וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר גביע העולם בראגבי: יש מקום להפתעה?

22.10.2011 / 8:00

ניו זילנד מחפשת תואר ראשון מ-1987, אבל צרפת הדיחה אותה פעמיים בעבר. ההיסטוריה חוזרת? (א', 10:00, ספורט1)

ביום ראשון, 10:00 שעון ישראל (שידור ישיר בספורט 1), יוציא השופט הדרום אפריקאי הבכיר קרייג ז'ובר את גמר גביע העולם בראגבי לדרך. מצד אחד יתייצבו האול בלאקס, נבחרת ניו זילנד, המארחת, המדורגת ראשונה בעולם והפייבוריטית לזכייה מהרגע הראשון ומן הצד השני הטריקולור, נבחרת צרפת, שהפתיעה בעצם הגעתה למעמד ותנסה להדהים את עולם הראגבי.

לחובבי הראגבי, המפגש הזה מזכיר נשכחות. ב-1987 נערך גביע העולם הראשון. גם אז הטורניר נערך בניו זילנד, שחלקה את האירוח עם אוסטרליה, גם אז הגמר שוחק באצטדיון אדן פארק בעיר אוקלנד, גם אז התייצבו האול בלאקס והטריקולור למשחק הגמר. והתוצאה? 9:29 לניו זילנד, שלא חלמה שאותו ניצחון גם יהיה הזכייה היחידה בתולדותיה בגביע העולם. החל מאותו טורניר ועד היום, חזרו הניו זילנדים לגמר רק פעם אחת, ב-1995, שם הפסידו לדרום אפריקה. לפני ארבע שנים, ברבע הגמר, הייתה זו צרפת שהדיחה אותם עם 20:18 ועכשיו הם מחפשים את הנקמה.

דייויד קירק שחקן נבחרת ניו זילנד בראגבי. stringer, AP
ככה זה נגמר ב-1987. דייויד קירק וניו זילנד מניפים את הגביע/AP, stringer

משחק הגמר יהיה הפעם הרביעית ברציפות בה נפגשות צרפת וניו זילנד בשלבי הנוק אאוט של אליפות העולם. מלבד אותו ניצחון צרפתי לפני ארבע שנים, כל נבחרת ניצחה פעם אחת. רק לפני חודש נפגשו השתיים בשלב הבתים, שם ידה של ניו זילנד הייתה על העליונה עם ניצחון מרשים 17:37. אדם תומסון, קורי ג'יין וסוני וויליאמס כבשו טריים לאול בלאק, אך מעל כולם בלט ישראל דאג, הכוכב הגדול של הטורניר, שהשיג צמד טריים. את הבעיטות לניו זילנד באותו משחק לקח שיאן הנקודות בכל הזמנים בראגבי העולמי דן קרטר, שנפצע בהמשך שלב הבתים וסיים את האליפות. מי שתפס את מקומו של קרטר על המגרש הוא ארון קרודן, עליו אמר השחקן הפצוע: "התרשמתי ממנו מאוד. הוא השתלב במהירות ונראה כאילו הוא שיחק עם הנבחרת כל הזמן". את הבעיטות במקומו של קרטר לוקח פירי ויפו הנהדר, אשר חורר את ארגנטינה ברבע הגמר עם שבע בעיטות מוצלחות, להן צירף ארבע נוספות מול אוסטרליה בחצי הגמר. כדי לשים לב גם למא'ה נונו, שכבש את הטריי היחיד בחצי הגמר ולקפטן הקשוח ריצ'י מק'קאו.

"אני לא חושב שצרפת תוכל לעצור את האול בלאקס", אמר המאמן הניו זילנדי של נבחרת אוסטרליה רובי דינס, לאחר ההפסד למולדתו בחצי הגמר וביטא את תחושותיהם של כל הפרשנים. גרהאם הנרי, המאמן הותיק והמנוסה של ניו זילנד, דווקא מנסה להשאיר את בחוריו מפוקסים ועל הקרקע: "עשינו הופעה הרואית מול אוסטרליה, אבל אנחנו צריכים להירגע. צרפת לא הרשימה בחצי הגמר, אבל יש לה יכולות טובות והיא הפתיעה אותנו בעבר. ביום נתון היא יכולה להיות הטובה בעולם", אמר המאמן, " יש לנו כבוד אליהם ועומד להיות משחק מצוין".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ישראל דאג שחקן נבחרת ניו זילנד בראגבי. rob griffith, AP
הכוח ההתקפי הגדול של ניו זילנד. דאג/AP, rob griffith

בצרפת מאוד מרוצים מהטורניר שלהם. גם הם התקשו להאמין שיצליחו להגיע עד למשחק האחרון וכל דבר מכאן והלאה יהיה בונוס גדול בשבילם. שחקן העבר ומנהל הנבחרת בהווה ג'ו מאסו אפילו החליט לפרגן לניו זילנדים, לאור קבלת הפנים היפה לה זכתה הנבחרת במהלך הטורניר. בהגרלה שנערכה לקביעת צבעי חולצות המשחק, זכו הצרפתים אשר משחקים לרוב בתלבושת כחולה כהה, מה שהיה מחייב את ניו זילנד לעבור מאותה תלבושת שחורה מפורסמת לתלבושת החוץ הלבנה, אלא שמאסו חשב אחרת: "החלטנו לתת להם לשחק בשחור. עבורנו, זו דרך להביע תודה לעם הניו זילנדי על הטורניר הנפלא שהם אירגנו כאן. הם משחקים בבית ועבורנו זה כבוד לשחק מולם כשהם באדן פארק בתלבושת השחורה שלהם".

את הצרפתים מוביל וינסנט קלרק הזריז והחזק, שכבש כבר שישה טריים באליפות וסחט את הכרטיס האדום מסם וורברטון הוולשי בחצי הגמר. הבעיטות מתחלקות בין דימיטרי יאשווילי המנוסה למורגן פארה הצעיר, שמדייקים באחוזים גבוהים מאוד. הצרפתים מציגים גם את מקסים ממרו ומקסים מדאר, שמחזיקים חלק אחורי נהדר ומלבד אותו הפסד לניו זילנד לא איפשרו לאף נבחרת להשיג יותר מ-21 נקודות מולם. צרפת עולה לגמר גביע העולם השלישי שלה, כולם בהפרשים של 12 שנים זה מזה, בתקווה להשיג גביע ראשון.

למרות האופוריה, לא הכל שקט בנבחרת הצרפתית. המאמן מארק ליברמו היה חלק מהנבחרת הצרפתית שעברה את ניו זילנד בחצי הגמר של 1999, והפסידה בגמר לאוסטרליה. הוא זכר איך שחקני הנבחרת יצאו אז לבלות לאחר הניצחון על האול בלאקס ולא הגיעו מוכנים לגמר. הפעם הוא ביקש משחקניו לא לצאת מהמלון, אך הם לא נענו לו והוא התפרץ עליהם: "אמרתי להם מה שאני חושב עליהם. הם לא מחונכים, מפונקים, אנוכיים, תמיד מתלוננים ומתבכיינים. ככה זה כבר ארבע שנים". לא ברור אם ליברמו, שידוע באופיו הסוער, באמת כועס על שחקניו או רק מנסה להכניס אותם לאווירת המשחק. לגבי המשחק עצמו, בו יעלה עם אותו הרכב שניצח את אנגליה ו-ווילס, אמר המאמן: "הם תמיד פייבוריטים, אבל ניתן כל מה שנוכל. אם ננצח, כולנו נתחבק, נשתולל ונצא לשתות את כל מה שיש לעיר אוקלנד להציע".

מארק ליברמו מאמן נבחרת צרפת בראגבי. alastair grant, AP
לא שקט בנבחרת צרפת. ליברמו/AP, alastair grant

הרכב נבחרת צרפת: מקסים מדאר (15), וינסנט קלרק (14), אורליאן רוג'רי (13), מקסים מרמו (12), אלכסיס פליסו (11), מורגן פארה (10), דימיטרי יאשווילי (9), עימנול ארינאורודוקי (8), ג'וליאן בונאייר (7), תיירי דוסאטו (6), ליאונל נאלה (5), פסקל פפה (4), ניקולא מא (3), וויליאם סרווה (2), ז'אן בפטיסט פו (1)

הרכב נבחרת ניו זילנד: ישראל דאג (15), קורי ג'יין (14), קונרד סמית' (13), מ'אה נונו (12), ריצ'רד קהוי (11), ארון קרודן (10), פירי ויפו (9), קיירן ריד (8), ריצ'י מק'קאו (7), ג'רום קאינו (6), סם וויטלוק (5), בראד ת'ורן (4), אואן פרנקס (3), קיוון מאלאמו (2), טוני וודקוק (1)

ראגבי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully