וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי: המספרים

הכוכב הארגנטינאי חגג את שערו ה-200 במדי ברצלונה, ולא נראה כמי שמתכוון לעצור בקרוב. כל השערים והמספרים

דווקא אחרי שלושה משחקי בצורת, ליאונל מסי פרק את כל זעמו על דודו אוואט האומלל ומאיורקה, הבקיע שלישייה בניצחונה הגדול של ברצלונה 0:5 וניצב כפסע משערו ה-200 במדי הבלאוגרנה. הערב (שלישי) הוא הגיע לציון הדרך המרשים הזה דווקא במגרשה של ויקטוריה פילזן הצ'כית, במשחקו ה-287 בברצלונה, כיכב עם שלושער ב-0:4 והוא פשוט נראה בלתי עציר. מסי, שכבש את שער הבכורה שלו ב-1 במאי 2005 לרשת אלבסטה, הפך לאחד הסקוררים הגדולים בתולדות ברצלונה, וכרגע רק ססאר רודריגס עם 235 שערים מקדים אותו בראש טבלת המבקיעים של המועדון בכל הזמנים. את השער ה-200 הוא הבקיע בפנדל נגד הקבוצה הצ'כית בדקה ה-24, וכעת הוא עומד על 202 שערים במדי הבלאוגרנה.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. Petr David Josek, AP
לימד את כולם בברצלונה לספור הרבה יותר מהר. ליאונל מסי/AP, Petr David Josek

המספרים של הפנומן הארגנטינאי פשוט בלתי נתפסים, בעיקר כשמדובר בשחקן שרק הולך ומשתפר מדי עונה. השער הראשון שלו ב-2004/5 היה רק טעימה לבאות, כשבעונה לאחר מכן הוא כבש שמונה שערים בכל המסגרות וזכה עם הקבוצה בליגת האלופות. ב-2006/7, מסי כבר היה שחקן הרבה יותר משמעותי עם 17 כיבושים, והפך רשמית לאחד הטובים בעולם.

ב-2007/8 גם 16 שעריו לא סייעו לזכייה בתואר, אבל מאז מסי הכפיל ושילש את מספריו, והוא לוהט יחד עם המכונה המשומנת של פפ גווארדיולה. קפטן נבחרת ארגנטינה הוביל את ברצלונה לשלוש אליפויות רצופות ושתי זכיות בליגת האלופות בשלוש השנים האחרונות, כשבעונה שעברה הוא הבקיע 53 שערים ב-55 משחקים והוסיף גם 24 בישולים. בלתי ניתן לעצירה, או כמו שאמר גווארדיולה: "לא צריך להסביר את מסי, רק לראות אותו".

עונה זו הייתה עונת השיא של שחקן כלשהו בתולדות ברצלונה, כשמסי בן ה-24 הפך גם לשחקן שכבש יותר מכל אחד אחר עבור ברצלונה במפעלים הבינלאומיים. בתחילת העונה הנוכחית כבר הספיק לעבור את לדיסלאו קובאלה ההונגרי לו היו 194 שערים, ובקצב הזה בעונה הבאה גם שיאו של ססאר ינופץ.

בסך הכל עומד מסי על 132 שערי ליגה, 42 שערים בליגת האלופות, 17 בגביע הספרדי ועוד 11 במפעלי סופרקאפ שונים. איך הוא חילק את הכמות? הארגנטינאי הקטן, שמועמד לזכות בפעם השלישית ברציפות בתואר כדור הזהב, כבש 41 צמדים, 13 שלושערים וגם רביעייה אחת בלתי נשכחת לרשת ארסנל. ממוצע מדהים של 0.69 שערים למשחק - והרגל השמאלית שלו עדיין נטויה.

הכירו את לדיסלאו קובאלה, האיש אותו מסי השאיר מאחור

כדורגל ספרדי בוואלה! ספורט

שחקני ברצלונה חוגגים עם ליאונל מסי. רויטרס
ברצלונה כולה חגגה את ההישג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully