וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוער: ישראל עדיין יכולה לעלות לשלב העילית

נבחרתו של אוחנה ספגה בדקה ה-90, סיימה ב-2:2 מול ליטא וירדה למקום השלישי, אך נותרה בתמונה ותלויה עכשיו בגאורגיה

זה היה קרוב, זה היה ליד, אבל בסופו של דבר נבחרת הנוער של ישראל חוותה הערב (ראשון) אכזבה גדולה, שמצד שני עוד עשויה להתגלות כחסרת משמעות הודות לחוקים האדיבים של מוקדמות אליפות אירופה. אלי אוחנה ושחקניו סיימו ב-2:2 מול נבחרתה המקבילה של ליטא ואיבדו את המקום השני והעלייה האוטומטית. האכזבה כמובן נובעת מכך שישראל כבר עלתה ל-1:2 משער של שחר הירש בדקה ה-87, אך ספגה שער מנגיחה של מרטינס יפישובס בדקה ה-90 ונכשלה. במשחק המקביל הצליחה צ'כיה לנצח 0:1 את סרביה, מה ששלח את שתיהן לשלב הבא והשאיר את ישראל תלויה באוויר, אך עם סיכוי סביר לעלות בכל זאת..

מדוע? למרות התיקו הדרמטי והירידה למקום השלישי, חוקי הטורניר משאירים לישראל סיכוי טוב להעפיל לשלב העילית. העולה היחידה מהמקום השלישי בשלב המוקדמות נקבעת על פי התוצאות שלה מול שתי העולות (לא כולל את הנקודות מול המדורגת אחרונה, שהיא בדרך כלל יריבה חלשה). לכן, נבחרת כמו סלובקיה שצברה ארבע נקודות, מדורגת מתחת לישראל מכיוון ששלוש מהנקודות שלה הושגו מול אנדורה החלשה.

כרגע ישראל מחכה לתוצאות בית 9, שם טורקיה צריכה לשחק ביום רביעי מול פולין וגאורגיה מול לוקסמבורג. רק אם גאורגיה המדורגת שנייה כרגע תפסיד ללוקסמבורג ותסיים במקום השלישי, אז ישראל תודח. כל עוד טורקיה או פולין תהיינה במקום השלישי, ישראל תעפיל לשלב הבא.

מאמן הנבחרת אלי אוחנה היה בטוח שהודח ואמר בסיום: "עשינו הכל כמו שצריך. הגענו למספיק מצבים, והצלחנו להשוות בדקה מצוינת. בדקה ה-90 ספגנו שער מתסכל מאוד, אבל אני מלא בגאווה על היכולת של השחקנים. עשינו משחק טוב מאוד. האכזבה היא עצומה, אבל אנחנו גאים בזה שהצלחנו לשמור על סיכוי גבוה לעלות עד הדקה ה-90.

"אנחנו לא תמיד סופגים ממצבים נייחים, אלא זה מקרי. המאמץ של השחקנים היה מדהים, הם היו אחראיים והפיקו כדורגל מצוין. אני בסך הכל מרוצה מהם מאוד. התסכול והאכזבה שלהם גדולה כי הם סיימו את דרכם בנבחרת הנוער".

ישראל פתחה טוב יותר את המשחק והגיעה למספר הזדמנויות לא רעות, אך לא הייתה חדה מספיק מול השער ולא הצליחה להכניע את השוער לידקביצ'יוס ואחר כך את בוגוז'אס. הליטאים השתלטו מהר על המשחק, הגיעו למספר הזדמנויות וכמעט ניצלו טעות של ברק לוי כדי לכבוש. ליטא הצליחה לעלות ליתרון בדקה ה-45 איבוד כדור של אושר אבו, הכדור הגיע לקפוסטאס שבעט מ-16 מטר שטוח לפינה וזה 0:1 במחצית.

ישראל פתחה מצוין את המחצית השנייה והצליחה לאזן בדקה ה-60 לאחר שפריצה של תומר ירוחם מצד ימין מצאה את הייתם חלבי, שבעט מחמישה מטר פנימה את ה-1:1. בדקה ה-87 הצליחה ישראל לכבוש שער דרמטי במיוחד מרגליו של שחר הירש. אך החגיגה התחלפה מהר מאוד בתוגה גדולה, כשקרן של האורחת, שאיבדה סיכוי לעלות לשלב הבא באותו מעמד, מצאה את יפישובאס, שבעט פנימה את ה-2:2 וגרם לשחקנים הישראלים לתפוס את הראש. אבל לא הכל אבוד. התשובות ביום רביעי.

הרכב ישראל: ברק לוי, שמוליק מלול, אימרה זאיד, אושר אבו (ירין חסן, 73), תומר ירוחם, גידי קניוק, הייתם חלבי, קני סייף, שחר הירש, בר אביטן (עמרי אלטמן, 52), עומר נחמני (בן אז'ובל, 46).

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully