וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "האשמה עלי, לא הכנתי את הקבוצה כמו שצריך"

13.10.2011 / 23:14

מאמן מכבי ת"א לקח אחריות אחרי ה-74:78 על חולון ורטן: "סופו לא ישחק בליגה הישראלית. חוק הזרים - מהגרועים שנחקקו פה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

זה היה הרבה יותר קשה מרבע הגמר וחצי הגמר, אך בסופו של דבר מכבי תל אביב עמדה במטרה שהציבה לעצמה וזכתה הערב (חמישי) בגביע צ'אנס, זאת לאחר 74:78 על הפועל חולון בגמר. הצהובים של דיוויד בלאט חוגגים תואר ראשון ב-2011/12, ויכולים לסמן 'וי' על מפעל אחד, במה שמבטיחה להיות עונה ארוכה ומעייפת במיוחד, אך היכולת בהחלט טעונה שיפור לקראת פתיחת ליגת העל (ביום ראשון מול גלבוע/גליל), ולבטח לקראת תחילת דרכם ביורוליג ביום חמישי הבא (מול ארמאני מילאנו).

"לא שיחקנו טוב היום", הודה דיוויד בלאט בסיום. "חולון שיחקה בצורה יוצאת מן הכלל, בטח בשלב כזה מוקדם של העונה, זה לא קל. אני שמח שניצחנו ולקחנו את התואר הראשון של העונה, שום דבר לא קל ושום דבר לא בא בקלות. למען האמת, היו לנו כמה וכמה הזדמנויות להרוג את המשחק, וחולון נשארו בחיים, ממושמעים ומיומנים. על 90 אחוז מהדברים היום אני לוקח את האחריות. היו לנו טעויות לא מחוייבות, אבל בעיקר לא הכנתי את הקבוצה טוב היום, ובעיקר לא ניהלתי את המשחק טוב. לא הייתי בסדר, אני חייב להודות".

על אף היכולת הלא משכנעת, בלאט משתדל למצוא את חצי הכוס המלאה: "לפעמים משחקים כאלה דווקא יכולים לעזור, כי הם עוזרים להכיר בחולשות, לבדוק טעויות ולתקן אותן והיו הרבה. יש לנו משחק בגליל ביום ראשון, ואולי משחק פחות טוב יעיר אותנו ונגיע טוב לגליל". נקודה שבהחלט מכעיסה את בלאט היא חוק ארבעת הזרים, שמכריחים אותו להשיב על אזרחי שלושה שחקנים שונים בכל משחק: "זה אחד החוקים הגרועים שחוקקו פה. אף אחד לא אומר שישראלים לא ישחקו, ישראלי טוב ישחק בכל מקום".

לבסוף התייחס המאמן לסופוקליס שחורציאניטיס, ששוב הסתבך ויצא בחמש עבירות: "סופו עשה קאמבק טוב היום, היה לו יום קשה לפני כמה ימים. קשה לו לשחק בליגה הישראלית, אני לא אכנס לסיבות למה. אבל זה לא משנה, כי באופן כללי הוא לא ישחק העונה בליגה הישראלית. אין טעם שהוא ישחק שם, זה לא ראוי ולא משתלם".

ליאור אליהו, הקלעי הבולט של הצהובים הערב עם 14 נקודות, הוסיף: "קשה לדעת אם המשחק היום קשור לעייפות, אבל כיף לזכות בתואר, היה חשוב לנו להתחיל את העונה ברגל ימין ואני שמח שעשינו את זה כמו שצריך. חולון שיחקו יפה מאוד ואני שמח שבסוף ידענו לשים גז ולנצח. אנחנו עובדים קשה ובסך הכל אנחנו מוכנים, מחכים ביום ראשון לגליל ואחרי זה נגיע למילאנו, שזה משחק מאוד קשה מול קבוצה שממעיטים אולי בשם שלה אבל עם הרכב שחקנים מהטופ של היורוליג".

דן שמיר: "הכי חשוב - שנגיע מוכנים ליום ראשון"

מנגד, אחד הסיפורים המעניינים אצל החולון היה דווקא קשור באיש שלא הגיע הערב למלחה: המנהל המקצועי ואקס מכבי תל אביב, פיני גרשון. למרות זאת, אנשי חולון בהחלט יכולים להיות מרוצים מהיכולת ומרוח הלחימה שהציגה הקבוצה הערב, ונדמה שבאולם הפחים מוכנים לעוד עונה מסקרנת.

"אני מאוד אוהב את טורניר טרום העונה הזה", אמר דן שמיר בסיום, אך לא שכח כי המשחק החשוב באמת של חולון יהיה ביום ראשון, בפתיחת ליגת העל מול מכבי ראשון לציון. "אנחנו פה כדי לעשות את הכדורסל הכי טוב שאנחנו יכולים, אני שמח שהצלחנו בכך השבוע. זה עדיין משחק טרום עונה, ובשבילנו הדבר הכי חשוב זה להיות מוכנים ביום ראשון. היה לנו לוח זמנים קשה השבוע אבל זה לא ימנע מאיתנו להתכונן למשחק. אני מאמין שהגענו לנקודה בסדר לקראת הליגה".

על יכולותם הבינונית משהו של צמד הזרים החדשים פטריק סאליבן וטזמין מיצ'ל אמר המאמן: "שחקן כמוהו שיחק בקולג' בדיויז'ן 1, אבל בקולג' קטן, ואחרי זה הלך לליגת הפיתוח והיה שחקן ספסל. טזמין מיטשל גם עבר את אותו המסלול. תשומת הלב פה שונה, אז טבעי שהתהליך לוקח זמן וטבעי שהשחקנים האלה לא יהיו כוכבים בהתחלה, ויראו יותר ויותר מהיכולות שלהם בהמשך. אנחנו לא מצפים מהם להיות סופרסטארים בקנה מידה ישראלי או אירופי".

דן גרונפלד, המצטיין של חולון הערב עם 20 נקודות באחוזים מצוינים, הוסיף: "מכבי היא קבוצה מצוינת, עשינו כל מה שאנחנו יכולים. שיחקנו חזק כמו שאנחנו תמיד מנסים לעשות, זה מה שדן מנסה להנחיל לנו מאז תחילת האימונים".

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully