וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 89:82 למילאנו

הצהובים סבלו מיום חלש של פארמר ושחורציאניטיס ופתחו את העונה ברגל שמאל. אליהו קלע 23 למפסידים

בואו לדבר על המשחק בפייסבוק

מכבי תל אביב פתחה הערב (חמישי) את דרכה ביורוליג עם הפסד 89:82 לארמאני מילאנו, ונתנה לאוהדיה לא מעט סיבות לדאגה לקראת המשך העונה. הצהובים, ששייטו עד כה בזירה המקומית ובמשחקי האימון, התקשו מול האיטלקים המוכשרים וחשפו חולשות רבות בסגל העמוק של דיוויד בלאט, שיוכל להתעודד מהעובדה שגם בשנה שעברה קבוצתו הובסה במשחק הפתיחה שלה במפעל, מול קאחה לבוראל.

מילאנו, שהביאה בעצמה חיזוק מרשים הקיץ בראשות דנילו גלינארי שהעלה את רף הציפיות מהקבוצה של סרג'יו סקאריולו, שימחה את הקהל האיטלקי עם ניצחון גדול על אחת הפייבוריטיות של בית ג', והוכיחה שיש לה הרבה מה לתת בקרב על העלייה לשלב הבא עם הצגה של מאליק היירסטון (25 נקודות) והכוכב החוזר דנילו גלינארי (22 נקודות).

הדקות הראשונות של האורחים היו מהוססות, וג'ורדן פארמר התקשה להסתגל לרמה במשחקו הראשון ביורוליג. מילאנו ברחה ל-7:14 מוקדם, אבל כניסתו של תיאו פפאלוקאס ייצבה את השורות, כשהרכז היווני השתלט על העניינים והנהיג ריצת 0:14. אלא שברבע השני חזרו האיטלקים למשחק עם דקות טובות של גלינארי והיירסטון, ואחרי שהיתרון החליף ידיים מספר פעמים מילאנו הוליכה 38:41 בהפסקה.

ברבע השלישי נעלמה ההגנה של הצהובים כליל, והאיטלקים צלפו שלשה אחרי שלשה בדרך לפער שיא של 52:65. ברבע האחרון שוב לקח פפאלוקאס את מכבי על גבו יחד עם ליאור אליהו היעיל ודיוויד בלו שקלע מכל פינה, אבל הקאמבק נעצר בתוצאה 71:67 לאיטלקים, שלחצו מחדש על הדוושה בדקות האחרונות.

הדאגה העיקרית של הצהובים צריכה להיות יכולתו של פארמר, שקלע 6 נקודות ב-30 דקות והתקשה בניהול המשחק בדקות בהן שיחק ללא פפאלוקאס, שהיה מצוין אך שותף ל-23 דקות בלבד. ההגנה של האורחים איפשרה למילאנו לחדור בלי הפרעה וסבלה מחוסר תיאום בולט, כשבחלק ההתקפי היחידים שתפקדו היו אליהו (23 נקודות) ובלו (15 נקודות).

סקאריולו לא מרוצה מנהירת כוכבי ה-NBA לאירופה
האם שחורציאניטיס הסנטר הגדול בתולדות מכבי ת"א?
יונתן אליהו על המרוויחות הגדולות של שביתת ה-NBA

מהלך המשחק

ג'ורדן פארמר, שלא היה כשיר לחלוטין בשבוע האחרון אחרי שסבל ממתיחה במפשעה, החלים ופתח בחמישייה יחד עם יוגב אוחיון, דווין סמית, ליאור אליהו וסופוקליס שחורציאניטיס. אחרי פתיחה מהוססת של שתי הקבוצות קלע יואניס בורוסיס את סל השדה הראשון שתי דקות מהפתיחה וקבע 1:2 לאיטלקים.

ההתקפה של הצהובים לא נכנסה למשחק ודיוויד בלאט ראה את שחקניו קולעים רק 2 מ-10 מהשדה בפתיחה, ובורוסיס צלף שלשה שהעלתה את מילאנו ל-5:9 ושלח את בלאט לקחת פסק זמן. בלאט שלח לפרקט את תיאו פפאלוקאס וגיא פניני, וקיבל גמול מיידי עם ריצת 0:12 בהנהגת שני הרכזים המצוינים שנתנו למכבי יתרון 14:19 בסיום הרבע.

מאליק היירסטון עצר את המפולת מהעבר השני והאיטלקים חזרו עד 21:21, אבל פפאלוקאס סידר לריצ'ארד הנדריקס נקודות ראשונות והיתרון חזר לצד הצהוב. אלא שדנילו גלינארי נכנס בהדרגה למשחק, ודקות נהדרות שלו נתנו למילאנו יתרון 27:29. סמית נשלף בחזרה מהספסל ועזר לאורחים לקחת את היתרון פעם נוספת בניצוחו של פפאלוקאס שהכניס הרבה סדר למשחק ואליהו המשיך להיות דומיננטי מתחת לסלים, אבל היירסטון המצוין נתן למילאנו יתרון 38:41 במחצית.

בפתיחת הרבע השלישי ההתקפה של מכבי תל אביב נעלמה פרט לדיוויד בלו, והיירסטון חדר פעם אחרי פעם לתוך הגנת האורחים והגדיל את יתרון מילאנו ל-44:50. כשדרו ניקולס נכנס לעניינים המקומיים ברחו לפער דו ספרתי של 48:59 באמצע הרבע, וסימני פאניקה החלו להיראות על הספסל הצהוב. פארמר וסמית' לא מצאו את עצמם בהתקפה, ובורוסיס התחמם מחדש והקפיץ את היתרון ל-52:65 בסיום הרבע.

ברבע האחרון המשיך גלינארי להתעלל בהגנת הצהובים באין מפריע, לפני שהתעוררות של בלו שתפר שתי שלשות צימקה ל-69:62 וגרמה לסקאריולו להזעיק פסק זמן. פפאלוקאס קם מהספסל והזין נהדר את חבריו, בעיקר אליהו, שהקטין עד 71:67, אלא שגלינארי הגיב מיד עם חמש נקודות רצופות והמומנטום שוב התהפך, עד שמילאנו חגגה עם 82:89 בסיום.

יורוליג בוואלה! ספורט

סטטיסטיקה

קלעו למילאנו: מאליק היירסטון 25 נקודות ו-6 אסיסטים, דנילו גלינארי 22 ו-7 ריבאונדים, יאניס בורוסיס 13 ו-10 ריבאונדים, מייסון רוקה 10 ו-7 ריבאונדים, עומאר קוק 6 ו-4 אסיסטים, אנטוניס פוטסיס 4, ג'אקופו ג'אקטי 3, ליאון רדוסביץ' 2. ניקולו מלי שותף אך לא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 23 נקודות ו-8 ריבאונדים, דייויד בלו 15 (3 מ-4 מחוץ לקשת), תיאו פפאלוקאס 13 ו-7 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 9 ו-4 איבודים, ריצ'ארד הנדריקס 6, טל בורשטיין 4, דווין סמית' 2, גיא פניני 2, שון ג'יימס 2. יוגב אוחיון שותף אך לא קלע.

כל הכתבות לקראת העונה החדשה ביורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully