וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: חטאפה הדהימה וניצחה את ברצלונה 0:1

שער של ואלרה (67) הנחיל לאלופת אירופה הפסד ראשון, וסידר פער של 6 נק' לריאל מדריד שהביסה 1:4 את אתלטיקו בדרבי

ס-נ-ס-צ-י-ה. אין דרך אחרת לתאר זאת. עיני כל אוהדי הכדורגל נשואות לעוד שבועיים, אז תפגוש ברצלונה את ריאל מדריד בקלאסיקו, אבל הערב (שבת) נחלה אלופת אירופה את הפסדה הראשון העונה, כשנכנעה לחטאפה הקטנה 1:0, שפשוט היממה אותה. קבוצתו של גווארדיולה לא רק מקבלת מכה כואבת לביטחון העצמי, אלא גם רואה את ריאל מדריד והמקום הראשון מתרחקים עד שש נקודות מהם, לאחר שקבוצתו של ז'וז'ה מוריניו הביסה הערב 1:4 בדרבי את אתלטיקו מדריד. מישהו אמר שלא מעניין בספרד? במשחק נוסף במוצאי שבת גרה ולנסיה על ראיו וייקאנו 1:2.

ריאל מדריד - אתלטיקו מדריד 1:4

מישהו באמת חשב שזה ייגמר אחרת? הבלאנקוס השיגו את הניצחון ה-13 שלהם ברציפות בכל המסגרות והגדילו את הפער בפסגה מברצלונה לשש הפרש. ריאל מדריד חזרה מפיגור ל-1:4 על אתלטיקו מדריד ב"קרב" העירוני וסגרה משחק דרבי 20 ברציפות ללא הפסד לשמחתם הרבה של אוהדיהם. אגב, הקבוצה של ז'וזה מוריניו האריכה את רצף ניצחונות הבית שלהם בליגה לשישה. חשוב מכך - הבלאנקוס נראים פשוט מצוין.

אתלטיקו עלתה ליתרון בדקה ה-15 עם מהלך קבוצתי נהדר, שנגמר במסירה של אדוארדו סלביו והקפצה קטנה ומצוינת של אדריאן הלוהט מעל איקר קסיאס בדרך ל-0:1 מפתיע. הבלאנקוס השוו כעבור תשע דקות במהלך שהכריע את המשחק: מסירה של כריסטיאנו רונאלדו מצאה את אנחל די מריה, שהכניס כדור לקארים בנזמה. הצרפתי עבר את טיבו קורטואה והוכשל על ידיו, ריאל קיבלה פנדל, ושוער אתלטיקו הורחק. רונאלדו בעט את הפנדל פנימה וקבע 1:1.

בדקה ה-49 השלימה ריאל את המהפך כשמסירת רוחב של רונאלדו מצאה את די מריה, שבנגיעה אחת בעט פנימה את ה-1:2. ריאל כבשה את השלישי בדקה ה-65 כשהיגואין ניצל טעות גסה של דייגו גודין, חטף לו ובעט פנימה את ה-1:3.

בדקה ה-81 נותרה אתלטיקו בתשעה שחקנים לאחר שדאבל פס בין היגואין לרונאלדו נגמר בעבירה של דייגו גודין על הארגנטינאי בתוך הרחבה. רונאלדו בעט את הפנדל חזק ופנימה וקבע 1:4 עם שער הליגה ה-16 שלו מתחילת העונה והוא עלה לראש טבלת הכובשים של הליגה.

חטאפה - ברצלונה 0:1

איזו דרמה נהדרת קיבלנו הערב, לצד הסנסציה הענקית. שבועיים לפני שיפגשו את ריאל מדריד בקלאסיקו המרתק, איזה כאב ראש נוראי יש לפפ גווארדיולה וקבוצתו. ברצלונה לא רק נחלה את הפסדה הראשון העונה, אלא גם נראתה חיוורת מאוד. בנוסף, עם שורה של החמצות, מסתמן שגם המזל אזל השנה לבארסה, כשכדורים נהדפו מהקו של מלאגה ובעיטה של מסי פגשה את קורת השער בשנייה האחרונה.

אלופת אירופה לא הציגה את המשחק שכה מאפיין אותה, ובשורה התחתונה שחקני החוד שלה פשוט לא היו מספיק מרוכזים מול השער כדי להכניע את הקבוצה הקטנה מהמקום ה-15 בליגה. חטאפה הקטנה לא התחשבה בכל הכוכבים ובכל התארים של היריבה, ושיחקה בצורה הרואית בדרך לניצחון היוקרתי ביותר שהמועדון רשם בשנים האחרונות. חואן ואלרה כבש את שער הניצחון בדקה ה-67.

שוערה של חטאפה, מיגל מויה, רשם מספר עצירות מצוינות שתסכלו את האורחים במחצית הראשונה, ומנגד, לא היתה חטאפה רחוקה משער יתרון מפתיע, על גבול המחצית הראשונה, כשמיקו שלח כדור רוחב מדויק שמצא את דייגו קסטרו, אבל דני אלבס שם את הרגל והוריד את קבוצתו עם 0:0 אל ההפסקה. הלחץ המשיך להגיע מצדם של האורחים, אבל בדקה ה-67 הדהימה חטאפה את יריבתה. פאבלו סראביה הרים כדור קרן אל הרחבה, וברצלונה לא שמה לב לחואן ואלרה שהסתנן מאחור ונגח את שערו הראשון במדי קבוצתו כדי להעלות את חטאפה ליתרון.

גווארדיולה ניסה לשנות את המומנטום, והכניס שני חלוצים בבת אחת, אבל קבוצתו פשוט לא הצליחה לייצר מצב קורץ כדי שהחלוצים הללו יכבשו. חטאפה הייתה קרובה לכבוש שער נוסף בדקה ה-86, כשברצלונה השמיטה את החלק האחורי שלה, ומיקו במתפרצת ניסה להפתיע את ואלדז, אבל הכדור שלו חלף בסמוך לקורה והלך החוצה. נגמר? כמעט. בדקה ה-94 הלחץ איים לשבור את המארחים. הכדור הגיע למסי שמצא את עצמו פנוי ברחבה וירה כדור מצוין, אבל זה פגע בעמוד. חטאפה הרחיקה, וגם הריבאונד של פדרו נהדף בצורה מדהימה מהקו בסיומת פשוט מדהימה. השופט שרק ושלח את השחקנים והאוהדים לחגוג את הניצחון הענק שלהם.

ראיו וייקאנו - ולנסיה 2:1

ההפסד הדרמטי לריאל מדריד (3:2) במחזור האחרון קטע לולנסיה רצף של שלושה ניצחונות רצופים, אבל היום היא חזרה למסלול עם ניצחון על קבוצה אחרת מהבירה. ז'ונאס כבש ראשון בסדקה ה-21 וטינו קוסטה כבש את השער השלישי שלו בארבעת המשחקים האחרונים בדקה ה-56. ראול טאמודו הוותיק רק צימק בדקה ה-84.


גווארדיולה לשחקניו: "תפסיקו לחשוב על ריאל"

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully