וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע צ'אנס: מכבי ת"א הביסה את ברק נתניה 66:117

הצהובים דרסו בקלילות את קבוצתו של פרנקו ועלו לחצי הגמר שם מחכה ירושלים. 17 לאליהו שהוליך 7 קלעים בדאבל פיגרס

בואו לדבר איתנו על המשחק בפייסבוק

בואו נתחיל מהשורה התחתונה: זה אמנם לא העונה הסדירה או הפלייאוף, אבל כבר מחר (שלישי) יקבלו אוהדי הכדורסל הישראלי את המפגש הקלאסי שלהם, כשמכבי תל אביב תפגוש את הפועל ירושלים בחצי גמר גביע צ'אנס. עכשיו נשאלת השאלה האם אותה ירושלים של עודד קטש תוכל בכלל לדגדג את הדבר הזה שנקרא מכבי תל אביב, אחרי שזו פשוט דרסה ללא רחמים את ברק נתניה 66:117, במשחק שהיה עוד יכול להיגמר גרוע בהרבה עבור שחקניו של דני פרנקו. הצהובים מעלים את מאזנם העונה לארבעה ניצחונות (שלושה מהם בליגה האדריאטית) והם עדיין ללא הפסד. האם דווקא ירושלים תצליח לסדוק את השיריון הצהוב?

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב מול ברק נתניה. קובי אליהו
הביכו את היריבה. פארמר/קובי אליהו

אז מה כבר אפשר ללמוד מהמשחק הערב? לא הרבה. מכבי בחרה להושיב ביציע את פפאלוקאס, שחורציאניטיס ומצ'באן, אבל הסגל הצהוב כל כך גדול ומאסיבי, שנדמה שגם אם בלאט היה בוחר להושיב עוד ארבעה שחקנים, מכבי עדיין היתה יוצאת עם ידה על העליונה. הרבע המשמעותי ביותר היה השלישי, אז הדהימו שחקניו של בלאט עם לא פחות מ-41 נקודות, ועם יכולת שכזו, באמת שאין לקבוצה כמו נתניה מה לחפש במשחק שכזה. בקרב הצהובים הצטיינו

כבר מהפתיחה הורגשו הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות. ג'ורדן פארמר הותיר אבק לשומרים שלו ויחד עם ליאור אליהו ושון ג'יימס הטיסו את הצהובים ליתרון 18 באמצע הרבע הראשון. דווקא אז הגיעה נפילת מתח, ועימה התעוררות של אדריאן בנקס, שהעיר את חבריו לקבוצה, והצליח להביא את נתניה עד פיגור 6 בלבד. אלא שזה הכי קרוב שקבוצתו של פרנקו הצליחה להגיע- פארמר חזר ללהוט, והריץ את הצהובים עד יתרון 27 במחצית, כשאפילו אלון שטיין הותיק מקבל דקות.ברבע השלישי כאמור לחצה מכבי על הדוושה, בעיקר בזכות דקות טובות של בלו, היתרון חצה את קו ה-50 עוד ברבע השלישי, וכצפוי היה הרבע האחרון לפרוטוקול בלבד, כשג'ון שייר מנצל את הדקות כדי לחמם את היד, ואלון שטיין שהגיע למכבי בכלל כיריב אימונים של הקבוצה, רשם נקודות נדירות במדים הצהובים. עם יכולת שכזאת, נדמה שגם העונה הליגה הישראלית לא תהיה באמת קשורה למכבי תל אביב.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם ג'ורדן פארמר, יוגב אוחיון, דווין סמית', ליאור אליהו ושון ג'יימס. ברק נתניה העלתה את בריאן אוסברי, ליאור חכמון, אדריאן בנקס, יהוא אורלנד וג'רום רנדל. פארמר עלה מיד על הלוח, ליאור אליהו סחט סל ועבירה במהלך נאה, ויחד עם נקודות של שון ג'יימס וג'אמפ של יוגב אוחיון, הצהובים טסו ל-0:9 קליל. אורלנד העלה את נתניה על הלוח עם שלשה, אבל הצד ההגנתי של קבוצתו של פרנקו לא תפקד, וג'יימס עם גג ענק ופארמר במתפרצת קבעו 3:17. ווטסון ואוסברי הצליחו להעיר מעט את נתניה ושלשה של רנדל קבעה פיגור 30:20 מינימלי עבור נתניה בסיום הרבע הראשון.

אדריאן בנקס המשיך לתקוף את הסל ברבע השני וסחט סל ועבירה, מכבי לא מצאה את עצמה בהתקפה, וסל נהדר של בנקס הוריד ל-32:26 בלבד לצהובים. סמית' התעשת והשיב בשלשה, אליהו המשיך להעיק על ההגנה של נתניה, ופארמר השלים ריצת 2:16 של הצהובים ששוב פתחו פער. נתניה המשיכה לירות לעצמה ברגל עם עבירה בלתי ספורטיבית של חכמון, ומיד לאחר מכן טכנית לדני פרנקו, ומכבי ניצלה זאת עד תום. חמישים שניות לסיום המחצית זכה אפילו אלון שטיין, הרכז הותיק שהגיע כיריב אימונים לקבוצה, לקבל קצת זמן על הפרקט, בעוד מכבי ירדה אל המחצית ביתרון 30:57.

בלו פתח עם 8 נקודות רצופות את הרבע השלישי, ויחד עם נקודות של פארמר וסמית' היתרון צמח עד 34:69. ג'יימס המשיך לחגוג על הגבוהים של נתניה, לקח כל ריבאונד באזור והחזיר אותו אל הטבעת, גיא פניני זכה למבט פנוי ומיד תפר שתי שלשות שהעלו את היתרון הצהוב עד 42 הפרש. ובדיוק כמו אלון שטיין ברבע השני, הרגע הגדול עבור אוהדי מכבי ברבע הנוכחי היה כניסתו של ג'ון שייר שמיד צלף שלשה משלו. שייר המשיך להנות מהרגע, והוריד את הצהובים עם 48:98, לרבע האחרון והמיותר.

שייר שקיבל דקות גארבג' רבות הוכיח כי הקליעה שלו היא בקו עלייה וצלף עוד שלשה, ואז הגיע הרגע הגדול של אלון שטיין, שכבר הודיע על פרישה בעבר מכדורסל, ובגיל 33 רשם שלשה במדי מכבי תל אביב, כדי להעלות ל-56:108. עד לסיום המשיכו שחקניו של בלאט ללחוץ במטרה להגדיל את ההפרש, כשהם לא מוותרים ליריבתם, ובסוף הסתפקו על 51 הפרש בלבד. איכשהו נדמה שעודד קטש לא יילך הערב לישון בקלות רבה.

ועוד לפני מכבי ונתניה: חולון הביסה את גלבוע/גליל 67:101

כדורסל בוואלה! ספורט

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 17 (7 מ-9 מהשדה), שון ג'יימס 16 ו-13 ריבאונדים, דיויד בלו 15, ג'ורדן פארמר (5 אסיסטים) וריצ'ארד הנדריקס (8 ריבאונדים) 14 נקודות כל אחד, ג'ון שייר 13, גיא פניני 11, דווין סמית' ויוגב אוחיון (10 אסיסטים) 7 נקודות כל אחד, אלון שטיין 3, טל בורשטיין שיחק ולא קלע.

קלעו לברק נתניה: אדריאן בנקס 29 (11 מ-23 מהשדה), ג'רום רנדל 12 ו-7 אסיסטים, כריס ווטסון 7, יהוא אורלנד 5, ערן אסנטי וליאור חכמון 4 נקודות כל אחד, ליאור ליפשיץ 3, בריאן אוסברי 2, אלירן גואטה שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully