וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון, קבוצה עם אפי

8.11.2011 / 12:35

אפי בירנבוים חזר במכבי ראשון לציון להיות מאמן משפיע בליגת העל. אור שקדי סוגר מחזור בצל הפרשייה המוזרה בליגת הנשים

1. על מי אתם עובדים?

עם כל הכבוד לליגת הגברים, ליגת הנשים היא המאורע האמיתי של השבוע האחרון, בעקבות הודעת איגוד הכדורסל על ביטולה. מסיבת העיתונאים שערך האיגוד לביטול הליגה העלתה גיחוך אצל חלק מהאנשים, גם בשל חוסר הסמכות של מנהלת ליגת העל בנשים לקבוע כי הליגה מבוטלת, גם לאור ההד השלילי הציבורי שגורם מהלך מסוג זה וגם בשל העובדה שכמעט איש מהנוכחים לא באמת האמין שליגת הנשים תבוטל ולא יתקיימו שיחות.

והנה, בצורה מפתיעה מאוד, הודיע יו"ר איגוד הכדורסל שי שני שארגון השחקניות הוא לא ארגון יציג באיגוד הכדורסל, וניהל פגישות שבהן נוכח גם יו"ר ארגון השחקניות ניר אלון. אם שני קבע שמאוחר מדי להציל את ליגת העל, מדוע החליט להיפגש עם ראשי הנציגים של השחקניות? מדוע בהודעות שהוציא איגוד הכדורסל לאחר מכן הוא התייחס למצב כניתן לתיקון, אבל במהלך מסיבת העיתונאים הוחלט שמתחילים להתארגן כבר לעונה הבאה?

הכל טמון בהודעה התמוהה של מנהלת ליגת העל לנשים, שעשתה לעצמה שם רע עוד לפני שהחלה בפעילות ממשית. באמת שקשה לדעת האם ההחלטה על ארבע זרות היא נכונה עבור הענף, או שמא מדובר בצעד הרסני לכדורסל הישראלי בכלל. מה שבטוח, הסכסוך הזה רחוק מלהיפתר, וטוב היה עושה איגוד הכדורסל אם במקום לקיים מסיבות עיתונאים דרמטיות חסרות מתוכן ממשי, היה יושב עוד באותה השעה עם השחקניות, כפי שעשה לאחר מכן.

שי שני יו"ר איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
אי אפשר היה להימנע מהדרמה הזו? שי שני/ברני ארדוב

2. רנדל בא לחלץ את קטש

הניצחון של הפועל ירושלים על ברק נתניה היה רחוק מלהרשים. הקבוצה של קטש עדיין הציגה משחק הגנה מחפיר בפתיחה, אך בניגוד למשחקים הקודמים גם ידעה להראות אופי בשלב מוקדם יותר, השתפרה בשמירה וידעה לנצח את המשחק. לאיש אין ספק מי אחראי על השינוי בהפועל ירושלים - בריאן רנדל, וזה מעלה סימני שאלה על היכולת של עודד קטש להוציא מהקבוצה שלו את הפוטנציאל שלה בסיטואציות שונות.


אין ספק שרנדל הוא שחקן מוכשר מאוד, הגנתית בעיקר, שחקן שיודע לחבר את הקבוצה, להפוך את המצב השלילי לחיובי כפי שעשה אשתקד וגם לקחת אחריות התקפית ברגעים המכריעים. העובדה שבירושלים כמעט והתבטלו בלעדיו צריכה להדליק נורה אדומה אצל כל המערכת – האם קבוצה עם תקציב בסדר גודל כזה, בנויה אך ורק על שחקן אחד? האם הסגל הישראלי הרחב בעמדות בהן משחק רנדל, שקיבל חיזוק עם צירופו של דן גרונפלד, כלל לא משמעותי?

אלא שבהפועל ירושלים חיים את הרגע, ואולי טוב שכך. התכנסות בתוך עצמם והתחלה של בדיקות והחלפת שחקנים סיטונאית תגמור סופית את העונה של האדומים. העובדה שהעונה תיקבע רק בחודש מאי ואנחנו רק בתחילתה, כשגביע המדינה ייכנס בינואר לשלבים יותר מתקדמים, תאפשר לקבוצה להתחבר ואולי לשכוח מהפתיחה הרעה. הרי אם לא תתרחש עוד תקלה בדרך, רנדל יהיה שם גם במאני טיים, ואולי הפעם גם השחקנים שלידו יופיעו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקני הפועל ירושלים בריאן רנדל, אייברי בראדלי, די ג'יי סטרוברי. קובי אליהו
כל עוד היכולת שלו כזו, אפשר להיות סבלניים. בריאן רנדל/קובי אליהו

3. כשבונים בית ללא בסיס

קריסה של קבוצה במשחק אחד לא אמורה לרמוז על כלום או לחילופין להצביע על מגמה כזאת או אחרת. תבוסה שנייה בשבועיים, כשהסגל שלה הוא כמעט מלא, גורם לקבוצה להתחיל לחשוש. בני השרון/הרצליה רשמה השבוע את ההפסד השני ברציפות ביותר מ-20 הפרש, כשהיא נראית פשוט מגוחך אל מול מכבי ראשון לציון. הפנים של גיא לביא ורועי חגאי במסיבת העיתונאים אחרי המשחק מסבירים הכל, פרצוף של חצי כניעה.

מה שהוביל לכישלון של הקבוצה, שחובה לזכור שתקציבה קוצץ משמעותית לעומת שנים קודמות, הוא הבנייה הקלוקלת, על גבול המביכה. אמנם בני השרון/הרצליה החלה את ההכנות בשלב יחסית מאוחר, אבל עדיין, שחקנים ישראלים היו בשוק, כפי שהפועל חולון ידעה למצוא. אך שחקנים ישראלים הם לא מנת חלקו של אלדד אקוניס. בשנים האחרונות, כשהוחל החוק הרוסי, הוא בנה קבוצה על שלושה ישראלים פחות או יותר, כשהם מחלקים ביניהם את כמעט כל 80 הדקות. השנה החליט אקוניס, שהיה מהמתנגדים הגדולים של החוק הנוכחי והגדלת הליגה ל-11 קבוצות, לבנות קבוצה סביב שלושה ישראלים שוב – בן רייס, ארז כץ וג'רד מינץ. הראשון נפצע, השני והשלישי נראים לא מתאימים לליגת העל, וכל נטל הקבוצה נופל על ילדים כמו גיא לביא, או שחקנים שהגיעו מהליגה הארצית כמו שחר אורן. הזרים של הקבוצה, כפי שציינו פה לפני שבועיים, הם ילדים שקשה לעבוד איתם, וגם בהם אקוניס לא פגע במאה אחוז. דלרוי ג'יימס, האח של, הוכיח שלפעמים התפוח נופל רחוק מאוד מהעץ.

אז מה עושים מכאן? ברור שלבנות בסיס מחדש אי אפשר בהרצליה, אבל אפשר לעשות שינוי מסיבי. הקבוצה חייבת לגייס את כל המשאבים לצירוף משה מזרחי, כדי ליצור לפחות רוטציה סבירה של ישראלים, ולשלוח לפחות את ג'יימס הביתה תמורת סנטר אמיתי. זה יספיק? לא בטוח, אבל אולי כך הקבוצה תפסיק להראות מביכה.

רועי חגאי מאמן בני השרון/הרצליה. דרור עינב
המבוכה הזו לא באה משום מקום. רועי חגאי ובני השרון/הרצליה חסרי אונים/דרור עינב

4. אפי מציג: סולידי, נחמד, מנצח

ההפסד במחזור הפתיחה של מכבי ראשון לציון להפועל חולון גרם ללא מעט אנשים לתהות האם הקבוצה הולכת לשחזר את עונת 2008/9. באותה עונה ניצחה ראשון לציון כמעט את כל משחקי האימון שלה, מלבד מכבי תל אביב ביד אליהו, ופתחה את העונה עם ניצחון אחד משמונה משחקים, בדרך להינצלות רק במשחקי הפלייאוף התחתון. אלא שמכבי ראשון לציון של אפי בירנבוים היא קבוצה שונה. לא מדהימה, אבל גם לא כזאת שתצטרך להינצל מירידה.

אז מה עושה את מכבי ראשון לציון לאחת הקבוצות הנחמדות בליגת העל? קודם כל, בחירה מעניינת של זרים. אפי רואה בזרים שלו פרויקט טיפוח. כך עשה בעונה שעברה עם דווין מיטשל ואייזיאה סוואן, והעונה לקח את אדריאן יוטר, שסימן השאלה סביב מקומו בליגת העל צף מהיום הראשון שדרך בליגה הלאומית. יחד איתו ג'ו קרופורד, שסומן ככוכב אך חוץ מליגת הפיתוח מעולם לא הוכיח את עצמו, דרווין קיצ'ן, רכז בעל סגנון לא רגיל, וברנדון באומן בתור הכוכב האתלטי אחרי עונה רעה מאוד.

לזרים הללו הוסיפה ראשון לציון צוות ישראלים שהוא אולי הלוחמני והנחמד ביותר בליגת העל. ניצן חנוכי הוא ללא ספק השחקן שעשה את ההתקדמות הגדולה ביותר ולא הגיע לקבוצה גדולה לאחרונה, עמית בן דוד הוא באנקר גם בגיל מתקדם, ומאחוריהם יש לא מעט צעירים מוכשרים. על כל זה מנצח מאמן שכבר רגילים להספיד אותו, אבל ממוקם שני בניצחונות בכל הזמנים, ומועדון שבאמת מנסה לשמור על צניעות. ראשון לציון לא תיקח אליפות, היא גם לא מתיימרת להגיע לגמר הפיינל פור, אבל אל תתפלאו אם היא תגיע גם העונה רחוק.

אפי בירנבוים מאמן מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
לא בכדי הוא המאמן עם מספר הניצחונות השני בגובהו בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי. אפי בירנבוים/מגד גוזני

5. כשיש מישהו שנותן את הטון

רכזה של עירוני אשקלון טוני סקין הוא ללא ספק אחד מסיפורי ההצלחה של הקבוצה העונה. הניגרי הוא היחיד בקבוצה שטרם שיחק בליגת העל לפני העונה הנוכחית והגיע עם לא מעט סימני שאלה סביבו, אך בארבעה מחזורים נפלאים, שהסתיימו בסל הניצחון המדהים שלו מול מכבי חיפה, הסיר מעליו לא מעט מהמספקות שהובילו את ראשי אשקלון למחשבה לשחררו רגע לפני פתיחת העונה.

סקין הוא מהגארדים שיודעים לרכז, אבל נוטים לכיוון קליעה מרובה. העובדה שביחד עם מיודעינו ג'אי לואיס, לאמאר באטלר ו-וויל תומאס הובילו את מכללת ג'ורג' מייסון הקטנה עד לפיינל פור בשנת 2006, העלתה אותו לכותרות, הספיקה ליצור קריירה מצוינת בצרפת ועונה סבירה בליגה הגרמנית, לפני שהוצע לאשקלון. הקבוצה שקלה מספר פעמים לפני שהעניקה לו חוזה עם אופציה לשחרור אחרי חודש.

סקין היה טוב אבל לא מדהים במשחקי ההכנה, ובאשקלון החליטו שהם צריכים רכז אמיתי. אלא שרגע לפני פתיחת העונה בגביע צ'אנס הוא רשם משחק מצוין, נגד אותה מכבי חיפה, ושכנע את אלפסי לתת לו צ'אנס אחרון. מפתיחת העונה, הפאזל של אשקלון, שסקין כרכז מנצח עליו מאחור, הוא ללא ספק המוצלח והמפתיע בליגה כולה. מי יודע היכן הייתה אשקלון אילולא אותו משחק מוצלח בגביע צ'אנס.

טוני סקין שחקן עירוני אשקלון. מגד גוזני
מזל שהיה את גביע צ'אנס. טוני סקין/מגד גוזני

המדדים

המצטיינים

1. ליאור אליהו (מכבי תל אביב) – מצטיין השבוע של מנהלת ליגת העל

2. בריאן רנדל (הפועל ירושלים)

3. מרקו קילינגסוורת' (עירוני אשקלון)

4. ברנדון באומן (מכבי ראשון לציון)

5. טל בורשטיין (מכבי תל אביב)

הצעירים או שחקני השנה הראשונה המצטיינים:

1. שלומי הרוש (הפועל חולון)

2. גיא לביא (בני השרון/הרצליה)

3. גלעד קרני (מכבי אשדוד)

4. רועי בוכבינדר (בני השרון/הרצליה)

ציפינו מהם ליותר:

1. רון לואיס (הפועל חולון)

2. יהוא אורלנד (ברק נתניה)

3. ג'רמי וויז (מכבי חיפה)

4. דלרוי ג'יימס (בני השרון/הרצליה)

5. קרייג בראקינס (מכבי אשדוד)

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שחקן השבוע? שחקן החודש. ליאור אליהו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully