וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הגדול שמסתיר את הכל

25.11.2011 / 2:14

יכולתו הפנומנלית של סופו בניצחון על מילאנו, וחזרתו של פארמר לעניינים, רק המחישו את התלות של מכבי ת"א בשניים, ואת הצורך הדחוף בגיוון משחק ההתקפה והפיכתו למהיר ויצירתי יותר

כשמביטים לשמיים ורואים היטב את הכוכבים, סימן שחושך מסביב. שחורציאניטיס ופארמר נצצו מול מילאנו, והזכירו שמכבי תל אביב עדיין מגששת את דרכה באפלה.

הניצחון על מילאנו מהווה סגירת מעגל, תזכורת למשחק פתיחת עונת היורוליג בו פארמר היה חלש וסופו לא היווה פקטור. בתום המפגש ביד אליהו מכבי בראש הבית עם רצף של חמישה ניצחונות ואילו האיטלקים ספגו את הפסדם הרביעי. כבר נכתב כאן שסופו ופארמר מהווים נשק התקפי קטלני, אולם יכולתם הפושרת מול שרלרואה והיעדרותו של פארמר מהמפגשים עם לובליאנה וירושלים, הוכיחו כי אל למכבי להישען על השניים האלה בלבד.

סופו קלע 12 נקודות ברבע הראשון, סיים את המחצית הראשונה עם 22 נקודות ב-14:45 דקות ורשם בסיום המשחק שיא קריירה של 28 נקודות, כשהוא מתעלל בגבוהים של מילאנו ומקבל מהקהל בהיכל סטנדינג אוביישן, ובצדק. ”סופו שיחק כמו חמישה שחקנים”, הילל בלאט, ועל פארמר אמר כי כשהוא משחק כפי ששיחק זו מכבי האמיתית. וכאן טמונה הבעיה מבחינת מכבי. אחרי 20 משחקים רשמיים בכל המסגרות, עדיין אין לה משחק התקפה ללא סופו ופארמר. השניים מהווים את מקור העוצמה של מכבי, את הציר ההתקפי - ובלעדיהם שממה.

סופו ופארמר קלעו 49 מתוך 85 הנקודות של מכבי, יותר מדי לסגל כה עמוק; פניני סיים עוד משחק ללא נקודות, שון ג'יימס ישב בכיסא הכי טוב בהיכל; לנגפורד עדיין לא מחובר; בורשטיין ובלו עשו את כל הדברים הקטנים אבל תרמו יחד 6 נקודות בלבד; אליהו לא קלע ברבע האחרון, בו פארמר קלע 12 מה-18. בנוסף, בחצי השני מכבי קלעה רק 2 נקודות בלבד בהתקפת מעבר – סל של הנדריקס בשניות הסיום של הרבע השלישי: התלות בסופו גם גורמת למכבי להיות כבדה יותר, והיא נטולת משחק ריצה.

סופו יחפור, פארמר יחדור והשאר ילקטו פירורים – לא בדיוק קבוצה ברוחו של דייויד בלאט. אמנם מכבי קלעה 6 מ-15 מחוץ לקשת, אולם רק שתי קבוצות יורוליג זורקות פחות שלשות ממנה למשחק – נאנסי ופנרבחצ'ה. בלי משחק ריצה ובלי איום ממשי מבחוץ – ההתקפה של מכבי עושה חיים קלים להגנת היריבות. ואז מספיק יום פושר של סופו או פארמר כדי להפוך משחק פשוט למסובך, ומשחק מסובך להפסד.

למרות משחק ההתקפה הלא יצירתי מכבי ניצחה. תעודת כבוד לה, תעודת עניות למילאנו. למזלה של מכבי, מילאנו, קבוצה של 7 שחקנים ראויים שחסרה בעל-בית בקו האחורי, לא השכילה לנצל זאת ושיחקה לידיה של מכבי. סקאריולו הפקיר את בורוסיס לחסדי סופו בחצי הראשון כשלא הורה לשחקניו לבצע שמירה כפולה על היווני. האיטלקים שמרו רוב הזמן אישית, ובכך אפשרו לג'ורדן פארמר לנצח אותם בדרך שהוא אוהב – חדירה או פיק-אנד-רול.

כדי שמכבי תוכל לנצח קבוצות בינוניות וחלשות מבלי להסתבך, וכדי שתוכל להתמודד בהמשך עם קבוצות חזקות ועמוקות, דייויד בלאט חייב להפוך את משחק ההתקפה של קבוצתו למגוון, מהיר ויצירתי יותר. הפציעות ולוח הזמנים הצפוף לא מותירים לו מספיק זמן לאימונים, ולשם כך עליו לנצל את משחקי ליגת-העל והאדריאתית. עליו לתת דקות משחק לג'יימס, להחזיר את הביטחון לפניני, לתרגל יחד את אליהו והנדריקס, לבדוק עד כמה מוצלח הציוות של לנגפורד לפפאלוקאס, ולתת לסמית – שמביך ביורוליג עם 4 מ-18 לשלוש - לשייף את הקליעה מבחוץ.

כשזה יקרה, ומשחק ההתקפה של מכבי יהיה שלם יותר, היא לא תצטרך שסופו ישחק כמו חמישה שחקנים. מכבי תהפוך לקבוצה מאיימת וחזקה יותר, שבה סופו ופארמר מהווים ערך מוסף ולא חזות הכל.

צפו במכבי תל אביב מנצחת את מילאנו 76:85

שחורציאניטיס: "זה היה המשחק הכי טוב שלי במכבי"

יורוליג בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully