וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ישראלים יכולים בליגה האיטלקית: חמשת השגרירים המצטיינים של השבוע

7.11.2011 / 12:42

דרך בחירה מקורית ואמיצה בפאלרמו, ערן זהבי מוכיח שגם לנו יש מה לחפש בסרייה א'. חמשת השגרירים המצטיינים של השבוע

אחרי סוף שבוע נקי מהבקעות, נציגינו בתפוצות חזרו לכבוש וסיימו את מחזור הליגה בקבוצותיהם במאזן לא רע של שני שערים ושלושה בישולים, כאשר עלייה קלה נרשמה גם בדקות המשחק. התוצאות הקבוצתיות היו מעט יותר מאכזבות ולראייה, שלושה מחמשת המצטיינים השבועיים של וואלה! ספורט נכנסו לרשימה למרות שלא היו שותפים לניצחון. הנורה האדומה שוב מהבהבת השבוע בפולין וזה זמן לבדוק האם אפקט מליקסון עבר מהעולם.

בן בסט בישל והפסיד, שהר הוחלף וניצח
באיטליה היללו את ערן זהבי לאחר המשחק
ליאור רפאלוב הולך לאיבוד בקלאב ברוז'
ניצחון דרמטי לסלטיק, ויסלה הפסידה בדרבי

1. ערן זהבי (פאלרמו)

שחקן פאלרמו ערן זהבי חוגג שער. Alessandro Fucarini, AP
הכל נופל וקם על בחירת קבוצה. זהבי/AP, Alessandro Fucarini

הבחירה בשגריר המצטיין הייתה השבוע קלה במיוחד. שער ובישול שלו עזרו לרוסאנרו בדרך ל-1:3 על בולוניה, מקום חמישי בסרייה A ומאזן ביתי מושלם של חמישה ניצחונות (לעומת נקודה אחת מחמישה משחקים ואפס שערי זכות במשחקי החוץ). עבור הקשר הישראלי, היה זה המשך ישיר לפתיחת עונה טובה. למעלה מעשור לא היה לישראל נציג בארץ המגף ועד עכשיו, זהבי בהחלט מספק את הסחורה ועונה על הציפיות. מי יודע, אולי עוד כמה הופעות כאלה יפתחו את השערים לישראלים נוספים?

בעקבות הפציעות של מאוריסיו פינייה ופבריציו מיקולי, זהבי הוסט לעמדה קדמית יותר ב-4-3-1-2 של המאמן דביס מאנג'ה וזה בהחלט עושה לו טוב. חופש הפעולה ההתקפי איפשר לעשות כמה מהלכים נאים ולנצל את היכולות הטכניות שלו. השער הראשון החל במהלך אישי שלו, מסירה והמשך תנועה בסיומה גלגל פנימה מול שער ריק. גם הביצוע המדויק של כדור הקרן לראשו של מתיאס סילבסטרה היה מהלך מתוכנן עליו עובדים בפאלרמו באימונים.

המסר של פתיחת העונה הטובה של זהבי ברור. במיוחד לשחקן שיוצא לראשונה לאירופה, אין חשוב מבחירת קבוצה. קריירות נבנות ונעצרות על קבלת החלטה נכונה ובחירה במקום המתאים. זהבי מדגים זאת בצורה מושלמת. הוא בחר במועדון חם, שבנה עצמו על מתן צ'אנס לשחקנים צעירים ואלומניים, בקבוצה שמאמינה בו ולקחה אותו כדי לטפח אותו ולגדל אותו ושדוגלת בסגנון משחק התקפי ופתוח. בכל משחק ונגיעה בכדור אפשר לראות שזהבי נהנה מכדורגל ומאוקלם היטב בסגל. שלא ייגמר לעולם.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

2. שלומי ארבייטמן (ווסטרלו)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המודל: דודו ביטון. ארבייטמן/מערכת וואלה, צילום מסך

בתום בצורת בת חודש, פרק זמן בו גם סבל מפציעה קלה, ארבייטמן חזר לכבוש ורשם את שערו הרביעי העונה והחמישי בכל המסגרות. לצערו הרב, היה זה שער מצמק שלא מנע מווסטרלו הפסד ביתי 4:2 ללוקרן ובנוסף, קבוצתו שקועה מתחת לקו האדום עם מאזן דל של שבע נקודות מ-13 משחקים ואם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי, היא תיאבק נגד הירידה עד תום העונה.

אלא שמבחינת ארבייטמן, לסיטואציה הזו יש אספקט חיובי. אמנם תקופת ההשאלה שלו מסתיימת בינואר, אבל הצעד הנכון יהיה להישאר בווסטרלו. גנט רצה חזק בצמרת, מצליחה והסגל שלה מלא בחלוצים. בווסטרלו ארבייטמן משחק בקביעות, כובש ומעלה את ערך מניותיו. להזכירכם, גם דודו ביטון ירד ליגה אשתקד בבלגיה, אבל השערים שכבש הבטיחו שהקריירה שלו תמשיך להתקדם בכיוון החיובי. כך שאם ארבייטמן ימשיך להבקיע, סביר שיהיה לו לא מעט ביקוש בקיץ.

3. עדן בן בסט (ברסט)

עדן בן בסט שחקן ברסט. GettyImages
במגמת עלייה. בן בסט/GettyImages

בשבועות האחרונים הפך החלוץ לחבר קבוע במדור בזכות העובדה שהוא נמצא בכושר מצוין. זה התחיל עם שער שוויון בבורדו (1:1), המשיך עם בישול בניצחון הבכורה העונה של הקבוצה (1:3 על לוריין) ולא נעצר גם ביום ראשון. ברסט לא היטיבה לשחק במשחק החוץ בנאנסי, אבל בן בסט היה מהבולטים בשורות קבוצתו ובדקה ה-85 בישל שער שוויון שבסופו של דבר לא החזיק מעמד (2:1). למרות ההפסד, בן בסט צריך להיות מעודד. רק המשכיות ויציבות ביכולת יבטיחו לו לשמור על מקומו בהרכב ויחזקו את מעמדו במירוץ לתואר השגריר המפתיע של העונה.

4. אליניב ברדה (גנק)

דויד לואיז, צ'לסי, עם אליניב ברדה, גנק. Richard Heathcote, GettyImages
מעמדו בירידה. ברדה/GettyImages, Richard Heathcote

בדקה ה-69 למשחק הביתי מול קורטרייק, כשגנק פיגרה 2:1, שלף המאמן מריו בין את ברדה מהספסל. החלוץ הוסיף הרבה התלהבות, החמיץ פעמיים ובסופו של דבר הכין את שער השוויון הדרמטי לאנתוני לימבומבה. אלא שלא גנק ולא ברדה יכולים להרשות לעצמם לחייך. אלופת בלגיה סחוטה מהמשחקים בליגת האלופות ויצאה מהמירוץ להגנה על התואר בשלב מוקדם. גם ברדה, אולי השגריר המצטיין של העונה שעברה, לא יודע ימים יפים. הוא עבר העונה שורת פציעות קלות וגם היה מושעה בגלל כרטיס אדום, אבל נראה שבגדול המאמן בין מעדיף על פניו שחקנים אחרים. דקות המשחק שלו בירידה משמעותית ובאופן טבעי כך גם המספרים. ברדה משחק בגנק כבר עונה חמישית. הוא ידע בעבר עליות וירידות ומערכות יחסים מורכבות עם מאמנים. השאלה היא: האם בגיל 30, שנה וחצי לפני תום חוזה החלומות, לא עדיף לו לשנות אווירה?

5. טל בן חיים (פורטסמות)

טל בן חיים בלם פורטסמות. Ben Hoskins, GettyImages
חזר לעצמו. בן חיים/GettyImages, Ben Hoskins

הרבה מתחת לרדאר, באפרוריות של תחתית ליגת המשנה באנגליה, טל בן חיים מגלה עצמו מחדש. הוא נראה טוב בעמדה חדשה - מגן שמאלי - משחק 90 דקות בכל משחק והפך לאחד המנהיגים של פומפי, קבוצה עם שאיפות צנועות מאוד. בשבת, בן חיים שוב היה במיטבו כשפומפי דרסה במגרשה 0:3 את נוטינגהאם פורסט והאקס סטיב קוטריל על הקווים. המשחק הצטרף לשורה ארוכה של הופעות טובות מצד הישראלי. השבוע נכלל בן חיים ברשימת המועמדים לשחקן חודש אוקטובר באתר אוהדי פורטסמות. גם בן חיים נושק לגיל 30 ואחרי שורה של החלטות רעות בקריירה, אולי דווקא העונה הטובה בפומפי תזכה אותו בעדנה מאוחרת או אפילו בחוזה נוסף באי הבריטי.

נורה אדומה: תמיר כחלון (קרקוביה)

תמיר כחלון שחקן מכבי תל אביב. נמרוד סונדרס
אכזבה גדולה. כחלון/נמרוד סונדרס

בקיץ, כחלון התעקש להישאר באירופה ולא לשחק במכבי תל אביב שדווקא רצתה להחזירו ואפילו סגרה איתו על חוזה לשנתיים. בסופו של דבר הוא מצא עצמו בקרקוביה, הקבוצה הצנועה יותר של העיר קרקוב. ההעברה הייתה מסובכת וכללה מגעים ארוכים, מספר פיצוצים וחילופי האשמות בין ראשי המועדון לסוכן דודו דהאן. אבל בקרקוביה לא ויתרו והאמינו שכחלון יכול להיות מאור מליקסון שלהם. הציפיות מהקשר היו גבוהות וכך גם האכזבה. כחלון לא הצליח להרים את קרקוביה ממעמקי הטבלה ועל פי עיתונאים בפולין, מגלה יכולת לא טובה. בראשון, הוא נשאר על הספסל לכל אורך המשחק ודווקא אז קרקוביה הדהימה את ויסלה בדרבי. הסיפור של כחלון מסמל אולי את סופו של אפקט מליקסון. בקיץ, כל קבוצה בפולין רצתה שחקן ישראלי. מאז עידן שריקי כבר חזר, משה אוחיון לא רואה מגרש, כחלון מאכזב וגם מליקסון עצמו דעך. האם דודו ביטון לבדו יכול לשמור על הגחלת?

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully