וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב זכתה בגביע צ'אנס

הצהובים של דיויד בלאט היו רחוקים מלהרשים מול חולון העקשנית, אך ניצחו לבסוף 74:78 וזכו בתואר ראשון לעונה

במכבי תל אביב יכולים להיות רגועים: עונת 2011/12 לא הולכת להסתיים ללא תואר. אז נכון, זה אמנם לא בדיוק היורוליג אלא גביע צ'אנס, והיריבה אינה ברצלונה כי אם הפועל חולון, אבל קבוצתו כשזה מגיע לתארים הצהובים לא ממש מסתכלים עם האותיות הקטנות. ובכל זאת, דיויד בלאט לא יכול להיות מרוצה לחלוטין. הקבוצה שלו דרסה השבוע את ברק נתניה ב-51 הפרש ואת הפועל ירושלים ב-20 הפרש, אבל דווקא בגמר, מול אותה חולון הקצרה והעייפה היא התקשתה מאוד, בדרך ל-74:78 לא מרשים, ושלחה את טל בורשטיין להניף את התואר הראשון שלו כקפטן. מה שבטוח הוא שביורוליג שהולך ומתקרב, זה יהיה קשה, קשה בהרבה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים זכיה בגביע צ'אנס. קובי אליהו
תואר ראשון, וליגת העל עוד לא יצאה לדרך. הצהובים מניפים גביע/קובי אליהו

שמיר וגרשון יכולים להיות מרוצים בעיקר מהעובדה שקבוצתם לא התפרקה ואף היתה קרובה בדקות הסיום בכדי להפתיע את היריבה העדיפה, עובדה מרשימה במיוחד כשלוקחים בחשבון שהיא הגיעה למשחק שלישי בתוך ארבעה ימים- לא מצב שהיא רגילה אליו כלל. אם היה דבר אחד שהעיב על הופעתה של חולון הערב בגמר, היתה זו היעדרותו של המנהל המקצועי של הקבוצה, הלא הוא פיני גרשון, שבחר שלא להגיע למשחק בגלל "התחייבויות קודמות", ובכך מנע מפגש פיקנטי במיוחד עם הקבוצה שבחרה שלא להשאירו אצלה. מצד שני, בהחלט ייתכן שגרשון הוא זה שיצא מופסד מהעסקה, כשפספס הופעה מעוררת כבוד של קבוצתו, שעוד נדמה שתדבר חזק העונה בליגת העל.

מהצד של מכבי, אין כל ספק שדיויד בלאט יכול להיות מרוצה מהמקום בו הקבוצה שלו נמצאת: היא עדיין לא הפסידה אף משחק העונה, גם לא במשחקי האימון, ומהתמודדות להתמודדות נראה שהרוטציה הצהובה מתחילה להתקבע, ושחקנים מצליחים למצוא את המקום שלהם בתוך השיטה. הצהובים שוב הציגו את ההגנה הלוחצת שלהם, רצו מצויין, אבל חייבים להיות מודאגים ממשחק ההגנה שלהם, בעיקר בצבע, שם הצליחה חולון להשיג לא מעט נקודות בקלות.

חולון לא התרשמה מהפתיחות הנהדרות של מכבי במשחקים הקודמים, בחרה לרוץ על הצהובים וזה השתלם, כשקבוצתו של שמיר עלתה ליתרון 7 מפתיע. אלא שאז התעוררו הצהובים בזכות ליאור אליהו וגיא פניני, אלא שחולון סירבה להתקפל למרות משחק חלש במיוחד של מורן רוט, הלכה פנימה אל בריאנט דאנסטון ופטריק סאליבן, והצליחה להישאר קרוב כשהיא יורדת אל המחצית בפיגור 41:35 בלבד. סמית' עוד הגדיל את ההפרש, אבל נפילת מתח נוספת איפשרה לשחקניו של שמיר להישאר במשחק עד לרבע האחרון. חולון החלה ללחוץ, הצהובים החלו להיכנס ללחץ, ופתאום, עם דקות טובות של דן גרונפלד ושלומי הרוש המפתיע, זה רק 4, עמוק בדקה האחרונה. חולון עוד קיבלה צ'אנס לקחת את המשחק, אבל שלשה קריטית של שון דניאל הלכה החוצה, ופניני קבר את המשחק מהעונשין ושלח את חבריו להניף תואר ראשון לעונה.

קיבצנו עבורכם את המשחקים הגדולים של פיני גרשון מול מכבי ת"א

מהלך המשחק

הצהובים פתחו בחמישייה עם דווין סמית', ליאור אליהו, ג'ורדן פארמר, יוגב אוחיון וסופוקליס שחורציאניטיס. הפועל חולון העלתה את מורן רוט, רון לואיס, בריאנט דנסטון, דן גרונפלד וטזמין מיטשל. בשונה ממשחקיה הקודמים, הפעם הנסיונות הראשונים של מכבי למצוא את הטבעת לא היו טובים, ולואיס ודאנסטון ניצלו זאת כדי להעלות ליתרון 2:7 מהיר. פניני נזרק אל הפרקט והכניס קצת קשיחות, אליהו החל לעבוד בצבע, ושלשה של פניני קבעה שיויון 9:9. אף אחד בחולון לא הצליח לעצור את שחורציאניטיס, ודאנק של אליהו השלים ריצת 2:12 ויתרון 11:16 לצהובים. חולון עוד ניסתה, אבל רוט החל להתעייף, שייר נכנס ומיד תפר שלשה פנויה, ובלו הוסיף ג'אמפ עם הבאזר כדי לקבוע יתרון 16:25 למכבי בסיום הרבע הראשון.

הנדריקס פתח את הרבע השני עם סל ועבירה, בלו הוסיף שלשה, והיתרון עלה ל-20:30. חולון ניסתה ללכת אל תוך הצבע של מכבי, וסאליבן ניצל הגנה רכה של הנדריקס כדי לשמור את חולון בטווח ראייה. מכבי שוב איבדה, וסאליבן עם סל ועבירה קיצץ את הפיגור ל-29:34. הצהובים המשיכו להטיח שלשות אל עבר הטבעת אך אלו לא נכנסו, אך מנגד מורן רוט המשיך להיראות כמו הצל של עצמו, כפה זריקות ומסירות, מה שאיפשר לסמית' וחבריו לשמור על היתרון. דאנסטון המשיך לתקוף את שחקני הפנים של הצהובים, הפעם את בלו, ורוט סוף סוף הצליח למצוא מהלך מוצלח, כשחדר, סחט עבירה ושלח את שתי הקבוצות אל חדרי ההלבשה כשמכבי תל אביב ביתרון מינימלי, 35:41.

סמית' להט בפתיחת הרבע השלישי עם 5 נקודות מהירות, ויחד עם ג'ורדן פארמר העלה את מכבי ליתרון 39:50. אוחיון ואליהו שרפו את הפרקט במתפרצות, שחורציאניטיס השלים סל ועבירה והיתרון של קבוצתו של בלאט עלה ל-15 הפרש. קצב המשחק נרגע מעט, שתי הקבוצות התקשו מאוד למצוא נקודות, וחולון ניצלה את הקצב הרגוע כדי לצמק בזכות נקודות של שון דניאל. דווקא אז צלף גיא פניני שלשה חשובה, חולון לא מצאה זריקה בתוך 24 השניות שלה, ומכבי ירדה אל הרבע האחרון ביתרון 52:65.

שלשה של יוגב אוחיון עם פתיחת הרבע הרביעי נתנה הרבה דרבון למכבי, אבל חולון שוב הלכה פנימה ומצאה נקודות של מיטשל, וסל ועבירה של דאנסטון על הנדריקס הורידו ל-71:58. גרונפלד המשיך להיות האיש של שמיר על הפרקט, צלף שלשה וקירב את החולונים עד פיגור 10. שחקניו של בלאט פשוט נראו אבודים, ולואיס ניצל זאת כדי לחדור בקלות ולהוריד ל-73:66 בלבד, 3 דקות לסיום. מכבי ניסתה לברוח אבל הרוש הוריד ריבאונד ורץ עד הטבעת כדי להוריד ל-6 בתוך הדקה האחרונה. הרוש הדהים שוב כשחטף כדור והוריד ל-76:72.

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 14 (4 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ריצ'ארד הנדריקס 12 (9 ריבאונדים), סופוקליס שחורציאניטיס 10, דווין סמית' 9, ג'ורדן פארמר 9, יוגב אוחיון 7, גיא פניני 6 (9 אסיסטים), דייויד בלו 5, ג'ון שייר 3, טל בורשטיין 2.

קלעו להפועל חולון: דן גרונפלד 20 (7 מ-8 מהשדה), בריאנט דאנסטון 15 (8 ריבאונדים), רון לואיס 15 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), פטריק סאליבן 9, שלומי הרוש 6, מורן רוט 5 (0 מ-5 ל-3, 3 חטיפות, 4 איבודים, 5 אסיסטים), טזמין מיצ'ל 2, שון דניאל 2, עודד שעשוע שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully