וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב תרנגולים: על המאבק בין אביחי ידין לדרור קשטן

20.11.2011 / 14:08

צעקות, ריבים, לכלוכים, שיחות קשות ואיומים חדים. כיצד שחקן כמו אביחי ידין שחשב שזה הצ'אנס שלו להוביל ומאמן כמו קשטן שאוהב לוחמים מסוגו לא מצליחים למצוא שפה משותפת?

בהפועל תל אביב מתקשים כבר להיזכר איפה נוצר הקרע בין דרור קשטן לאביחי ידין. כדי להגיע אל שורשי הסכסוך, צריך לחזור עד מחנה האימון של הקבוצה בקיץ. באותו מחנה האדומים פגשו את האנובר הגרמנית. קשטן, שעד אותו שלב ראה בידין שחקן מפתח בהפועל תל אביב ואף מינה אותו לסוג של קפטן שני, החליט לא להכליל אותו באחד-עשר הפותחים. רגע לפני העלייה למשחק גם ידין הבין כי אינו צפוי לפתוח בהרכב ושסרט הקפטן אף הועבר לשי אבוטבול על ידי אותו קשטן. החשד הכללי היה שמדובר בהוראה של ההנהלה, אחרי שנודע לה שאותה האנובר מתעניינת בידין ועלולה להאיץ את המגעים עימו אחרי אותו משחק אימון. ידין ראה בהחלטה של קשטן התייצבות לא הוגנת לצידה של ההנהלה ואיום על חלומו האירופי, בעוד שהמאמן חשב שמדובר במהלך לגיטימי של האיש האחראי על החלק המקצועי במועדון. בפער בין צדקת הדרך של קשטן להגיון של ידין, נוצר קרע שהפועל תל אביב עדיין מתקשה לאחות.

והפער הזה רק הולך וגדל מאז. מכאן, קשטן החל לראות בידין סוג של שחקן סורר, רעל בחדר ההלבשה והציב אותו בראש רשימת הבעייתיים שיש לחנך אותם. מה שאמור היה להיות אידיאליה בין קשר אחורי נהדר וקשוח מהסוג שקשטן אוהב, יוצא הפועל כפר סבא מכורתו, הפך לפלונטר הכי קשה לפתרון בקבוצה ההולכת ומתחברת של הפועל תל אביב. עם חברי הנהלה חסרי ניסיון ומאמן בלתי מתפשר בענייני סדר ומשמעת, קשה לראות כיצד כל זה לא ייגמר בבכי ואחד השחקנים הכי טובים של הפועל תל אביב בעידן אלי גוטמן ימשיך ללכת לאיבוד ולא לספק לקבוצה את שלל האיכויות שלו.

שחקן הפועל תל אביב אביחי ידין יחד עם נציג מוני הראל רפעת ג'ימי טורק. ברני ארדוב
קרע שבשלב הזה קשה לאחות. אביחי ידין על ספסל הפועל תל אביב באימון/ברני ארדוב

מי ראוי לסרט הקפטן

לפני כשבוע, לאחר שנראה היה כי היחסים המתוחים בין קשטן לידין נרגעו, הגיע עוד עימות בין השניים. הקשר שסובב את הברך ממנה הוא סובל מכאבים עוד מתחילת העונה ירד מהמגרש על דעת עצמו בגלל ששוב הרגיש מיחושים באזור הפציעה. קשטן ראה בהתנהגות ידין התרסה נגדו ונזף בו על כך שירד מהמגרש מבלי לעדכנו. ידין בתגובה עיקם את פרצופו ואמר למאמן: "בסדר, בסדר". קשטן לא שתק והמשיך: "מה בסדר? אל תענה לי בכלל". העובדה שהשניים לא דיברו לאחר מכן והצוות הרפואי לא גילה ממצאים בעייתיים בבדיקת הקשר, שלחו את ידין אל מחוץ לסגל במשחק הערב (20.00, ספורט1) מול רמת השרון.

וכל זה מכיוון שאף אחד בהפועל תל אביב לא ניסה לעצור את המפולת מאז אותה תקרית במשחק האימון מול האנובר. יתרה מזו, כבר עם החזרה לארץ ממחנה האימון בהפועל תל אביב היו בטוחים כי ידין הוא אחד הגורמים שהסית את שי אבוטבול כנגד המועדון לאור החוזה הגבוה שהוא משתכר. אך לא רק כאן טמונה הבעיה. בשל אותו סכסוך ידוע בין הבעלים אלי טביב למוני הראל נוצרה אופוזיציה לראשון שזכה בבעלות והרבה גורמים שהיו מקורבים לקבוצה ואף פעילים בתוכה הפכו ליריבים. במסגרת אותה יריבות, היו מספיק צדיקים שהתסיסו את המאמן נגד הקשר ואמרו לו שידין מעביר ביקורת על אופי ואיכות האימונים שלו. בין אם זה נכון או לאו, קשטן חשד בכתובת אחת שהאביסה לא מעט ממבקריו.

במשחק מול מכבי נתניה במחזור השביעי (2:1) השד יצא מהבקבוק. קשטן החליט לעשות סדר חדש בקבוצה ומינה את טוטו תמוז לקפטן, מהלך שפגע מאוד בידין שלא הבין את בחירת המאמן: "אני לא יודע למה הוא לא נתן לי להיות קפטן", התבטא אז באוזני חבריו לקבוצה. "אני נמצא בקשר טוב עם כולם וזה דבר שהגיע לי". קשטן נדהם גם לגלות שיום למחרת הסיפור הזה הגיע לכותרות בכל כלי תקשורת, מה שחרץ את דינו של ידין בעיני המאמן. ידין חשב שלאור גל העזיבות והעובדה שהוא לא זכה לממש את ההצעות האירופיות שלו בקיץ, הוא יקבל את תפקיד המנהיג. בפועל, החלום הפך לסיוט.

דרור קשטן מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
מינה את טוטו תמוז לקפטן - והשד יצא מהבקבוק. דרור קשטן/קובי אליהו

מי כאן הבוגר

גם קשטן יכול היה לפתור את הסיפור הזה בדרכים יותר חכמות ולהרוויח שחקן נהדר, למרות כל הטעויות שהוא עשה מול המאמן. אחרי שבאחד האימונים קשטן אמר לידין "תארוז את הדברים שלך, אתה לא מתאמן היום", התקיימה שיחה מרובעת בין הקשר, המאמן, היו"ר דורון אוסידון והסוכן רונן קצב. בסיום אותה שיחה אמר קצב לקשטן: "האחריות בסופו של דבר היא עליך. יכול להיות שהוא עשה טעויות, אבל אתה עם מספיק ניסיון ואתה זה שמקבל את ההחלטות המקצועיות. חבל שעל שטויות תתעמתו".

מאז, היחסים הטעונים קצת נרגעו, אבל אז הגיע הפיצוץ בשבוע שעבר ששכנע את קשטן שידין הוא לא כזה שה תמים שלא טיפלו בו נכון. הירידה מהמגרש באימון הולידה גל של ביקורות נגדו מצד בכירים בהפועל תל אביב. "בשום מקום בעולם העובדים לא מנהלים את מקום העבודה ושחקנים צריכים להבין שגם בקבוצת כדורגל יש בוס מקצועי והוא המאמן", אומר בכיר בהפועל תל אביב. "אף שחקן לא יכול לעשות מה שמתחשק לו. אביחי ניסה מתחילת השנה להראות לקשטן שהוא לא יתקפל מולו והוא יראה לו שהוא חזק מספיק להתמודד מולו. עכשיו הוא מתחיל להבין שהוא טעה בגישה שלו, אבל זה כבר כנראה מאוחר מדי. כי לא משנה מה הכוונות שלו כרגע, יש לקשטן מטען נגדו וכל דבר שהוא יעשה ייתפס כמעשה התגרות נוספת. נכון לעכשיו, אין ברירה והשניים לא יכולים להמשיך ביחד באותה קבוצה, אלא אם כן הוא יתנהג למופת וקשטן יסלח לו על הטעויות מתחילת העונה".

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם דורון אוסידון מנכ"ל הקבוצה. ברני ארדוב
ניסה לפשר. דורון אוסידון עם אביחי ידין/ברני ארדוב

הקשר, מצידו, מנסה להנמיך את הלהבות, למרות שלעתים זה רק מעצבן את קשטן יותר, כמו בכל מקרה טוב שבו שני הצדדים מתקשים להבין אחד את האחר. ידין מסרב להתייחס אישית לפרשה, אבל מקורביו אומרים: "הדבר היחידי שאביחי יעשה הוא להתאמן כמו מקצוען ורק בדרך זו יוכיח לדרור שמקומו בהרכב. אביחי הוא לא שחקן בעייתי ואנחנו מאמינים שעם הזמן קשטן יבין את זה לבד". אמרו מקורבים לשחקן. "לפעמים יש כימיה לא טובה בין אנשים מסיבות שונות, אבל זו לא סיבה לא לתת צ'אנס לשחקן להוכיח שבמקרה הזה יש חוסר צדק".

כרגע בסביבות של הקשר מודעים לעובדה שקיימת יותר מאפשרות שבינואר קשטן יבקש לשחררו ומנסים לבדוק אופציות לגביו באירופה. זאת מכיוון שהם יודעים שהפועל לא תמכור אותו לאף קבוצה בארץ. ידין הוא כבר לא הבייבי של טביב שהביא אותו כנדוניה מכפר סבא. הבעלים לא מגן עליו מול קשטן כפי שעשה בתחילת הדרך עם גוטמן, כאשר היה שואל את המאמן למד ההתקדמות של הקשר. חבל רק שרומן כל כך מוצלח, שנסק עד לדאבל היסטורי, יסתיים בצורה כל כך מכוערת, ולא יזכה לטוויסט חיובי רגע לפני שמגיעים אל נקודת האל החזור. והיא קרובה, קרובה מתמיד.

אלי טביב בעלי הפועל תל אביב. קובי אליהו
כבר לא מגן על מי שהיה תקופה ארוכה הבייבי שלו. אלי טביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully