וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריס: רוג'ר פדרר בחצי הגמר עם הניצחון ה-800 בקריירה

השוויצרי גבר בפריס על חואן מונאקו והפך לשביעי בהיסטוריה עם 800 ניצחונות. ברדיך עצר את מארי אחרי 17 נצחונות רצופים

לאחר שג'ו ווילפרד צונגה נהנה מפרישתו של נובאק דג'וקוביץ' כדי להיות הראשון שמעפיל לחצי גמר טורניר המאסטרס בפריס (סך פרסים: 2.227 מיליון יורו), הצטרף אליו הערב (שישי) רוג'ר פדרר (4 בעולם), שגבר ברבע הגמר על חואן מונאקו הארגנטינאי 3:6, 5:7.

המערכה הראשונה נפתחה בשתי שבירות מהירות משני הצדדים, עד שפדרר הגביר מעט את הקצב וזכה במערכה 3:6 בצורה די קלילה. במערכה השנייה למונאקו (33 בעולם) היו שוב הזדמנויות מול יריבו השוויצרי, אבל פדרר, שהתנהל בקלילות אורך המערכה, שוב ידע ללחוץ על הדוושה ברגע הנכון כדי לשבור את יריבו במשחקון ה-11, לעלות ל-5:6 ולהשלים את הניצחון.

לרוג'ר פדרר זהו ניצחון מספר 800 בקריירה (!) והוא משיג את זה לאחר 986 משחקים בלבד. RF הוא הטניסאי השביעי בהיסטוריה שמגיע ל-800 ניצחונות בקריירה. קדמו לו אגדות הטניס ג'ימי קונורס (1,217 ניצחונות), איבן לנדל (1,071), גיירמו ויאס (919), ג'ון מקנרו (875), אנדרה אגאסי (870) וסטפן אדברג (806).

כדי לקבל מושג מסוים על גודל ההישג, חשוב לציין שנובאק דג'וקוביץ' הגיע לטורניר פריס עם מאזן 4:67, וזה בשנה חלומית, מהגדולות של טניסאי כל פעם. וגם כך, טניסאי זקוק למשהו כמו 12 שנים כאלו כדי להשוות את שיאו של פדאקספרס.

ניצחון גדול גם לברדיך

תומאס ברדיך הצ'כי (6 בעולם) עלה גם הוא הערב לחצי הגמר לאחר שגבר 6:4, 6:7, 4:6 על אנדי מארי הבריטי (3 בעולם) במשחק מצוין ברבע הגמר. מארי, שהגיע למשחק אחרי 17 ניצחונות רצופים, רשם הפסד ראשון בסבב מאז חודש אוגוסט. ברדיך יפגוש בחצי הגמר את רוג'ר פדרר.

מארי פתח היטב והשיג את השבירה הראשונה שלו במשחקון השביעי של המערכה הראשונה, הציל נקודת שבירה ושמר על הגשותיו כדי לנצח 4:6 בסט הראשון שארך 62 דקות והביא עימו טניס ברמה מאוד גבוהה. במערכה השניה היכולת המצוינת של ברדיך גם נשאה פרי, כאשר הצ'כי עלה ל-0:3 מהיר ואז ל-2:5. דווקא ברגע הזה ביצע מארי קאמבק והשווה ל-5:5 ולאחר מכן ל-6:6, כדי לשלוח את המערכה הדרמטית לשובר שוויון. בטיי-ברייק שוב סיפק ברדיך מספר חבטות יוצאות מהכלל, עלה ל-2:4 ו-3:5, וסגר עניין בסטייל כדי לכפות מערכה שלישית וקובעת.

המערכה השלישית הייתה מותחת וצמודה, עד שב-4:4 הצ'כי שבר את ההגשה של יריבו. מארי יכול היה להשוות ל-5:5, אך לא ניצל שלוש נקודות שבירה, ועל אף שהציל נקודת משחק, לבסוף נכנע לדיוק העוצמתי של יריבו ונאלץ לרדת מנוצח. מארי הגיע לפריס אחרי שזכה בשלושה טורנירים ברציפות - בבנגקוק, בטוקיו ובמאסטרס בשנחאי.

במשחק האחרון ברבע הגמר ג'ון איסנר (25 בעולם) גבר 3:6, 6:3, 3:6 על דויד פרר הספרדי (5 בעולם), ויפגוש את צונגה בחצי.

נובאק דג'וקוביץ' הפצוע פרש מטורניר פריס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully