וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: בוטלה התביעה נגד אוהדי לגיה ורשה

על פי בית משפט בפולין, הכרזה "ג'יהאד לגיה" שהונפה במשחק מול הפועל ת"א היתה "שערורייתית" אך לא פלילית או אנטישמית

אוהדי לגיה ורשה שהניפו שלט "ג'יהאד לגיה" במהלך משחק הליגה האירופית נגד הפועל תל אביב ב-29 בספטמבר לא יענשו, כך הוחלט הערב (שישי) על ידי בית משפט בפולין. כזכור, מחזיקת הגביע הישראלית הגיעה לאצטדיון של לגיה כאשר באחד היציעים הונפה הכרזה הענקית הכתובה באותיות לטיניות בסגנון מסולסל המזכיר כתיב בערבית, מה שהביא את אופ"א להעמיד את המועדון הפולני לדין בטענה כי השלט עובר על האיסור לבצע מעשים בהם "טבע פוליטי, פוגעני או פרובוקטיבי". אלא שעוד לפני הדיון שייערך במשרדי אופ"א ב-17 בנובמבר, שיעסוק בעונש האפשרי שיוטל על הקבוצה הפולנית, אוהדיה כבר יצאו בזול.

התובעים הפולנים בדקו האם הכרזה המדוברת עברה על החוקים במדינה האוסרים על פאשיזם או טוטליטריזם, ולבסוף נקבע בבית המשפט כי התקרית היתה "שערורייתית", אך לא פלילית, וכי מדובר ב"מעשה טפשי" שנועד למשוך תשומת לב, ולא לפגוע או להביע גזענות או אנטשימיות. כתוצאה, הוחלט לבטל את התביעה שהוגשה כנגד האוהדים.

לגיה ורשה עצמה מיהרה להתנצל על התקרית וטענה אחרי המשחק כי אוהדיה לא קיבלו אישור להכניס את הכרזה המפוקפקת, אך מועדון האוהדים עצמו מסר כי משמעות המונח "ג'יהאד" הוא "מאבק" באיסלם, ואף הוסיף כי קיימת צביעות רבה בכך שהאוהדים הישראלים, שהניפו באותו משחק שלט ובו ציור של פטיש ומגל (סמל לעבר הקומוניסטי של פולין), לא הוזכרו כלל.

לגיה ורשה תגיע לבלומפילד למפגש נוסף עם הפועל תל אביב ב-15 בדצמבר. המשח הראשון בין השתיים, למי שהספיק לשכוח, הסתיים ב-2:3 לזכות הקבוצה הפולנית.

כדורגל אירופי בוואלה! ספורט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully