וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי העונה המצוינת הייתי משוכנע שאהיה שחקן הרכב קבוע": מה עובר על אלמוג כהן בעונה השנייה בנירנברג

25.11.2011 / 16:00

הקבוצה התרסקה, המאמן התהפך, הדקות קטנו: לקראת הדרבי הישראלי בגרמניה, אלמוג כהן מנירנברג מתארח ב" שגריר על הסכין"

ימים לא קלים עוברים על נירנברג ואלמוג כהן. שמונה משחקים רצופים ללא ניצחון דרדרו את הקבוצה למקום ה-16 המוביל למשחקי המבחן והלחץ כבר מורגש היטב. גם המאמן דיטר הקינג לא רגוע. בשבת הוא ראה את השחקנים שלו מובסים 4:0 בשאלקה והשתולל על הקווים. "אנחנו משחקים כדורגל טוב ויפה עד הרחבה ומה שקורה שם לא מספיק טוב לבונדסליגה", רתח המאמן שטען כי קבוצתו סובלת מנאיביות. "יש פה שחקנים שיצטרכו ללמוד מהר מאוד מה זה להילחם נגד הירידה". גם כהן עצמו מושפע ממה שקורה מסביב. בשבת הוא שיחק 12 דקות בלבד ולמעשה בשבועות האחרונים לא מפסיק להתנדנד בין ההרכב לספסל.

כהן (23) נהנה מעונת בכורה סנסציונית באירופה אשתקד ובמובן מסוים יצר את טרנד העזיבה לאירופה ישירות מקבוצה קטנה. הקשר הצנום עשה קפיצה גדולה ממכבי נתניה לבונדסליגה והשתלב בהרכב במהירות מדהימה. הוא רשם 25 הופעות בליגה בעונה שעברה בסיומה נירנברג סיימה שישית וכהן נבחר לסגן שחקן העונה של האוהדים, שני רק לבלם פיליפ וולשייד שנרכש השבוע על ידי לברקוזן בשבעה מיליון יורו. הבאזז סביב כהן היה עצום. התקשורת הגרמנית לא שבעה מהסיפור הפיקנטי על הכדורגלן הישראלי שמצליח בגרמניה, השחקן זכה לכותרות, מחמאות וגם התעניינות מצד הגדולות בבונדסליגה. אלא שהקשר החליט להמשיך וגם זכה לשדרוג בשכרו.

אלמוג כהן שחקן נירנברג. Timm Schamberger, AP
עונת בכורה סנסציונית. כהן/AP, Timm Schamberger

אלא שהעונה משהו השתבש. כהן שותף ב-10 מ-13 משחקי הקבוצה, אבל רק שלוש פעמים השלים 90 דקות ובעיקר סובל מחוסר יציבות בכל הקשור לדקות המשחק. "מתחילת העונה המעמד שלי הוא לא מה שציפיתי", מודה כהן. "אחרי העונה המצוינת הייתי משוכנע שאהיה שחקן הרכב קבוע, אבל זה לא ככה. אני צריך להילחם והעונה שעברה לא עומדת לזכותי. כרגע אני שחקן רוטציה וזה לא מה שאני רוצה להיות".

העונה דווקא נפתחה בצורה חיובית. נירנברג צברה תשע נקודות בחמשת המחזורים הראשונים ובגרמניה כבר סימנו את הקבוצה כמועמדת להיאבק על הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. גם כהן פתח בארבעת המשחקים הראשונים ונראה טוב. אלא שאז הגיעה פציעה בגב ובמקביל, הקבוצה החלה לדשדש ונכנסה לסחרור. בשבועות האחרונים נירנברג סופגת בצרורות וגם ההתקפה לא מתפקדת (רק שתי קבוצות בבונדסליגה - קייזרסלאוטרן ואוגסבורג - כבשו פחות). "כרגע אנחנו מנסים להוריד את הלחץ", מספר כהן על התקופה הרעה. "כולם אומרים שצריך להתעשת ויש עוד הרבה משחקים. המטרה לסיים את הסיבוב עם 18-20 נקודות ואם זה לא יקרה, יתחיל הלחץ האמיתי".

בעקבות הרצף השלישי המאמן הקינג, שקיבל השבוע גיבוי מהנהלת המועדון, מבצע שינויים תכופים בהרכב מה שמשפיע ישירות בכהן. הקשר הישראלי נפגע בצורה מסוימת גם משינוי שיטת המשחק. אשתקד שיחקה נירנברג בקביעות עם שני קשרים אחוריים ואילו העונה היא משחקת עם קשר אחורי אחד. בעוד מקומו של טימי סימונס הבלגי בן ה-35 מובטח, כהן מוצא עצמו במאבק עם שחקנים בעלי אופי התקפי יותר משלו כולל שחקני הרכש מרכוס פולנר ודניאל דידאבי שהגיעו בקיץ.

"בטוח שגם אני אשם, אבל אני ממשיך לעבוד קשה ולא מוותר. גם בשיחה עם המאמן הוא אמר לי שאני שחקן מצוין וחשוב למועדון. תקשורת? בעונה שעברה היה רעש גדול גם כי הקבוצה הצליחה וכל שבת חיכו לראות מה אנחנו עושים. השנה אנחנו בתחתית ואני משחק פחות אז מדברים עליי פחות, אבל מבחינתי חשוב לי שאני עובד ומתקדם מבחינה גופנית, כוח וחשיבה. תראה שתוך חודש אני אחזור להרכב".

איתי שכטר שחקן קייזרסלאוטרן. Alex Grimm, GettyImages
גם הוא לא מגיע לדרבי במצב טוב. שכטר/GettyImages, Alex Grimm

נירנברג תנסה לצאת לדרך חדשה ולשים קץ לרצף התוצאות השליליות במשחק הביתי מול קייזרסלאוטרן (שבת, 16:30). עבור הכדורגל הישראלי מדובר ביום חג – לראשונה בהיסטוריה, שחקנים ישראלים מתמודדים זה מול זה במסגרת הבונדסליגה. אלא שכמו כהן, גם נציגינו בקייזרסלאוטרן מגיעים בתקופה לא טובה. איתי שכטר לא פתח בהרכב בשלושת המחזורים האחרונים ואילו גילי ורמוט כבר נמצא עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה. האם החגיגה הישראלית תיהרס?

"דרבי ישראלי בבונדסליגה זה מרגש. אני שמח לפגוש את גילי ואיתי ומקווה שייצא לנו לשחק במשחק הזה", אומר כהן. "לאיתי אני מאחל הצלחה ושיבקיע בכל משחק חוץ מהמשחק הזה. בסך הכל, איתי ואני משחקים הרבה ומנסים לחזק את תדמית השחקן הישראלי בגרמניה. אני מקווה שבזכות זה יגיעו עוד שחקנים ישראלים לבונדסליגה".

עוד בנושא:

שגריר על הסכין - כל הכתבות

מה קורה לגילי ורמוט בקייזרסלאוטרן?

בוטלה העברת גיא אסולין לבארנסלי

דקל קינן הושאל לקריסטל פאלאס

מה עוד מחכה לנציגינו בסוף השבוע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully