וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות אחרונה לבקש סליחה

9.10.2011 / 11:50

בזמן שאבי לוזון ממשיך לקשקש ולגלגל אחריות, יוון שכל כך נהנינו להעליב עשתה צעד חשוב בדרך ליורו. קבלו את נבחרת המחזור במוקדמות, עם הפרטנר המושלם למסי בארגנטינה

שלב המוקדמות של יורו 2012 נמצא ממש לקראת סיומו, ומחזור סוף השבוע רק דחה את פתרון מרבית התעלומות לערב המשחקים האחרון ביום שלישי. גרמניה, הולנד וספרד נותרו מושלמות גם אחרי שהבטיחו את מקומן בטורניר שייערך בפולין ואוקראינה, אבל היחידה שהצטרפה אליהן ואל איטליה בסוף השבוע הייתה אנגליה. אז לפני שיחולקו יתר הכרטיסים ותקבענה העולות לפלייאוף, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה לכם את מצטייני מחזור המשחקים האירופי, אליהם מתלווה כוכב אורח שפתח בסערה את מוקדמות מונדיאל 2014 בדרום אמריקה.

שחקן נבחרת יוון גאורגיוס סמאראס. קובי אליהו
נו, אז איפה יוון ואיפה אנחנו? גאורגיוס סמאראס/קובי אליהו

שוער

סטניסלב נמאשקו - מולדובה

ההתקפה של נבחרת הולנד היא אימת שוערי בית ה' במוקדמות. אחרי 34 כיבושים בשמונה משחקים הגיע תורו של סטניסלב נמאשקו המולדבי לפגוש שוב את קלאס יאן הונטלאר וחבריו, ופעם נוספת הוא גילה יכולת מרשימה ונכנע רק פעם אחת בלבד לחלוץ שאלקה, מלך שערי המוקדמות. נמאשקו בן ה-24, שיושב על הספסל של ספרטק נאלצ'יק הרוסית אחרי ששימש כמחליף גם בקובאן קרסונדאר, מנע לבדו תבוסה ברוטרדאם, כשרשם עצירה כפולה מול הונטלאר ודירק קאוט בדקה ה-30, ושש דקות לאחר מכן תסכל גם את רובין ואן פרסי. נמאשקו לא הפריע להולנד לשמור על מאזן מושלם, אבל לפחות זכה למחמאות.

הולנד נותרה מושלמת, אנגליה עלתה עם תיקו במונטנגרו

אכזבה גדולה באנגליה מהרחקתו של ווין רוני

סטניסלב נמאשקו שוער נבחרת מולדובה (משמאל). Bas Czerwinski, AP
יצא בשלום מרוטרדאם. סטניסלב נמאשקו/AP, Bas Czerwinski

הגנה

מגן ימני: אלכסנדר אניוקוב – רוסיה

אחד המשחקים המסקרנים נערך בסלובקיה, שם הנבחרת המקומית קיבלה הזדמנות לתקן את הרושם מהתבוסה הקשה לארמניה, אבל בסופו של דבר הפסידה בבית 1:0 גם לרוסיה, שמצידה הבטיחה כמעט בוודאות את השתתפותה ביורו. הנבחרת של דיק אדבוקט עשתה את העבודה בעיקר הודות למשחק הגנה משובח. אלכסנדר אניוקוב נעל את האגף הימני, סייע לבלמים מול התקפת סלובקיה וגילה מנהיגות, כאחד משלושת השחקנים היחידים שייצגו מעל 60 פעמים את הנבחרת. את שלו הוא כבר עשה, חבריו יסתדרו בלעדיו מול אנדורה.

בלם: ג'רארד פיקה - ספרד

אלופת העולם המשיכה את הטיול שלה במוקדמות עם 0:2 מרשים בצ'כיה, ותסיים עם מאזן מושלם אם תנצח את סקוטלנד. באין דאגות אחרות וכשהכרטיס ליורו כבר בכיס, בספרד התעסקו בעיקר בשמועות (שהוכחשו) על פרידתה של שאקירה מג'רארד פיקה. בלם ברצלונה, שחזר אחרי פציעה היישר להרכב הנבחרת, הראה שכל כולו מרוכז בכדורגל, היה הטוב בחלק האחורי של ספרד ועזר לנבחרתו להשיג את ניצחונה ה-13 ברציפות. במחצית השנייה הגיעו הבשורות הטובות גם לברצלונה, כאשר קרלס פויול נכנס ושיתף פעולה עם פיקה לראשונה מאז דקות הסיום בגמר ליגת האלופות בוומבלי. גם ויסנטה דל בוסקה וגם פפ גווארדיולה חיככו ידיים בהנאה.

שחקן נבחרת ספרד ג'רארד פיקה. רויטרס
גם שאקירה מרוצה. ג'רארד פיקה/רויטרס

בלם: וינסנט קומפני - בלגיה

הרבה זמן מחכים הבלגים לראות את דור השחקנים הכל כך מוכשר שלהם, עושה משהו עם הפוטנציאל האדיר. קמפיין המוקדמות לא הלך כמתוכנן מבחינת בלגיה, אך המעידות שלה לוו בנפילות גם מצד טורקיה, וכך המאבק על המקום השני אחרי גרמניה נותר פתוח עד הרגע האחרון. ביום שישי עשו הבלגים את העבודה עם 1:4 על קזחסטן, כאשר וינסנט קומפני כבש ועזר לנבחרתו לעקוף את טורקיה בטבלה. הבעיה? בשלישי הבלגים מגיעים לדיסלדורף, למפגש מול גרמניה המאיימת. שם קפטן קומפני, שמכיר היטב את הכדורגל הגרמני, יידרש להיות בשיאו, במבחן הגדול של הכדורגל הבלגי בשנים האחרונות.

מגן שמאלי: אליסאו - פורטוגל

המשחק המלהיב של מחזור המוקדמות הגיע מאצטדיון דרגאו בפורטו, שם איסלנד מתחה את נבחרת פורטוגל לפני שהפסידה לה 5:3. לא מעט דאגות היו במחנה הפורטוגלי בעקבות חסרונו של פאביו קואנטראו, אבל דווקא מעמדת המגן השמאלי הגיע הישועה. אליסאו, שעשה העונה הסבה לתפקיד האחורי במלאגה אחרי שנים כקשר (ימני בדרך כלל), ערך את הופעתו השלישית בסך הכל בנבחרת וסיפק את אחת התצוגות הגדולות שלו בקריירה. אליסאו כיפר על טעות שלו בהגנה עם שני בישולים, תמך ללא הרף בהתקפה והתכבד בשער החמישי, שהיה הראשון שלו במדים הלאומיים. חמישה שערים ואף לא אחד של כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלים היו כחולמים.

אליסאו שחקן נבחרת פורטוגל. Paulo Duarte, AP
אפילו הוא לא ידע שהוא כזה. אליסאו כובש את החמישי/AP, Paulo Duarte

קישור

תומאס מולר - גרמניה

מישהו בטורקיה באמת האמין שגרמניה תעשה הנחות? הרי החבורה המלוכדת של יואכים לב רוצה לעשות היסטוריה ולסיים את הקמפיין עם מאזן מושלם. טורקיה ובלגיה, שנלחמות זו בזו על המקום השני, לא ממש מעניינות את הגרמנים, שהרשימו עם 1:3 באיסטנבול בהנהגתם של שחקני באיירן מינכן הלוהטים. תומאס מולר, ולא בפעם הראשונה במדי הנבחרת, היה מעל כולם עם משחק נפלא שכלל בישול, שער וסחיטת פנדל. מולר נהנה בעיקר באגף שמאל, שיגע את הגנת טורקיה ואחרי היום הנהדר עוד לקח אחריות על השער שספגה נבחרתו. גרמניה נראית כאיום הרציני ביותר על שליטתה של ספרד ביבשת.

דניס רומדאל - דנמרק

דרמה גדולה צפויה במחזור הסיום של בית ז', בו דנמרק תארח את פורטוגל בקרב ישיר על הכרטיס ליורו. לשתי הנבחרות 16 נקודות, כאשר תיקו ישרת את הפורטוגלים שניצחו 1:3 במשחק הראשון. דנמרק מגיעה למשחק במצב רוח נפלא, בעיקר הודות לכושר בו מצוי דניס רומדאל. הקיצוני הוותיק, שנראה כאילו היה חלק מהנבחרת מאז ומתמיד, חזר בקיץ לארצו וחתם בברונדבי אחרי 15 שנים שאת רובן העביר בליגה ההולנדית. זה לא מונע ממנו להצטיין בנבחרת גם בגיל 33, ובניצחון 1:4 בקפריסין הוא בישל את הראשון ולאחר מכן כבש צמד, כשכל השערים של דנמרק מובקעים ב-22 הדקות הראשונות.

זבייזדאן מיסימוביץ' - בוסניה

נבחרת נוספת שתילחם על כל הקופה ביום שלישי היא בוסניה, שהביסה 0:5 את לוקסמבורג ותצא לצרפת בידיעה שניצחון מפתיע יקנה לה את המקום ביורו. זבזדאן מיסימוביץ' היה האיש שסחף את הבוסנים למחצית ראשונה חלומית מול לוקסמבורג, שכללה ארבעה שערים מהירים, אחד מהם של מיודענו האריס מדוניאנין ושניים של מיסימוביץ' (בעיטה חופשית ופנדל). מאז שעזב את וולפסבורג, מיסימוביץ' לא הרשים בגלאטסראיי וגם לא בקבוצתו הנוכחית דינמו מוסקבה. שישה שערים הוא כבש בשנה האחרונה, כאשר ארבעה מהם היו במדי בוסניה ורק בשניים בדינמו. כמה טוב שיש נבחרת.

שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר. רויטרס
גרמניה אף פעם לא עושה הנחות. תומאס מולר/רויטרס

התקפה

לואיק רמי - צרפת

בהיעדרו של קארים בנזמה, שמו הצרפתים מבטחם בבפטימבי גומיס שחזר לנבחרת אחרי שנתיים. אלא שחלוץ ליון נראה די מבוהל וכך התפנתה הבמה לטובת לואיק רמי. הנציג היחיד של מארסיי בהרכב הטריקולור שוב סיפק את הסחורה, כשלהט בצד ימין של ההתקפה הצרפתית, משם בישל את הראשון לפלורן מאלודה וכבש את השני ב-0:3 הקליל על אלבניה. צרפת סופרת כבר 14 משחקים ללא הפסד ב-13 החודשים האחרונים. משחק נוסף כזה, מול בוסניה ביום שלישי, יבטיח את המקום הראשון בבית ד' ואת הכרטיס האוטומטי ליורו 2012.

מארק יאנקו - אוסטריה

יותר מחמש שנים (או שש שנים וחצי, אם לא מתחשבים במשחקי הידידות) חיכתה אוסטריה לניצחון חוץ, שהגיע סוף כל סוף ב-1:4 חסר החשיבות מול אזרבייג'אן. האוסטרים מזמן איבדו סיכוי להגיע למקום השני בבית א', אבל מקווים להתנחם עם סיום בטעם טוב, שאולי יעניק דחיפה מחודשת לקראת מוקדמות מונדיאל 2014. מי שבאמת נותן תקווה לאוסטרים הוא מארק יאנקו. החלוץ התמיר הוכיח את עצמו כמוכנת שערים גם בזלצבורג וגם בטוונטה, אבל בנבחרת שבת מהבקעה במשך שנתיים. אולי עכשיו, כשהסקורר שחרר את הנצרה, לאוסטרים יהיה מה למכור.

גאורגיוס סמאראס - יוון

זוכרים את הנבחרת הזו שהקפדנו לצחוק על חשבונה לפני שהיא הפכה עלינו את היוצרות בחודש שעבר? אז זהו, שהיא עם רגל וחצי ביורו. בזמן ששחקני נבחרת ישראל ביקשו סליחה ומחילה בבית הכנסת (גם על ההופעה המביכה מול מכבי הרצליה?) הבחורים של פרננדו סנטוס הציגו את משחקם הטוב במוקדמות, ניצחו 0:2 את קרואטיה וטיפסו לראשות בית ו', כשתיקו בגאורגיה יבטיח להם את הכרטיס לטורניר שייערך בפולין ואוקראינה בקיץ הבא. כמו בבלומפילד, גם הפעם בלט גאורגיוס סמאראס, שהגיע למספר מצבים לפני שפרץ את הסכר בדקה ה-71 ושבר בצורת של חמישה חודשים. סמאראס תמיד מופיע ברגע האמת, גם כשהוא לא ממש מקבל הזדמנויות בסלטיק. שחקן מאני טיים כמוהו לישראל עדיין אין. גם לא מקום ביורו.

יוון ניצחה את קרואטיה והתקרבה ליורו

פרננדו סנטוס מתרכז ב"גמר" מול גאורגיה

לואיק רמי שחקן נבחרת צרפת. Michel Spingler, AP
בנזמה חסר? גומיס מבוהל? אל דאגה. לואיק רמי/AP, Michel Spingler

שווים אזכור

מנואל נוייר (גרמניה) - תורם גם להתקפה

מתיו דבושי (צרפת) – יופי של בכורה

אלכסנדר קולארוב (סרביה) - בכושר נפלא

אשלי יאנג (אנגליה) - נתראה ביורו

סבסטיאן לארסון (שבדיה) - מקום שני יספיק

גארת בייל (וויילס) – התעורר מאוחר

הנריק מחטריאן (ארמניה) - יש סיכוי לסנסציה?

מוקדמות יורו 2012 בוואלה! ספורט

גארת בייל באימון נבחרת ווילס. Stu Forster, GettyImages
לוולשים יש כבוד. גארת בייל/GettyImages, Stu Forster

כוכב אורח

גונסאלו היגואין - ארגנטינה

בזמן שבאירופה נלחמים על הכרטיסים האחרונים ליורו, בדרום אמריקה כבר החלו את מוקדמות מונדיאל 2014, ואיזו פתיחה מסעירה סיפקה ארגנטינה. האלביסלסטה, במשחקו הרשמי הראשון של אלחנדרו סאבלה כמאמן, הלמו בצ'ילה עם 1:4 נהדר בכיכובו של גונסאלו היגואין. אחרי השלושער במדי ריאל מדריד שסידר לו מקום בנבחרת המחזור שלנו בשבוע שעבר, פיפיטה כבש שלישייה גם בנבחרת והציג שיתוף פעולה פורה עם ליאונל מסי. מישהו עדיין חושב שארגנטינה צריכה לשחק בלי חלוץ 9 קלאסי?

היגואין נהנה לצד מסי, ארגנטינה חגגה מול צ'ילה

כדורגל דרום אמריקאי בוואלה! ספורט

גונסאלו היגואין שחקן נבחרת ארגנטינה. Eduardo Di Baia, AP
שלושער שני תוך שבוע, ועוד הופעה בנבחרת המחזור. גונסאלו היגואין/AP, Eduardo Di Baia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully