וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מכבי תל אביב תברח מהאדריאטית

25.11.2011 / 16:00

הכיוון החדש בהנהלה בנושא שלוש המסגרות לקראת הקיץ, הדילמה בנוגע למי יחליף את פארמר בתום השביתה והנתונים החבויים של שחורציאניטיס

אולי היה זה ההפסד הכואב להפועל ירושלים, שמא היכולת הדלה במשחקים האחרונים, אבל הביקורות בעניין הליגה האדריאטית מחלחלות אל הנהלת מכבי תל אביב פנימה. "היום לכולם כבר ברור שהאדריאטית פוגעת בקבוצה מבחינה מקצועית", אומר מקורב למועדון. כפי שמסתמן משיחות פנימיות, בסיום העונה תוותר מכבי על האדריאטית – הפעם, כנראה, פור גוד. "זו הפעם השנייה והאחרונה של עונה עם שלוש מסגרות", מבטיח המקורב.

המונה דופק. 16 משחקים עברו. עוד 66 למנאייק.

שמעון מזרחי, דייויד פדרמן בעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למדו את הלקח? מזרחי ופדרמן/ברני ארדוב

***

השאלה שכולם מתחבטים בה לאחר משחקים כמו זה מול ארמאני מילאנו היא האם ניצחונות שכאלו צריכים לשמח או להדאיג. מי שצפה במכבי תל אביב של סוף השבוע שעבר ובמכבי של המשחק מול מילאנו עשוי לחשוב שמדובר בקבוצה שסובלת מפיצול אישיות. וכנראה שזו גם המציאות.

מכבי של סופו ופארמר היא הקבוצה שראינו אמש: לא מאוד מלהיבה, אבל נחושה, מדויקת וקטלנית. בלעדיהם הופכת מכבי למאוד לא מלהיבה, וגם למהוססת ולחסרת אונים. כשהצמד סופארמר מגיע לעבודה, מכבי שמה נקודות על הלוח; כשהוא יוצא מאיזון, המשחק של מכבי מתחרבש.

המשחקים הטובים ביותר של מכבי העונה היו משחקי הבית מול ריאל ומילאנו ומשחק החוץ מול אפס. מרתק לבחון את השורה הסטטיסטית במשחקים הללו, ולראות עד כמה גדול היה חלקם של סופו ופארמר.

בניצחון על ריאל קלעו סופארמר 43 נקודות (69.5% מהשדה), וצברו 48 נקודות מדד; יתר השחקנים קלעו 45 נקודות (43.9% מהשדה), וצברו יחד 49 נקודות מדד.

בניצחון על אפס קלעו סופו ופארמר 30 נקודות (61.1%) מהשדה, וצברו 35 נקודות מדד; יתר השחקנים קלעו 49 נקודות (51.5%) מהשדה, וצברו יחד 64 נקודות מדד.

ובניצחון האחרון על מילאנו קלעו סופארמר 49 נקודות (65.3%) מהשדה, וצברו 51 נקודות מדד; יתר השחקנים קלעו 36 נקודות (40.6%) מהשדה, וצברו יחד 53 נקודות מדד.

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב מול ריאל מדריד. ברני ארדוב
כשהוא וסופו מגיעים לעבודה, מכבי מנצחת. פארמר/ברני ארדוב

***

ההבדל בין דיוויד בלאט לבין יתר מאמני היורוליג שפגש העונה הוא שבלאט לא מחבל במשחק של הקבוצה שלו. סופו להט ברבע הראשון, ולכן כמעט ולא ירד מהפרקט. מצד שני, דנילו גלינארי – מהשחקנים היחידים במילאנו שאין למכבי מאץ'-אפ הגנתי טוב מולו – עלה לשחק רק בדקה השישית, כשמכבי מספיקה לפתוח פער של חמש נקודות וצוברת מומנטום.

בלאט יודע שהשביתה ב-NBA יכולה להסתיים מחר בבוקר. בשבועות האחרונים מחפש הצוות המקצועי, בחשאי, מחליף לפארמר. בתחילה חשבו במכבי להביא רכז, אבל האכזבה מקית' לנגפורד הרחיבה את החיפושים גם לשחקנים בעמדה מספר 2. הדילמה היא האם להביא שוטינג גארד שמסוגל להוביל כדור, או מוביל כדור שיכול במקרה הצורך גם לשמש כקלעי. ההבדל דרמטי.

אבל עד שיתבהר עתידו של פארמר, בלאט מנצל כל רגע שהאמריקאי עומד לרשותו. אם מכבי תבטיח את המקום הראשון בטרם יעזוב, היא כבר תעשה צעד גדול אל עבר הפיינל פור (שכן בסיבוב הבא תימנע כנראה ממפגש עם ברצלונה וצסק"א, מה שיגדיל את סיכוייה להעפיל לרבע הגמר עם יתרון הביתיות).

עזיבה עתידית של פארמר תפגע קשות גם בשחורציאניטיס. ובלי תפוקה מירבית משניהם, מכבי מתקשה אפילו מול קבוצות ברמתה של שרלרואה.

מעבר לכך, בשנים האחרונות התהליך היה קבוע: סופו פותח את העונה מצוין, ונחלש בהדרגה עם התקדמותה. בעונה שעברה רשם בשלב הראשון של היורוליג 13.6 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-16.3 נקודות מדד; ירד ל-11.5 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-11.3 נקודות מדד בטופ-16; בהמשך רשם 10 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-10.5 נקודות מדד ברבע הגמר; ובפיינל פור העמיד רק 10 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו-6.5 נקודות מדד. גם ב-2007, 2009 ו-2010 (החמיץ את עונת 2007/8 בשל בעיות משקל) סיים את העונה חלש מכפי שהתחיל אותה.

אם זהו עניין של כושר גופני, הרי שהעונה המתישה של מכבי רק צפויה להחמיר את ההידרדרות; אם המדובר בבעיה מנטלית, הרי שלפחות בעונה שעברה בלאט לא הצליח להתמודד איתה. מרגע עזיבתו של פארמר, השף הפרטי של סופו על הפרקט, הלחץ על הסנטר הרגיש רק יגבר. וכמובן שנשאלת השאלה כיצד יגיבו לעזיבה יתר השחקנים, שבינתיים מתבטלים לחלוטין כשסופארמר לוקחים על עצמם את האחריות.

כיצד יגיב פפאלוקאס, שנמחק לחלוטין מהרוטציה (17:30 דקות במצטבר בארבעת משחקי היורוליג האחרונים)? ומה יעשה יוגב אוחיון, שאתמול נדחק מהחמישייה לטובת לנגפורד (עקב רצונו של בלאט לפתוח עם כוח האש ההתקפי הגדול ביותר שבנמצא)? ובהתחשב בכך שהנ"ל אינם סקוררים, מי ימלא את מכסת הנקודות של פארמר? לגנפורד האנמי? דווין סמית' הפאסיבי?

שחקני מכבי תל אביב תיאודורס פפאלוקאס, גיא פניני מברכים את יוגב אוחיון. ברני ארדוב
איך הוא יתמודד עם עזיבתו של פארמר? פפאלוקאס/ברני ארדוב

***

סוגיית לנגפורד מעלה תהיות אחרות, בדבר יכולתו של בלאט לשלב מקצועית שחקנים שמצטרפים במהלך העונה. מטבע הדברים, היא מחריפה את השאלה מה יהא על מחליפו של פארמר – שחקן חדש יגיע בוודאות, כאמור – והאם, וכיצד, יצליח להיכנס בינואר, בשיאה של עונת בלהות, לנעליו של המנהיג של מכבי, ולהתמזג עם הסביבה.

לנגפורד מתקשה להשתלב כפי שמילאן מצ'באן, שהצטרף למכבי לאחר פתיחת העונה שעברה, לא מצא את מקומו מבחינה מקצועית. זו בעיה שחוזרת על עצמה עונה שנייה ברציפות. בסביבות המועדון טוענים שבלאט לא היה שלם עם החתמתו של לנגפורד, וכי שושבין העסקה היה דווקא הסקאוט אבי אבן.

לכן יש לקוות שבלאט יהיה שלם עם מחליפו של פארמר; רכש שגוי נוסף יעלה למכבי ביוקר. ופארמר לא יהיה שם כדי להושיע, כפי שקרה בדקות האחרונות אמש למשחק מול מילאנו.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully