וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת הנוער עלתה לשלב העילית

16.11.2011 / 15:45

גאורגיה ניצחה 0:2 את לוקסמבורג וסידרה לישראל את הכרטיס לשלב הבא מהמקום השלישי. אוחנה: "זה הישג יפה, מגיע לנו"

עם לא מעט מזל וחסדים מצד נבחרות אחרות, נבחרת הנוער של ישראל עלתה היום (רביעי) לשלב העילית של מוקדמות אליפות אירופה 2012, מבלי לשחק. כזכור, נבחרת ישראל עד גיל 19 סיימה ב-2:2 מול ליטא ביום ראשון וירדה למקום השלישי בבית 5 של המוקדמות, אך תהיה בשלב הבא כמדורגת שלישית עם המאזן הטוב ביותר.

"אני שמח שבסופו של דבר היה צדק", אמר אלי אוחנה ל'וואלה! ספורט'. "לא תמיד בכדורגל יש צדק, אבל להוביל בדקה ה-87 ולספוג שוויון בדקה ה-91 זה אכזרי. מבחינתי השמחה היא אותה שמחה כי עבדנו קשה ועשינו את הדברים נכון והגיע לנו לעלות. זה הישג יפה. היו נבחרות שעלו עם ארבע נקודות ואנחנו סיימנו עם אותן נקודות כמו סרביה ובהפרש שערים טוב יותר, כך שלא ינסו לגמד את זה כי השמחה היא אותה השמחה".

אוחנה לא שכח לפרגן לשחקניו: "אני גאה בשחקנים ובעבודה שהם עשו לאורך כל התקופה הזאת. השלב הבא הוא שלב הרבה יותר קשה בו עולה קבוצה אחת מבית של ארבע, כשבראש בית עומדות הבכירות של אירופה. זה מאוד מאוד לא פשוט, אבל אנחנו נעבוד קשה, נתכונן ונעשה את הכי טוב שאנחנו יכולים".

איך זה קרה? על פי חוקי המפעל, העולה מהמקום השלישי נמדדת אך ורק על פי תוצאותיה מול המדורגות מעליה, כך שלכל הנבחרות נמחקו הנקודות מהמשחק מול האחרונה בבית, שהיא בדרך כלל גם נבחרת חלשה דוגמת אנדורה או לוקסמבורג.

ישראל מצאה עצמה תלויה במחזור הסיום של בית 9, כשרק ירידה של גאורגיה למקום השלישי הייתה מונעת מאוחנה ושחקניו את ההעפלה לשלב הבא. אלא שהגאורגים ניצחו 0:2 את לוקסמבורג, ומי שסיימה שלישית היא פולין שסיימה ב-2:2 מול טורקיה.

כעת יכולים שחקני נבחרת הנוער לנשום לרווחה, אחרי שכבר היו בטוחים שהודחו בסיום המשחק הדרמטי ביום ראשון, אבל גם בשלב העילית לא מצפים להם חיים קלים. 28 הנבחרות (ביניהן גם ספרד, צרפת ואנגליה שנכנסות למעגל המשחקים) בשלב הבא תוגרלנה לשבעה בתים, אשר מכל אחד מהם תוכל להעפיל רק נבחרת אחת. שבע העולות תצטרפנה למארחת אסטוניה באליפות אירופה 2012.

האכזבה מהמשחק מול ליטא התחלפה בתקווה לנס שאכן הגיע

לנבחרת הצעירה יש אתגר רציני משלה

נבחרות ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully