וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות שם כשזה קורה: צ'רלטון לא מפקירה את הצופים שלה

9.10.2011 / 12:03

ההסכם עם הפועל תל אביב בכדורסל מלמד שוב כמה צ'רלטון לא נחה על זרי הדפנה ופועלת כמו שערוץ בתשלום צריך. מדור הטלוויזיה

פול ווליום

בשנים האחרונות נוצר לו מעין מנהג טפשי וסבוך שמערב את שידורה של קבוצה ישראלית כזו או אחרת באירופה. מספר ימים לפני המשחק התיאורטי מתפרסם בכלי התקשורת כי ההתמודדות לא תועבר בשידור ישיר בערוצי הספורט המקומיים וזאת בשל כל אותם מילים שלא מעניינות כהוא זה את חובב הספורט הממוצע: מועצת הכבלים והלווין, רגולציה, רייטינג, זכויות שידור וכן הלאה. בדרך כלל, שעות ספורות לפני פתיחת המשחק צץ לו איזה פתרון קסמים המאפשר את שידור המאורע בערוץ כזה או אחר שהופך למושיע של אותו ערב. ידיעה על כך סוחטת כותרות ראשיות במרבית אתרי האינטרנט. הללויה. הושגה פשרה.

כאנטי-תזה מוחלטת לתיאור הנ"ל, הוציאה ביום רביעי בבוקר חברת 'צ'רלטון' הודעה לאקונית משהו לעיתונות, לפיה רכשה את זכויות השידור של משחקי הפועל תל אביב בליגה הבלקנית. מיותר לציין כי הידיעה הזו לא ממש זכתה לבמה גדולה באתרי האינטרנט השונים, ולמען האמת התפרסמה רק באתר בו אתם נמצאים עכשיו, ובאתר ONE. בעיתונות המודפסת, היא פורסמה במעריב ובהארץ. לכאורה, לא קיים כאן פרדוקס בלתי ניתן לפתירה: מדובר בקבוצה מליגת המשנה, שלוקחת חלק באחות הקטנה וה, אתם יודעים, לא לחלוטין יפה של הליגה האדריאטית. אם יש דבר פחות סקסי ממשחק של הפועל תל אביב בכדורסל נגד HKK זרז'ינסקי מוסטר הבוסנית, זו ידיעה המבשרת על שידור המשחק בין הפועל תל אביב ו-HKK זרז'ינסקי מוסטר הבוסנית.

.

דמונטז סטיט שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם ארז אדלשטיין מאמן הקבוצה (שמאל). ברני ארדוב
לא מתלהבים מהליגה הבלקנית? לא נורא, אתם עדיין צריכים להיות מבסוטים מההחלטה הזו/ברני ארדוב

ואתם יודעים מה? זו בדיוק הנקודה. אין מחמאה גדולה יותר לערוץ ספורט נתון משקט ציבורי המלווה רכישת זכויות כזו או אחרת. הרי בעולם מושלם זה בדיוק מה שערוץ ספורט צריך לעשות: לרכוש זכויות, לשדר משחקים. בשנים האחרונות צ'רלטון עשתה את הדברים הללו בצורה טובה, אולי אפילו טובה מאוד, ובניגוד למתחריה הגדולים ביותר בערוץ הספורט, תענוג גדול לראות שהיא ממשיכה להוסיף עוד ועוד תוכן לערוציה הבודדים. לא פעם יפתח חובב ספורט ממוצע את הטלוויזיה על ערוץ 53 או 54 והתמונה שתשתקף מולו תהיה כמעט הזויה. הזויה ברמות של משחק כדוריד מגרמניה, נניח. אבל סביר להניח שמשחק הכדוריד הנ"ל יועבר בשידור חי, לכן מושא פוטנציאלי ללעג הופך בין רגע למושא הערכה: שידור חי תמיד יהיה עדיף על שידורים חוזרים – אפילו אם מדובר בכדוריד מול כדורגל.

אמת, גם לאנשי צ'רלטון יש עוד לאן ללכת כדי לרצות את מאות אלפי חובבי הספורט הישראלים שעברו לא מעט התעללויות בשנים האחרונות. מחיר החבילה, למשל (59.90 ש"ח) לא נמוך כלל – בטח אם לוקחים בחשבון כי חלק מהתוכן עדיין נותר בערוצים אחרים הדורשים תשלום; גם ההחלטה אילו משחקים לשדר בליגות האירופיות וקביעת סדרי החשיבות בין הליגה האנגלית, הגרמנית וליגת העל, לעתים מתערערת לה. ואתם יודעים מה? אפילו השאלה מדוע לא לשדר גם את משחקיה של גלבוע/גליל בליגה הבלקנית אם כבר הזכויות בידם יכולה להישאל גם היא. אבל אלה שאלות נקודתיות, סוגיות שיכולות להיפתר או לא להיפתר. הדבר החשוב באמת הוא הקו המנחה, האידיאולוגיה והתחושה החדשה יחסית בנוף תקשורת הספורט הארץ-ישראלית: בניגוד לעבר, סוף סוף יש גוף שלא נח על זרי הדפנה. כך בדיוק צריך לפעול ערוץ ספורט בתשלום.

ספורט1 ישדר את משחקי הפועל תל אביב בליגה הבלקנית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה משודר בערוץ 5 היום ב-18:00

מגזין לסיכום חודש אוקטובר בספורט, ש.ח.

מה משודר בערוץ 5+ היום ב-18:00

טניס מטורניר בייג'ינג, ש.ח.

מה משודר בערוץ 5+לייב היום ב-18:00

רבע גמר גביע צ'אנס: מכבי ראשון לציון מול בני השרון/הרצליה

מיוט

אמנם זה קרה לפני כחודש וחצי, אבל לרגל יום כיפור: פשוט תקשיבו לנסיון של מאיר איינשטיין ורון קופמן לפייס את צביקה שרף עם אלי סהר במסגרת תכנית הספורט של רדיו 103 FM

מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
טיפל'ה עצבני. שרף/ברני ארדוב

דיאלוג השבוע

(יציע העיתונות, מהדורת יום ה'. ניב רסקין פונה אל מאמן נבחרת ישראל לשעבר, צביקה שרף, בנסיון לאפיין את ליגת העל מודל 2011/12 -)

ניב רסקין: "צביקה, תן לי תובנה ראשונה לליגה שהולכת להיות השנה".

רון קופמן (מתפרץ): "פח זבל".

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully