וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקי היידן: "אני מרגיש רע עם מה שקרה לסימונצ'לי"

רוכבי המוטוג'יפי מתקשים לעכל את מותו של הרוכב האיטלקי, שנדרס במהלך מירוץ מלזיה אחרי שקסדתו התעופפה

שבוע אחרי שקייסי סטונר הבטיח את זכייתו בסבב המוטוג'יפי העונה, רוכבי האופנועים מהסבב היוקרתי בעולם מצאו את עצמם אבלים על מותו של אחד מחבריהם, וזאת במקום להתחרות בגרנד פרי מלזיה שהתקיים בספאנג. באותו הגרנד פרי מצא את מותו מרקו סימונצ'לי האיטלקי, הרוכב מקבוצת הונדה שהתרסק על המסלול ותוך כדי שאיבד את קסדתו נדרס על ידי האופנועים של ולנטינו רוסי וקולין אדוארדס.

זו השנה השניה ברציפות שבה נהרג אוכב מוטוג'יפי על המסלול, כשב-2010 היה זה שויה טומיזאווה היפני שנהרג על המסלול בסן רמו באיטליה, וזאת במסגרת המוטו2, סוג של ליגה שניה למוטוג'יפי. לפני כן, התאונה האחרונה שהסתיימה במוות בסבב המוטוג'יפי קרתה ב-2003.

סימונצ'לי נלקח לטיפול רפואי מיד אחרי שנפגע, אבל בשלב מוקדם מאוד הוא מת מפצעיו. כל זה, דווקא אחרי שבשנה השניה שלו בסבב הוא נחשב בגיל 24 לאחד הכוכבים החדשים העולים בסבב. קצת אחרי התאונה המחרידה במלזיה החלו להגיע בשטף גם תגובות הרוכבים האחרים בסבב.

האלוף לשעבר חורחה לורנזי, שכמעט ואיבד את אצבעו בשבוע שעבר באוסטרליה אמר: "ביום כזה אין יותר מדי מה להגיד. מרקו, נוח על משכבך בשלום". האלוף לשעבר ניקי היידן סיפר: "ראיתי את מרקו נופל, הוא איבד את שיווי המשקל. אני מרגיש ממש רע עם זה. במסלול כולנו אחים ומרקו, אנחנו כבר מתגעגעים אליך".

המוות של סימונצ'לי סגר שבוע טראגי במיוחד עבור הספורט המוטורי, וזאת אחרי שנהג האינדיקאר הבריטי דן וולדון נהרג בשבוע שעבר בלאס וגאס. בשנות השבעים נרשמו 8 מקרי מוות בסבב המוטוג'יפי, אבל הסטטיסטיקה התיישרה בסוף שנות השמונים בהם קיפחואת חייהם ארבעה נהגים. למעשה, מ-1989 ועד 2003 לא נהרג אף אחד במוטוג'יפי, אבל מאז המקרה של דאיג'ירו קאטו היפני ב-2003 נרשמו שני מקרים נוספים, כולל זה של סימונצ'לי.

האם הספורט המוטורי הוא באמת המסוכן בעולם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully