וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת המועמדות העיקריות לירידה: שלום תקווה על בית"ר ירושלים

30.10.2011 / 23:55

חלוץ רכש אחד לא יציל את בית”ר. היא חייבת שלושה שחקנים בחלק הקדמי. שלום תקווה מזהיר ומציע להפועל תל אביב לתת חופש יצירתי לשחקנים

אוהדי בית"ר ירושלים שרו לשחקנים בסיום – "אין לכם כבוד". יש להם טענות למוטיבציה של השחקנים לאחרונה, הם לא ראו מלחמה גם בתבוסה לסכנין, אבל הם מפספסים את התמונה. שחקני בית"ר בהחלט רוצים. הם ממש מתאמצים, אבל לבית"ר יש בעיה בסיסית שהיא לא מסוגלת לפתור: אין לה חלק קדמי. הקבוצה משחקת סביר עד 30 מטר משער היריבה. היא משתדלת, היא רוצה, אבל אז מגיעה לאזור הרחבה ומגלה שאין לה שום יכולת ליצור מכל זה משהו מעניין.

לא חלוץ אחד שיגיע בינואר יפתור זאת. גם לא שניים. בית"ר צריכה שלושה שחקנים בחלק הקדמי בחלון העברות הקרוב, וספק אם היא מסוגלת לספק פתרון כזה. קבוצה ללא חלק קדמי היא חסרת ביטחון באופן קשה מהמקובל. הפחד לספוג שער הוא גדול יותר כי אתה יודע שאין לך יכולת להגיב. כי אין לך מענה. בלי פתרון אמיתי לבעיה הזו, בית"ר לא תוכל לשרוד עוד עונה בליגת העל.

על אותו משקל, לא הייתי ממליץ לבית"ר לבנות על החזרה לטדי. האצטדיון הביתי אולי ייתן מוטיבציה זמנית, אבל כאמור - זו לא הבעיה של בית"ר. הצרה הגדולה יותר היא שאתה לא יודע האם לבית"ר יש את היכולת לתקן את התקלות. לכל הקבוצות שמתחרות איתה על ההישארות יש את הכלים להשלים חסרונות בינואר. לבאר שבע והפועל חיפה יש בעל בית שיכניס את היד לכיס, לבית"ר לא. בית"ר לא תוכל להתמודד עם זה. בלי רכש מאסיבי כמו שציינתי, היא אחת המועמדות העיקריות לירידה, למעט אולי הפועל פתח תקווה.

צפו בבית"ר ירושלים מפסידה 1:0 לרמת השרון

צפו בהתפרעות של אוהדי בית"ר אחרי ההפסד

צפו בשאר תקצירי המחזור העשירי בליגת העל

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים לאחר המשחק. ברני ארדוב
בלי פתרון אמיתי לבעיה בחוד, בית"ר לא תוכל לשרוד עוד עונה בליגת העל/ברני ארדוב

הפועל תל אביב: תנו חופש לשחקנים

למרות כל הביקורות, דבר אחד אי אפשר לומר על הפועל תל אביב: שאין לה קבוצה טובה. מדהים לגלות שכמו בשנתיים האחרונות, החלק הקדמי נותר מוכשר ומלוטש, עתיר בכישרון ומלא בעוצמה. תמוז, דמארי, איגייבור, אלרואי כהן, ידין, לאלה, טועמה. אפילו השוער שכולם ירדו עליו, אפולה אדל, מתגלה כשוער עם לא מעט איכויות ונוכחות, והחלק ההגנתי נותר בעייתי כמו לפני שנתיים.

לכן, עדיף להפועל תל אביב להיצמד לנוסחת ההצלחה של השנתיים הקודמות ולא להגביל את השחקנים היצירתיים עם משימות טקטיות. בימי הזוהר הלא ממש רחוקים הפועל העדיפה להדגיש את היתרונות שלה, שיכסו על החסרונות. ההוכחה הכי טובה לכך היא אלרואי כהן של המחזור האחרון. היה פשוט כיף לראות שחקן משתחרר מהפחדים ומתאקלם. ולמה? כי הוא נצמד לתפקיד הטקטי שלו, לא היה מחויב כל הזמן לפקוח עין על המגן ולא היה מוגבל בהצגת היכולת שלו. הוא קיבל חופש - וזו התוצאה.

דווקא על רקע התוצאה המרשימה נגד ראשון לציון, הפועל תל אביב חייבת לתת יותר חופש פעולה לקלפים החזקים שלה. הרי גם בשנתיים הגדולות האחרונות הפועל החליפה שחקנים רבים, סבלה מבעיות ניהוליות קשות ולא ידעה מה יוליד יום. אבל הקבוצה נתנה לחלק הקדמי המפואר שלה לסחוב אותה אל הארץ המובטחת ונתנה לו חופש להביא אותו לשם. מוטב אם גם הפועל הנוכחית, שרמת המחליפים שהביאה לא נופלת מאלו שעזבו, תפנים זאת במהרה.

ודבר אחד אחרון, שחשוב אפילו יותר ועלול להפריע לכל התפתחות מקצועית - אסור למועדון להילחם בקהל שלו. שאף אחד לא ישכח שם איך הקהל הזה עמד לצד השחקנים בשעות הכי קשות. הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות הוא לסמן איקס על האנשים האלו. זו תהיה ירייה ברגל. מותר לא להסכים עם הקהל, אסור לבטל אותו. בלעדיהם, גם לחלק הקדמי המצוין של הפועל תל אביב יהיה קשה להחזיר את המועדון לימיו השמחים יותר.

סולחה בהפועל תל אביב: קשטן ואוסידון נפגשו

מכבי תל אביב ובני יהודה ינעלו את המחזור בשני

יואב כץ לא מוותר על ערן לוי, שירזי ממשיך להתעקש

אלי טביב הבעלים של הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אסור למועדון להילחם בקהל שלו. טביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully