וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה המורכבת בתולדות מכבי תל אביב

15.11.2011 / 12:46

צירופו של עומרי כספי תוך כדי עונה מעמיד את דייויד בלאט, קוסם בפני עצמו, מול המשימה הכי קשה שהייתה למאמן במכבי תל אביב. ארז מיכאלי תוהה כיצד יתיר הפעם את הפלונטר

נו, כאילו שהעונה של מכבי תל אביב לא מספיק מורכבת ומסובכת. למכבי היה הרבה יותר קל לחיות עם ההחתמה של עומרי כספי אם היה גארד ישראלי ב-NBA, הרי הקו הקדמי שלה ממילא עתיר פורוורדים, והיא לא באמת צריכה אותו. אבל סביר להניח שלא רק שיקולים מקצועיים עכשוויים הנחו את קברניטי הקבוצה.

כספי, במידה שאכן יצטרף בינואר, מתאים לסגנון המשחק של דיוויד בלאט, והוא יתרום למכבי ניסיון, אגרסיביות, הגנה, קליעה מבחוץ, משחק עם הפנים לסל, מהירות וריבאונד. מצד שני, מעמדם של גיא פניני ודווין סמית ייפגע מאוד, וכספי צפוי לנגוס מעט גם בדקות של אליהו, בלו והנדריקס. עיתוי הצטרפותו ודאי לא אידאלי, אחרי שבשבועות האחרונים בלאט מצליח לגבש אט-אט את הקבוצה, מעניק לה כיוון ומשייף את ההיררכיה וההרכבים. כספי ודאי לא יגיע על תקן משקיף, כך ששילובו עלול לגרום ללא מעט בעיות בהיררכיה וברוטציה. במילים אחרות: התמרמרות בקרב חלק משחקני הקבוצה. הגיבוש החברתי והקבוצתיות של מכבי יעמדו למבחן. עוד מבחן.

ההחתמה הזאת, לכשתצא לפועל בינואר או קודם לכן, מגדילה עוד יותר את האתגר הכביר ממילא שמונח על כתפיו של בלאט מתחילת העונה: התמודדות עם הציפיות שיצרה העונה שעברה, סגל ארוך ועתיר כישרון, משחקים בשלוש מסגרות, פוטנציאל לקרבות אגו, ניהול קבוצה תחת חוסר הוודאות באשר לעונת ה-NBA , חזרתו האפשרית של פרקינס. סיפורים שיכולים לפרנס שלוש עונות התכווצו למספר חודשים.

לכן, בלאט הוא איש המפתח בסיפור. מאמן מכבי תל אביב מוכיח פעם אחר פעם כי ביכולתו להתמודד היטב עם שינויים, משימות קשות ומצבים מורכבים. חריצותו, יכולותיו המקצועיות המוכחות ומנהיגותו הבלתי מעורערת אפשרו לו בעונה שעברה ליצור קבוצה בלתי נשכחת, וגם העונה הוא מצליח לעת עתה להתמודד היטב עם העומס הגדול. לכן, אפשר להניח נוכח ההצלחה בעבר ובהווה, שבלאט יצליח להתמודד גם עם אתגר צירופו של כספי. השאלה היא מה יהיה המחיר? עד כמה זה ישפיע על מכבי העונה ואולי גם בעונות הבאות? מי משחקני הסגל הנוכחי יעזוב? בלאט ישאיל את סמית', את ג'יימס, או ישאיר את כולם? איך מכבי תמצה את צירופו של כספי באופן אופטימלי? שאלות רבות על הפרק, ורק דבר אחד ברור מתחילת העונה – מכבי תצטרך למצוא את פתרונות תוך כדי תנועה, עד רדת המסך על 2011/12.

מבלי להתייחס לכל מיני רינונים על טיאגו ספליטר או אמארה סטודמאייר, במכבי אף פעם לא אהבו לצרף שחקנים במהלך העונה, אבל העונה הזאת, כבר הבנו, היא לא עוד עונה והאיום המרחף מעל קיום עונת ה-NBA שינה את כללי המשחק. וכך, עם חתימתו של כספי במכבי, המועדון מתמודד עם העונה המורכבת והמסובכת בתולדותיו. אין צורך לרחם על מכבי, היא הביאה את כאב הראש הזה על עצמה. לפיכך, מכבי תלויה יותר מתמיד ביכולותיו של בלאט. הוא האיש שיכריע בטווח הרחוק האם צירוף כספי היה מהלך שתרם למועדון והצלחתו, או שבהחתמה הזאת מכבי הלכה צעד אחד רחוק מדי.


עומרי כספי במכבי תל אביב: יותר תועלת או יותר נזק? בואו להתווכח איתנו בפייסבוק

עומרי כספי חתם במכבי תל אביב

גם פאו גאסול מתכונן לחזרה לאירופה?

שמעון כספי: "סוף סוף גם אחרים ייהנו מעומרי"

אוהד גרינוולד על היתרון הגדול של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully