וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טניס: צונגה הדיח את נדאל מטורניר גמר הסבב

המדורג שני בעולם לא התאושש מההפסד לפדרר, נכנע 7:6, 4:6, 6:3 לצרפתי והוא הולך הביתה. פדרר גבר על פיש

מסתבר שההפסד לרוג'ר פדרר לא היה הנקודה הנמוכה ביותר של רפאל נדאל בטורניר גמר סבב ה-ATP. הלילה (חמישי) נכנע המדורג שני בעולם 7:6, 4:6, 6:3 לג'ו ווילפרד צונגה (6), ולא עלה לחצי הגמר. לעומתו, פדרר הראה שגם משחקי חשיבות הם חשובים עבורו, כאשר סגר מוקדם יותר היום את שלב הבתים מבחינתו בצורה מושלמת. RF ניצח 1:6, 6:3, 3:6 את מרדי פיש האמריקני (8) והבטיח את המקום הראשון בבית. חצאי הגמר של הטורניר המרתק ייערכו ביום שבת.

ג'ו ווילפרד צונגה (6) - רפאל נדאל (2) 6:7, 6:4, 3:6

עוד לפני שעלו למשטח, ידעו השניים כי המנצח הערב יבטיח את מקומו בחצי הגמר, בעוד המפסיד יארוז את דבריו ויילך הביתה בטרם עת, שכן שניהם ניצחו את מרדי פיש והפסידו לרוג'ר פדרר. בסופו של דבר, היה זה צונגה הפנטסטי שניצל את השבירה המנטלית של המדורג שני בעולם, ניצח בצורה משכנעת בשלוש מערכות, וחולל את ההפתעה הגדולה ביותר בטורניר עד כה בכל הנוגע לשלב הבתים.

שתי אפשרויות שבירה בלבד היו במערכה הראשון, שהביאה לנו טניס נפלא משני הצדדים. שתיהן היו של צונגה, נדאל שמר על הגשותיו, אך נכנע בשובר השוויון וראה את הסט הראשון הולך למדורג שישי בעולם - 6:7. במערכה השניה ניצל נדאל נקודת שבירה אחת מארבע האפשריות, חזר לעצמו וכפה מערכה שלישית ומכרעת עם 4:6.

אלא שלסט השלישי עלה שחקן אחד בלבד. צונגה השיג שבירה כבר במשחקון השלישי, ובשלב הזה נדאל היה נראה פשוט גמור. ביתרון 2:4 שבר הצרפתי פעם נוספת, ובמצב של 2:5 הגיש לניצחון במשחק. גמור? ובכן, נדאל הצליח לשבור חזרה ולצמק ל-5:3, אך דווקא ברגע הזה, בו הספרדי יכול היה להתחיל את הקאמבק שלו, הוא הפסיד את משחקון ההגשה על האפס, וכך איבד גם את המשחק כולו. זהו הניצחון השלישי של צונגה על נדאל, והשני השנה. הספרדי יקווה לסיים את השנה עם טעם קצת יותר טוב בגמר גביע דייויס.

רוג'ר פדרר (4) - מרדי פיש (8) 1:6, 6:3, 3:6

יומיים אחרי הניצחון הענק על רפאל נדאל ומעט פחות מ-24 שעות לאחר שצפה יחד עם חברו תיירי הנרי בארסנל מנצחת 1:2 את דורטמונד, הצליח רוג'ר פדרר לחזור לשגרה בצורה מוצלחת למדי. השוויצרי המצוין אמנם נזקק לשעה ו-48 דקות, אך הצליח לעשות את העבודה עם 1:6, 6:3, 3:6 על מרדי פיש ולהשלים את שלב הבתים עם מאזן מושלם של 0:3, שהבטיח לו כמובן את המקום הראשון בבית וכרטיס לחצי הגמר. האמריקני, שהגיע לטורניר עם פציעה ולאחר שהיה בספק, סיים את שלב הבתים בצורה מאכזבת ללא ניצחון אחד לרפואה.

פדרר פתח את המשחק מצוין וזכה במערכה הראשונה תוך שהוא משיג לא פחות משלוש שבירות ונשבר פעם אחת בלבד כדי לזכות במערכה עם 1:6. במערכה השנייה הוריד פדאקספרס הילוך, פיש ניצל את זה כדי להשיג שבירה אחת מארבעה ניסיונות ולזכות במערכה עם 3:6. במערכה האחרונה והגורלית הצליח RF להשיג שבירה אחת משלושה ניסיונות, שהספיקה לו כדי להשלים את העבודה. בסך הכל, רשם פדרר שבעה אייסים, לעומת 10 של פיש.

פדרר זקוק להגיע לגמר כדי לחתום את השנה במקום השלישי בעולם ולעבור את אנדי מארי.

טניס בוואלה! ספורט

נובאק דג'וקוביץ' מתוסכל מההפסד לדויד פרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully