא פניני. אם במכבי מתעסקים ביממה האחרונה בעיקר בחיפוש אחר מי שימלא את מקומו של פארמר בחלק ההתקפי, הרי שהערב קיבל דייויד בלאט תשובה מוחצת מהפורוורד. פניני, שטען בעצמו כי הוא לא בתקופה מוצלחת התפוצץ מול הקרואטים מחוץ לקשת עם 5 מ-6, בדרך למשחק גדול של 26 נקודות, והיה זה שמנע מהצהובים הפסד בכורה באדריאטית. האורחים לעומת זאת יוצאים מאוכזבים מאוד, לאחר שהצליחו לשמור את עצמם צמודים ליריבה העדיפה לאורך כל המשחק, ואף להוביל ברבע האחרון, בעיקר הודות למשחק ענק של דונטה דרייפר (7 מ-9 לשלוש ו-28 נקודות), אך מול פניני הערב, זה פשוט לא הספיק.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם קית' לנגפורד, דווין סמית', ג'ורדן פארמר, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. האורחים מזאגרב פתחו בטירוף עם שתי שלשות של ורדאן שהטיסו אותם ליתרון 0:8 מפתיע. שחורציאניטיס העלה את הצהובים סוף סוף על הלוח, אבל האורחים תפרו עוד שלשה ועלו ליתרון 4:13. הנדריקס הגיב עם ארבע נקודות רצופות, אבל סמודיש ודרייפר צלפו שוב מחוץ לקשת והעלו את היתרון ל-11. הנדריקס שוב בא לעזרת הצהובים עם סל ועבירה, ושלשה של פניני הורידה את מכבי תל אביב בפיגור מינימלי, 26:21 לזאגרב בסיום הרבע הראשון.

פניני המשיך את היד החמה וצלף שתי שלשות עם פתיחת הרבע השני, שהחזירו את מכבי לשיוויון 30:30. בורשטיין המשיך את הקו של פניני וצלף שלשה משלו שהעלתה את הצהובים ליתרון ראשון הערב, וסל ועבירה של פניני קבע יתרון 32:38 למכבי. בורשטיין מצא את פארמר במסירה מרהיבה לסל קל, אבל מיד לאחר מכן ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, וזאגרב צימקה ל-2 בזכות שלשה של דרייפר. שון ג'יימס נכנס ומיד היה אקטיבי מאוד כשהוא סוחט סל ועבירה, ופניני המשיך ברבע המצויין שלו כשהוא מעלה את היתרון ל-6. פארמר חדר ללא הפרעה, ומיד לאחר גג נהדר של ג'יימס סידר הרכז האמריקאי אסיסט טוב לפניני, שצלף שלשה מהפינה עם הבאזר כדי לקבוע 44:54 לזכותה של מכבי תל אביב במחצית.

מירו בילאן הצליח לצמק מעט את הפיגור של זאגרב בפתיחת הרבע השלישי, אבל פארמר שמר את הצהובים במסלול הנכון עם שלשה פנויה שקבעה 49:60. צדביטה שוב לא הרימה ידיים, והגיבה עם ריצת 0:8 משלה, בזכות שלשה של מרקו קאר ונקודות של דרייפר, שהורידו ל-60:58. פניני, מי אם לא, המשיך להיות האיש של בלאט על הפרקט וצלף שלשה גדולה, ואחת נוספת של בורשטיין העירה מעט את המארחים ואת הקהל ביציעים. זאגרב שוב חזרה עם שלשות של באזדריץ' וקאר, ג'יימס ופארמר עוד ניסו שוב לייצר בריחה, אבל דרייפר עם שלשה נוספת הוריד את האורחים בפיגור 74:72 לפני הרבע האחרון.

דרייפר המשיך ללהוט, ויחד עם סמודיש החזיר את היתרון לידיים קרואטיות עם פתיחת הרבע הרביעי, אבל הנדריקס בדאנק ומתפרצת של פארמר קבעו 77:80 למקומיים. דרייפר קלע את השלשה השישית שלו, אבל סמית' איפס בעצמו את היד מחוץ לקשת, ורשם אחת משלו במסגרת המטווח המטורף. הקרואטים המשיכו לחפש את הנקודות המיוחלות מחוץ לקשת, אך הפעם הכדורים הלכו החוצה, ומכבי ניצלה זאת כדי לרוץ ל-2:10 עם נקודות של הנדריקס, סמית' ולנגפורד בדרך ליתרון 84:92. משם כבר לא הצליח דרייפר להחזיר את חבריו, וזאגרב נותרה עם המחמאות, אבל עם ההפסד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 26 (5 מ-6 לשלוש), ג'ורדן פארמר (13 אסיסטים) וריצ'ארד הנדריקס 15 נקודות כל אחד, דווין סמית' 14 ו-6 ריבאונדים, טל בורשטיין 9, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, שון ג'יימס 8, קית' לנגפורד 5, סופוקליס שחורציאניטיס 3, יוגב אוחיון שיחק ולא קלע.

קלעו לצדביטה זאגרב: דונטה דרייפר 28 (7 מ-9 לשלוש) ו-6 אסיסטים, מירו בילאן 12, מרקו קאר 10, ורדן ווקוסיץ', כריס וורן ומתיאס סמודיש 9 נקודות כל אחד, מרינו באזדריץ' 5 ו-8 ריבאונדים, כריס אוונס 4, איבן אופצ'אק 3.

סופוקליס שחורציאניטיס חתום גם לעונה הבאה במכבי

האם מכבי תברח מהליגה האדריאטית?

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully