וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "החלטות השחקנים לא נכונות”

מאמן מכבי חיפה, אלישע לוי, התאכזב מהתיקו נגד הפועל ב”ש. מפקד כח השיטור על רימון הגז: ”הנהלת הקבוצה אחראית”

קובי אליהו

איך צריכה ההתאחדות לנהוג מול הפועל באר שבע? בואו לדון איתנו בפייסבוק של וואלה! ספורט

כמה חבל שהתמונות הללו חוזרות שוב אל הכדורגל הישראלי: רק 11 דקות לאחר פתיחת המשחק, נאלץ שופט המשחק, אלי חכמון להפסיק את ההתמודדות, לאחר שרימון גז מדמיע נזרק בתוך יציע אוהדי באר שבע, מה שגרם שעשרות אוהדים להימלט מהעשן, ולחפש מחבוא בסמוך לדשא. במשך דקות ארוכות עמדו האוהדים, רובם ילדים צעירים, כשהם דומעים וסובלים מבחילות. על פי הודעת המשטרה, היה מדובר ברימון גז מדמיע, שבשונה מרימון עשן המתנדף ברוח ולא גורם לדמיעה או להקאות.

כתבנו רמי שני מציין שבהמשך הערב נעצרו שני חשודים במעורבות בהשלכת הרימון, שניהם יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר.

עד לאותו רגע דווקא התנהל המשחק על מי מנוחות, כשהאווירה באיצטדיון וסרמיל היתה נהדרת, עם הגעת האלופה אל העיר. אלא שכאמור, לאחר מעט יותר מעשר דקות, הכל השתנה, כשהחגיגה הפכה לפחד והיסטריה. היציע התרוקן לחלוטין מאוהדים, חלקם ברחו אל השערים, ואחרים, שהיו חייבים לעבור דרך העשן, בחרו דווקא לפנות לכיוון המגרש. הסדרנים הבינו מהר את המצב, ופתחו את השערים, ואיפשרו לאוהדים לברוח, מה שלא מנע מהשופט, חכמון, להמשיך את המשחק עד כשתי דקות לאחר שהחל האירוע, ורק אז הפסיק אותו למשך דקות ארוכות. צוותי מד"א שנמצאים באיצטדיון דיווחו כי הם מטפלים בשלושה אוהדים שנפגעו מהעשן.

מנכ"ל הפועל באר שבע אסי רחמים: "נזרק איזה שהוא רימון עשן, שמכיל גז מדמיע. חלק התפזר קדימה וחלק בתוך המגרש. אין לי מילים כדי לכנות את אותם האנשים שמגיעים למשחקי כדורגל ומביאים את האמצעים המטופשים האלה. אני לא מדבר על הנזק שיכול להיגרם לקבוצות, אלא על זה שראיתי ילדים עם דמעות בעיניים. הגיעו שלושה או ארבעה אנשים לניידת מד"א שנמצאת פה במגרש.

"היו גם נפגעי חרדה ועוד ילד שפונה לבית החולים עם בעיות נשימה. כל הזמן אנחנו נפגשים עם האוהדים ומסבירים להם, אבל זה ממשיך. היום המשטרה הצליחה לתפוס אצל אוהדי שתי הקבוצות אמצעים כאלה ואני לא יודע איך בכל זאת אותם אנשים מכניסים את השטויות האלה. יכול היה להיגרם פה נזק בלתי הפיך לאנשים. אנחנו לא במלחמה ואין מקום לאמצעים כאלה במגרש הכדורגל".

מפקד כוח השיטור באצטדיון סגן ניצב אבשלום אלמליח אמר: "ערכנו תחקור של האירוע. נזרק פה רימון עשן, שהעשן שבו הופך לגז מדמיע. עם הרוח העשן נכנס לתוך היציע. נאלצנו לפתוח את היציע ולתת לאנשים להיכנס לתוך המגרש.

"האחריות לניהול המגרש היא של הנהלת הקבוצה. כל המערך בתוך תחומי המגרש הוא אזרחי לחלוטין. משטרת ישראל נמצאת מחוץ לתחומי האצטדיון ונכנסת רק באירועים חריגים". מההתאחדות נמסר, ששם מחכים לדו"ח של המשטרה, בין היתר כדי להבין אם היה מדובר בגז מדמיע, דבר שיגרום להחמרה של העונש של באר שבע. המשטרה חושדת שרימון העשן והנפצים הוכנסו לאיצטדיון במהלך משחק מוקדם שהתקיים בבוקר, של קבוצת הנוער של המועדון.

הפועל באר שבע הוציאה הודעה רשמית המתייחסת למקרה: "הנהלת מועדון הפועל באר שבע מגנה בחריפות רבה את אירוע זריקת הרימון בשטח האיצטדיון במהלך המשחק. הנהלת המועדון מתכוונת לתבוע באופן אישי את אותם אוהדים שהשליכו את הרימון על הנזקים לרבות הנזק הכספי שייגרם בעתיד לקבוצה. האירוע צולם במצלמות האבטחה מה שיקל על תפיסתם של המשליכים"

"בטוח שאנחנו יכולים לשחק יותר טוב מזה"

והיה גם משחק, שהסתיים ב-1:1, תוצאה שבבאר שבע יהיו בוודאי מרוצים ממנה, ובשורות האלופה מאוד מאוכזבים. חמש דקות לאחר ההפסקה הכפויה בשל רימון העשן, הבקיעה באר שבע שער, ואלמלא עבירה מטופשת של גארידו עמוק בתוך תוספת הזמן של המחצית שגרמה לפנדל, לא בטוח שהירוקים היו מצליחים לכבוש כלל שער.

המאמן החדש של הפועל באר שבע, גיא לוי, אמר בסיום: "במחצית הראשונה היה לנו מומנטום למצוא את השני ואני לא בטוח שחיפה היתה יוצאת מזה. הגענו לחצאי הזדמנויות בהתקפה, ואז בא השער הזה שקצת שיבש לנו. מכבי חיפה קבוצה טובה והיינו צריכים להתמודד עם הרבה דברים בהגנה. אני בטוח שאנחנו יכולים לשחק יותר טוב מזה".

על קודמו בתפקיד אמר המאמן: "אני לא רוצה לעשות השוואות. היתה כאן סיטואציה לא קלה וזה לא הסתדר. אנחנו רוצים ליצור פה משהו טוב. זה לא עניין אישי שלי. לא אני אקח. יש פה מערכת מסודרת מאוד, מועדון מאוד רציני בסדר גודל של מכבי חיפה. אם נצליח לסדר את הדברים, עם האוהדים, הצוות המקצועי והשחקנים, תהיה פה קבוצה מצויינת, אבל צעד צעד. עכשיו אנחנו רק רוצים להישאר בליגה".

על שני שחקני הרכש שהגיעו מאז שהוא בקבוצה, הבלם גארידו והשוער אוהד לויטה אמר לוי: "גארידו לא התאמן הרבה זמן ולויטה הציל בדקות האחרונות שער בטוח, אז אני מבסוט משניהם".

לויטה עצמו אמר בסיום: "אמרתי כל השבוע שאני מחכה לחזור אל הדשא, כי להיות ארבעה חודשים בחוץ ולראות את כולם מתחילים זה קשה, אבל היה משחק ואנחנו ממשיכים הלאה. באנו השבוע בכדי לצאת לדרך חדשה, היה חשוב לא להפסיק את המומנטום, אבל חבל שקיבלנו שער מהפנדל, שאני לא יודע אם היה".

מאמן האורחת אלישע לוי, לה מחכה נסיעה ארוכה לצפון, דיבר גם הוא בסיום המשחק: מחצית ראשונה לא טובה, לא שיחקנו ברצף. בחצי השני השתפרנו. עד השליש האחרון, שם צריכים להיות יותר מרוכזים, שקטים ולעשות גולים. השחקנים שלנו צעירים, לא לוקחים את ההחלטות הנכונות. גם גדיר, תורג'מן וגולסה צריכים לעשות מההזדמנויות שלהם גולים. אנחנו נותנים להם קרדיט וביטחון ובסוף זה ישתלם. צריך לקחת נקודות גם כשאתה לא משחק טוב במשחקים, אבל הליגה היא ארוכה ואנחנו נצמצם פערים".

סקאוט של יריבתה של חיפה ביום חמישי בליגה האירופית, סטיאווה בוקרשט, ישב היום ביציע, ולוי התייחס גם לכך: "הסקאוט של בוקרשט בטח כבר ראה אותנו כמה פעמים. אנחנו לומדים אותם, הם מועדון גדול, אבל עד עכשיו התכוננו לבאר שבע. ממחר נתחיל ללמוד אותם, ואני מקווה שבבית נוכל לעבור אותם".

* שאלקה, יריבת הירוקים בליגה האירופית, נכנעה הערב 2:1 בביתה לקייזרסלאוטרן. גם א.א.ק לרנקה הפסידה בבית, 2:0 לפארלימני.

הפועל באר שבע בוואלה! ספורט

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully