וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ה-NBA שוב דחו את הצעות הבעלים

בצל קולות של שחקנים זרים בליגה שקראו לסיים את השביתה הודיע פישר: "לא נקבל אולטימטומים. ההצעה לא מקובלת"

רויטרס

צילום וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק

נתחיל מהסוף: הערב (שלישי) נפגשו יותר מארבעים שחקנים מ-29 קבוצות הליגה לפגישה נוספת עם נציגי השחקנים, דרק פישר ובילי האנטר, בצל האולטימטום שהניח על השולחן הקומישינר של הליגה, דייויד סטרן. כזכור, סטרן קרא לשחקנים לקבל את ההצעה שעומדת כרגע על 50 אחוזים לכל צד (הבעלים והשחקנים) כשהוא מצהיר כי מעתה והלאה, ההצעות של הבעלים רק ילכו ויירדו. מי שקיווה כי התרגיל של הקומישינר יצליח להוציא את העגלה מהבוץ, התבדה מאוד מהר.

"ההוראות שקיבלנו מהשחקנים שלנו היא שההצעה שמונחת כרגע היא לא מקובלת עלינו", אמר פישר לעיתונאים, כשמאחוריו מתייצבים כל השחקנים שהגיעו לפגישה, בכדי להראות כי הם מאוחדים. "אנחנו נמשיך לפעול לשיפור הבעיות במערכת, ובלי השיפור הזה, אנחנו לא נגיע לעסקה. החבר'ה אמרו שהוא מודאגים מזה שהם לא יכולים לעשות את מה שהם אוהבים- לשחק כדורסל, אבל זה לא אומר שאנחנו נהיה מוכנים לנהל משא ומתן מעמדה נחותה או לקבל אולטימטומים מאף אחד. מעבר למספרים, החבר'ה רוצים שייקחו אותם בחשבון. הם מביאים את הכישרון לליגה והם רק רוצים שישמעו את הקול שלהם".

ובילי האנטר, שנתפס כאיש הרע בכל העסק, לא פספס הזדמנות כדי לעקוץ את אחד הסמלים הגדולים של הליגה, אחד שלדעת רבים בגד בשחקנים עליהם נמנה עד לא מזמן. מדובר כמובן במייקל ג'ורדן, שעתה נמצא בצד של הבעלים, ונלחם מול שחקני הליגה על האחוזים. "הייתי נותן למייקל את אותה עצה שהוא נתן בעבר לאייב פולין (הבעלים של וושינגטון, בה שיחק בעבר ג'ורדן): אם אתה לא עושה רווח, תמכור את הקבוצה".

בשל המבוי הסתום במשא ומתן החלו להתגבר גם חילופי ההאשמות בין הצדדים, ועורך הדין המייצג את איגוד השחקנים, ג'פרי קסלר, תקף את הבעלים בראיון ל-'וושינגטון פוסט': "להציג את המגעים בצורה של 'קחו את מה שמציעים לכם או תלכו לעזאזל' זה פשוט לא הוגן. במקום להתייחס לשחקנים כמו שותפים, הם מתייחסים אליהם כמו פועלים שלהם".

סטרן מיהר להגיב לראיון והצהיר: "האג'נדה של קסלר תמיד הייתה להלהיט את הרוחות ולהתרחק מהגעה לעסקה, אפילו אם זה כרוך בהעלבת הלקוחות שלו. הוא היה הגורם הכי מעכב במשא ומתן לכל אורך הדרך, והטענות האחרונות שלו הן פשוט בזויות".

ובתוך כך, נדמה שאחרי 130 ימים של שביתה בליגה הטובה בעולם, לחלק משחקני ה-NBA נמאס מהשביתה, שלא מתקרבת כרגע לסיום. על פי ה'שיקגו טריביון' ישנה קבוצה של מספר שחקנים זרים הכוללים על פי הדיווחים שמות גדולים מאוד, המנסים לגרום לאיגוד השחקנים לקבל את ההצעה הנוכחית של הבעלים. חוסר המנוחה של השחקנים עשוי לנבוע מכך שב-15 לחודש הם עומדים להחמיץ את המשכורת הראשונה לעונה, וכידוע, כשמדובר בכסף, העניינים מתחילים לזוז. "הם רוצים להגיע לעסקה עכשיו ולהתחיל לשחק", אמר אחד המקורות.

"אני מסרב לחשוב על אפשרות שהעונה תוחמץ", אמר מוקדם יותר הקומישינר, "כי אנחנו הולכים להשיג עסקה. השחקנים הולכים לקבל אותה בשלב כלשהו. השאלה היחידה היא כרגע כמה נזק ייגרם למשחק, לאוהדים ולאנשים שעובדים בתעשייה שלנו, לפני שהעסקה הזאת תושג". ולא רק סטרן והשחקנים הזרים בליגה מתחילים להשמיע את קולם. גם קובי בריאנט קרא לצדדים להגיע לסיכום, בעוד קווין מרטין מיוסטון אמר שהאיגוד צריך לקבל את הצעת הבעלים ולשים לכל זה סוף.

אפשר רק לקוות שמשהו מזה יחלחל אל השיחות. אגב, הסיפור של היום עבור הכתבים המסקרים את המשא ומתן הגיע בדמותו של ביל קלינטון, שעל פי דיווחים הופיע לפתע במלון בו התקיימו היום השיחות, ומיד גרר אחריו אינספור תיאוריות על חלקו האפשרי בשיחות.

האם חלק מהבעלים מקווים שהשחקנים ידחו את ההצעה?

ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully