וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא זז מהספסל: יניב גרין ממשיך להתייבש גם בטראמו

24.11.2011 / 14:20

לא משחק, לא משפיע. טרגדיית יניב גרין נמשכת גם באיטליה, אחרי ששוב בחר קבוצה לא מתאימה, כנראה משיקולים כלכליים

במחזור השישי בליגה האיטלקית אירחה ונציה המרשימה את טראמו החלשה. על אף הבדלי הכוחות עוד לפני המשחק, הצליחה טראמו להחזיק מעמד, אלא שבפתיחת הרבע השני רצה ונציה 2:13, כששחקניה עושים כל מה שהם רוצים על הפרקט. בצד השני של המגרש ניצב יניב גרין, הסנטר החדש של טראמו, שבסיום הריצה מצא את עצמו שוב על הספסל בדרך לעוד ערב עגום במדי הקבוצה החלשה ביותר בליגה האיטלקית.

זה מעציב, אבל יניב גרין ממשיך באיטליה בדיוק מאותה נקודה ממנה ברח במכבי תל אביב – שחקן ספסל, לפחות כרגע, שלא נספר יותר מדי. מי שחשב שהבחירה הישנה במכבי תל אביב הרסה את אחד הסנטרים הכי מוכשרים שצמחו כאן, קיבל בחירה לא פחות רעה.

נכון לעכשיו, דגש על נכון לעכשיו, בשבעת המשחקים האחרונים הוא רשם 1.4 נקודות ו-1.3 ריבאונדים בממוצע למשחק, כל זה ב-9.4 דקות בממוצע. "מדובר בשחקן גמור, שחקן שלא יכול לתת יותר מזה, לא מבין איך קבוצה בליגה האיטלקית החתימה אותו, זה כמעט הזוי", אמר השבוע בכיר בענף הכדורסל בארץ. איך הפך הסנטר הטוב בישראל עד לפני שנתיים, לשחקן כמעט לא רלוונטי?

יניב גרין שחקן טראמו האיטלקית. GettyImages
ממשיך מאותה נקודה ממנה ברח במכבי תל אביב. גרין/GettyImages

***

הקיץ האחרון היה יכול להיות נקודת המפנה של גרין, כשאת הדקות האחרונות של נבחרת ישראל באליפות אירופה האחרונה קשה לשכוח. הנבחרת התפרקה לפני ההארכה מול איטליה, אותה מדינה בה הוא משחק היום, וכולם ציפו שתקרוס ותפסיד משחק רביעי מתוך חמישה. אלא שבתוך הארכה התעורר יניב גרין שלא עשה כלום כל הטורניר, קלע שבע נקודות והוביל את ישראל לניצחון גדול. באותן דקות הזכיר גרין לכולם איזה שחקן גדול הוא היה ויכול להיות, ואחרי שהיה ברור שיעזוב את מכבי תל אביב, התקווה ליותר ניצוצות מפעם צפה מחדש.

מספר קבוצות התעניינו בגרין במהלך הקיץ, ביניהן הפועל ירושלים, בני השרון לפני עזיבת רעננה, וגלבוע/גליל. כולן היו הצעות טובות יותר מטראמו מבחינה מקצועית, אבל גרין היה נחוש לצאת לאירופה. ההודעה על חתימתו של גרין באיטליה לוותה בהתפעלות מצד המאמן האיטלקי אלסנדרו רמאלי, שציין את שחקן היורוליג הבכיר שמגיע למועדון: "סגרנו את הסגל שלנו עם החתמה חשובה מאוד", אמר רמאלי אז, "אני מאמין שהוא ייתן לקבוצה שלנו את הדחיפה החשובה שהיא צריכה".

העיתונאי האיטלקי לוקאס ברצ'וליני מספר על אותן דקות שלאחר הניצחון של ישראל על איטליה: "לא מעט אנשים חשבו שהנה טראמו עשו גניבה גדולה, הביאו סנטר שפשוט לא מצא את מקומו ביורוליג, ולקבוצה שנשארה בליגה רק בגלל שקנתה את מקומה, הוא בטוח מתאים. הדקות ההן נגד איטליה, והמהלכים המצוינים שלו, יצרו את הרושם שגרין הוא האיש שטראמו הייתה צריכה, לצד האמריקאי ברנדון בראון".

שחקן נבחרת ישראל יניב גרין במהלך משחק נבחרת ישראל מול פולין בראשון לציון. קובי אליהו
הקיץ האחרון היה יכול להיות נקודת המפנה שלו. גרין בנבחרת/קובי אליהו

***

אלא שגם באיטליה גרין לא מצא את מקומו, "יניב הגיע לטראמו ובמשחקי האימון הוא נראה טוב, יותר בכושר מהשחקנים האחרים, ואפשר להבין את זה כי הוא בא אחרי קיץ שלם בנבחרת לאומית", אומר מרקו קריזלטי, מהאתר 'טוטו באסקט'. גרין פתח את העונה עם קרדיט די גדול אבל כבר ב-13 דקות שלו מול סיינה במחזור הפתיחה, שם עלה כמחליף ראשון, איכזב. במחזור השני מול בנטון שוב קיבל קרדיט אבל לא פרח. ולמעט משחק הניצחון על בולוניה, שם שיחק 13 דקות, לא זכה עוד להגיע למספר דו ספרתי של דקות.

"רמאלי חשב שיש לו ביד מציאה גדולה מאוד, אבל לאט לאט הבין שגרין הוא לא שחקן שיכול להרים את הקבוצה שלו", ממשיך קריזלטי, "בינתיים טראמו היא הקבוצה הכי חלשה באיטליה, וגם במצב הזה גרין לא משחק. כשמדברים עם אנשים בקבוצה עליו, כששואלים על מה הוא נותן מבחינה מקצועית, מדברים בעיקר על איזה בחור נחמד הוא, וזה קצת מצחיק".

גם ברצ'וליני מבין את ההידרדרות של גרין, אבל מבקש להבהיר: "גרין הוא לא הבעיה של טראמו. מדובר בקבוצה פשוט בקבוצה לא טובה, ואולי בסיטואציה אחרת הוא היה נראה יותר טוב. כרגע הוא עולה בכל משחק כשחקן שביעי-שמיני, בדרך כלל כשהקבוצה כבר בפיגור, ומצפים ממנו לסחוב אותה החוצה. זה לא יקרה. ההערכות הן שטראמו יעשו שינויים די גדולים בקרוב. אני לא מאמין שגרין הוא חלק מהשינויים, אבל ככה הם לא ימשיכו לעוד הרבה זמן".

יניב גרין שחקן מכבי תל אביב נאבק עם אלטון בראון שחקן ברק נתניה. מגד גוזני
"רמאלי חשב שיש לו ביד מציאה גדולה מאוד". גרין במכבי/מגד גוזני

***

באיטליה מספרים שאחת הסיבות למצוקה נוגעת למצבו הפיזי של גרין. אחר המקורבים להנהלת טראמו מוסיף בנושא: "בקבוצה קיבלו עליו חוות דעת לא חיובית במיוחד מישראל, בעיקר בצד הגופני. בינתיים גרין הוא שחקן אימונים טוב, אבל לא מספיק טוב כדי להראות את היכולת שלו מול שחקנים אמריקאים ואירופאים חזקים ממנו, גם בהגנה וגם בהתקפה. הקליעה שלו מחצי מרחק לא קיימת, והוא טוב לכמה דקות כדי לתת לשחקנים לנוח. עדיין יש אמונה שהוא יוכל להשתפר".

חבריו בישראל טוענים שגרין עשה נכון כאשר פנה לאירופה, אבל יש מספיק אנשים שסבורים ששוב הנושא הכלכלי הכריע את הכף, כמו במכבי תל אביב. "הוא נסע לטראמו לעשות מכה אחרונה של כסף, והוא עושה אותה יפה מאוד (220 אלף דולר לפי הפרסומים השונים, א.ש)", אומר בכיר בענף. "יכולים לומר הרבה דברים, אבל בגיל 31, אחרי שכבר שלוש שנים אתה לא רגיל למעמסה של משחק, כשאתה מקבל הצעה כזאת, אתה לא חושב פעמיים ולוקח אותה בגדול".

בארץ, אגב, גלבוע/גליל, בני השרון/הרצליה והפועל ירושלים שהתעניינו בגרין, לא הציעו לו אפילו חצי מהסכום אותו מקבל באיטליה. גם רוני בוסאני, שעבד עם גרין במהלך הקיץ כשהתאמן עם הנבחרת האולימפית, נוטה להסכים עם הצד הכספי, אך מעלה נושא נוסף - דקות משחק בארץ. "אני לא חושב שזה בהכרח בגלל כסף, אבל גם זה שיקול", אומר בוסאני. "הקריירה שלשחקנין גבוהים קצרה, והם רוצים למצות את הקריירה. יניב לא ידע מראש שהוא נוסע לאיטליה, שהוא לא ישחק או ישחק מעט. הוא נסע כדי לשחק, גם לשחק וגם בשכר טוב, הכל ביחד. הוא גם רגיל לשכר טוב, מהרגע שהוא נכנס למקומות הגדולים הוא נשאר שם. אם הוא היה הולך היום לקבוצה אחרת בישראל, קבוצה יותר קטנה, עם שכר יותר נמוך, מישהו יכול היה להבטיח שהוא ישחק הרבה? גם פה בישראל כל הקבוצות מביאות גבוהים זרים".

יניב גרין שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
בוסאני: "מישהו יכול היה להבטיח שהוא ישחק הרבה?". גרין/רויטרס

***

כשמסתכלים על הישראלים שמשחקים העונה באירופה, אפשר לחלק אותם לשניים: גל מקל, אפיק ניסים ויותם הלפרין בחרו קבוצות שמתאימות לקריירה שלהם בשלב זה, ועומדים במטרות שלהם, על אף העובדה שגם מקל לא מככב. ואילו יניב גרין עשה פשוט בחירה רעה בזמן שהקריירה שלו נמצאת בירידה.

לבחירה הרעה הזאת אפשר להוסיף את הדו"ח שהגיש אריק שיבק על תפקודו של גרין בקיץ האחרון בנבחרת, ולהבין את מצבו. "יניב הגיע לאליפות אחרי עונה נוספת שבה הוא לא שיחק באופן משמעותי... גם לאורך ההכנה וגם באליפות שוב לא התרומם יניב לרמת המשחק שאפיינה אותו בקמפיינים מוצלחים בעבר. גם בהכנה וגם באליפות הוא איבד כדורים, קלע באחוזים נמוכים יחסית לעמדה שלו ותפקידו הכללי הלך ופחת", נכתב בדו"ח.

מה עושים עכשיו? עידו קוז'יקרו לא רואה במשבר האיטלקי של גרין סוף פסוק, למקווה לראות אותו עדיים בליגת העל. "אולי יש לו תדמית שלילית בכדורסל הישראלי כי מסתכלים עליו בצורה מסוימת אחרי מכבי תל אביב", אומר קוז'יקרו, "אבל לכדורסל הישראלי אין את הפריבילגיה לוותר על שחקנים, ואם יניב יחזור לארץ, זה יהיה טוב גם לכדורסל וגם ליניב. אין מאמן בליגה שלא היה לוקח אותו".

צפו בגל מקל מככב בניצחון בנטון טרוויזו

מכבי תל אביב תנסה לנקום הערב במילאנו

צסק"א כבר הבטיחה את מקומה בטופ 16 ביורוליג

כדורסל בוואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • יניב גרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully