וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, טראומה

7.11.2011 / 23:56

מכבי ת"א של העונה לא יכלה להשיג הכל בבת אחת, אירופה וליגה. הקבוצה הצעירה הזו חייבת לעצמה לסיים את העונה בצורה חיובית ולא להטביע את הטראומה ההיסטורית גם בדור הזה. תקווה מנתח

יובל נעים מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בעזרתה האדיבה של מכבי תל אביב הלחוצה והנרפית, הוא בנה תכנית שעבדה לו אחד לאחד. נעים/ברני ארדוב

צפו ב-0:1 של בית"ר ירושלים על מכבי תל אביב
לחץ במכבי תל אביב: לוגסי התעמת עם הקהל

המנצח הגדול של המשחק המרכזי בליגת העל הוא לא ספק יובל נעים. בעזרתה האדיבה של מכבי תל אביב הלחוצה והנרפית, נעים בנה תכנית שעבדה לו אחד לאחד: צמצום שטחים, סגירת השטח האחורי, יציאה נכונה למתפרצות. המשמעת של בית"ר חסמה את רוב ההזדמנויות של מכבי תל אביב וגרמה לשליטה שלה במגרש להיות חסרת משמעות.

הניצחון הזה של בית"ר הזכיר את תחילת העונה שלה. הרבה מוטיבציה, הרבה נחישות, הרבה משמעת, כשאף אחד לא נותן לך סיכוי. לבית"ר אסור לשגות באשליה אליה נפלה אחרי אותה פתיחת עונה מפתיעה. כשהקבוצה תצטרך לחזור להיות דומיננטית במגרש מול יריבות נחותות, כשבית"ר תצטרך להיות זו שמביאה את הכדורגל, היא תגלה כמה שהיא שוב לוקה בחסר. ללא חיזוק משמעותי, בית"ר לא יכולה להציע יותר ממוטיבציה.

את רוב הנקודות עד עתה בית"ר צברה רק מהתלהבות ונחישות, אבל כדי להישאר בליגה צריך יותר. אם בית"ר לא תדע להביא גם יכולת, היא תמצא את עצמה בסיטואציה מאוד קשה בהמשך העונה. הניצחון על מכבי תל אביב משקר. החודש וחצי האחרונים של בית"ר הם האמת מבחינתה. זו תהיה המציאות של הקבוצה לאורך רוב העונה, ומוטב שבית"ר תכיר בכך דווקא עכשיו אחרי ניצחון משכר.

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הסגל אמנם עמוק, אבל נעדר יכולת מנטלית לצלוח עונה עם שתי מטרות קשות ותובעניות. קולאוטי/ברני ארדוב

אם בשבועות האחרונים חשבנו שאלו רק תקלות, עכשיו כבר אפשר לומר: מכבי תל אביב יורה לעצמה לרגל בחודשים האחרונים והורסת את רוב מה שבנתה בתחילת העונה. עכשיו זה גם יותר ברור: עומס המשחקים באירופה גובה מהשחקנים הצעירים של מכבי תל אביב מחיר כבד מדי. אם בתחילת העונה היו שואלים את מכבי תל אביב מה לא היית רוצה שיקרה לך העונה, סביר להניח שראשי המועדון היו מבקשים שתיק כבד כמו אירופה לא ייפול עליהם דווקא בעונה בה כולם מפוקסים על האליפות. מכבי תל אביב הזו לא יכולה להשיג הכל בבת אחת. לא הפעם. על הקבוצה הצעירה הזו העומס הזה גדול מדי.

השחקנים הצעירים של הקבוצה לא מתמודדים נכון אם המעברים בין הליגה לאירופה. עומס המשחקים חזק מהם, והוא לא שוכח גם לגבות על הדרך מחיר ענק של פצועים בהגנה, בקישור ובהתקפה. הסגל אמנם עמוק, אבל נעדר יכולת מנטלית לצלוח עונה עם שתי מטרות קשות ותובעניות. בקצב הזה, אם לא תאסוף את עצמה בטרם יהיה מאוחר מדי, מכבי תל אביב תצטרף למכבי חיפה ותמשיך לעשות להפועל תל אביב את העבודה, שאם יכולת לא מושלמת כבר מובילה את הטבלה.

מכבי תל אביב גם איבדה את כוח ההרתעה שלה מתחילת העונה בגלל התפוקה הדלה של החלוציה. מכבי תל אביב של תחילת העונה היתה קבוצה יוצרת, ומכאן היתה צוברת את הביטחון. מכבי איבדה את זה. עכשיו יגיע המבחן האמיתי שלה, אחרי היציאה מאירופה. מכבי חייבת להראות לנו שהיא מסוגלת לאסוף את עצמה ולעשות עונה חיובית. אפילו בלי אליפות. הקבוצה הזו עשתה דברים נכונים בתחילת העונה ואחרי שהצעירים יצברו ניסיון הם יחזרו מחושלים יותר. אבל אם מכבי תיגרר שוב לעונה טראומתית היא עלולה להטביע כבר עכשיו בצעירים שלה את כל קוי האופי הבעייתיים ולהיכנס לאותו סחרור היסטורי ממנה חשבה לצאת העונה. חבל יהיה לאבד את כל זה ולסיים את העונה בדיוק באותה נקודה ממנה יצאה לדרך לפני כשנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully