וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תתגעגע לג'יג'י בקאלי: מה מחכה לרוני לוי באנורתוזיס

6.10.2011 / 14:30

מאז ההעפלה לצ'מפיונס ליג, אנורתוזיס, קבוצתו החדשה של רוני לוי, הפכה לבית משוגעים וציידת מאמנים כמעט כמו סטיאווה

אפריל 2009. גם מסע שכנועים ולחצים מצד האוהדים וחברי ההנהלה לא עזר. אחרי שבע שנים מוצלחות ודווקא במהלך עונה היסטורית בה הופיעה הקבוצה בליגת האלופות, טימורי קצבאיה היה נחוש בדעתו לעזוב את אנורתוזיס והבהיר: "ההתפטרות שלי היא סופית". קצבאיה הוא הרבה יותר משחקן עבר מפואר ומאמן מצליח בשורות "הגברת הגדולה". מדובר בסמל ואליל, והעזיבה שלו, טוענים בקפריסין, יצרה קללה על כסא המאמן. שישה מאמנים שונים עברו בתפקיד מאז עזב הגיאורגי את האי. אף אחד מהם לא סיים עונה מלאה והמועדון לא זכה בשום תואר. רוני לוי יהיה המאמן השביעי בשנתיים וחצי האחרונות. האם יצליח להסיר את הקללה או שייכנס גם הוא לסטטיסטיקה?

רוני לוי מאמן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
יש לא מעט קווי דמיון בין הבית החדש למקום אותו עזב, סטיאווה בוקרשט. לוי ברומניה/רויטרס

יש לא מעט קווי דמיון בין הבית החדש של לוי למקום אותו עזב, סטיאווה בוקרשט. מדובר בשני מועדונים עם לחץ בלתי נסבל, אצבע קלה על ההדק בכל הקשור למעמד המאמן וציפייה מיידית לזכות בתואר. לוי עזב את אחת המשרות הקשות בעולם עם תקשורת מקומית שמיררה את חייו, נוכחות מעיקה והתערבות בלתי פוסקת של ג'יג'י בקאלי השערורייתי, אבל הגיע למועדון קשה כמעט באותה מידה בו ייאלץ להתמודד עם אוהדים מלחיצים שלא השתחררו מההערצה לאלילם הגדול. בפני המאמן הישראלי הוצבה מטרה אחת – להביא למועדון תואר. ימי חסד? סבלנות? תשכחו מזה.

רוני לוי מונה למאמן אנורתוזיס פמגוסטה
מדוע התפטר רוני לוי מאימון סטיאווה?
בקאלי האשים את לוי ב"חוסר תקשורת"

הצל של קצבאיה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טימורי קצבאיה, מאמן נבחרת גאורגיה. GettyImages
הם רוצים לראות מכל מאמן שמגיע את הדברים שראו ממנו. קצבאיה/GettyImages

קצבאיה שיחק בצעירותו באנורתוזיס, המשיך לקריירה מפוארת ביוון, אנגליה וסקוטלנד וב-2002, כשהוא בן 34, חזר לקפריסין לסיים את הקריירה והפך לאגדה. החל מינואר 2004 שימש הגיאורגי כמאמן שחקן באנורתוזיס ותחת הדרכתו הקבוצה זכתה בשתי אליפויות וגביע. כשהחליט על פרישה ממשחק פעיל, הנהלת המועדון הודיעה כי איש לא ילבש עוד את החולצה מספר 14. גולת הכותרת של עידן קצבאיה הייתה ללא ספק ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2008, לראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הקפריסאי. אנורתוזיס הדיחה במוקדמות את ראפיד וינה ואולימפיאקוס וצברה שש נקודות בבית קשה שכלל את אינטר, ורדר ברמן ופנאתינייקוס.

דווקא ההצלחה סימלה את תחילת המפולת. במקביל לקמפיין האירופי המוצלח אנורתוזיס גמגמה בליגה וסבלה ממשבר ניהולי. הנשיא דאז, אנדראס פאנטלי, נעצר בחשד שהוציא במרמה קרוב לחצי מיליון יורו מקופת המועדון כאשר התלונה הוגשה על ידי מספר חברי הנהלה. פאנטלי אולץ להתפטר למרות שבסופו של דבר כלל לא הוגש נגדו כתב אישום. קצבאיה, שהיה חברו הקרוב של הנשיא, לא היה מוכן לסלוח ובסופו של דבר הגיש גם הוא את התפטרותו למרות מסע לחצים כבד: "אני לא מעוניין יותר לאמן כאן אם הנשיא לא מנהל את המועדון".

"מאז הפרשה התחלפו במועדון שלוש הנהלות ושישה מאמנים", מסביר העיתונאי הקפריסאי אנדראס ואנטוריס. "קצבאיה היה אהוב הקהל כשחקן וכמאמן. הוא הביא הצלחות ומאז שהוא עזב האוהדים חסרי סבלנות כלפי המאמנים. הם רוצים לראות מכל מאמן שמגיע את הדברים שראו בעידן קצבאיה. אחרי שלוש שנים בלי תואר הלחץ מהקהל רק גדל וגדל".

העיתונאי סימוס פאפיטיס כתב השבוע: "הלחץ שהאוהדים מפעילים על ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים הוא בלתי נסבל. למאמן החדש צריכה להיות את הסבלנות לרכוש את אמונם של אוהדים סקפטיים שיצרו לא מעט סערות בשלוש השנים האחרונות. עוד עונה ללא תואר תהיה כישלון לגברת ואף אחד לא יתחשב בלוי".

סיפורם של שישה מאמנים

ארנסט מידנדורפ הגרמני הוא שקיבל את המושכות במועדון לקראת עונת 2009/10, אבל הדחה משפילה על ידי פטרובאץ המונטנגרית בסיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית שלחה אותו הביתה עוד לפני פתיחת העונה בליגה. הקורבן הבא היה הסרבי הוותיק סלבולייב מוסלין. אנורתוזיס פתחה טוב את העונה, אבל לא הצליחה לנצח את יריבותיה לצמרת, אפואל ואומוניה. ההדחה מול אפולון ברבע גמר הגביע שימשה את הטריגר התורן לפיטורים. במהלך אותו משחק, האוהדים קיללו את הסרבי וקראו בשמו של קצבאיה. ההנהלה הבינה את הרמז ומינתה תחתיו את אחד מעוזרי המאמן, ניקוס ניקולאו.

בקיץ 2010 התיישב הארגנטינאי גיז'רמו הויוס על הכסא החם. המאמן הוביל את הגברת לפלייאוף מוקדמות הליגה האירופית והדחה בהפסד כפול לצסק"א מוסקבה, אבל סבל מפתיחה צולעת בליגה. אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון שילם הויוס את המחיר ונשלח הביתה בחודש נובמבר. שחקן העבר של המועדון סלובודן קרצ'מרביץ' הסרבי מונה למחליפו, אך שרד בתפקיד חודש בלבד. אחרי הפסד משפיל 3:1 לאפופ קיניראס החלשה הבין הסרבי לאן נושבות הרוחות והחזיר את המפתחות: "אחרי הופעה כזו, המאמן צריך לקחת את האשמה", אמר אז.

האחרון שהדריך את הגברת הוא מאמן נבחרת בולגריה לשעבר סטנימיר סטוילוב, ששרד בתפקיד את הזמן הממושך מכולם – 275 ימים. סטוילוב הגיע לאנורתוזיס כשהיא במקום השישי ובמרחק 19 נקודות מהמוליכה אפואל, ייצב את השורות והוביל את הקבוצה למקום השלישי וחצי גמר הגביע. למרות זאת, הוא סיים העונה את תפקידו אחרי ארבעה מחזורים בלבד, הדחה מוקדמת ממוקדמות הליגה האירופית ולא מעט קללות מצד קהל האוהדים המלחיץ. "אני לא מופתע מהפיטורים. אחרי ההדחה מאירופה, היו"ר החדש רק חיכה להזדמנות להביא מאמן שלו. רק חיכו שאפסיד משחק. היינו במקום הראשון לפני המשחק עם אומוניה (1:0, ההפסד היחיד של אנורתוזיס העונה בליגה), אבל התגובות כאן לכל הפסד הן כאילו מדובר בגמר המונדיאל", תקף הבולגרי.

סטוילוב, שהחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, כועס ובצדק. הנהלת אנורתוזיס לחצה על הבולגרי לסכם על עזיבתו ומשזה סירב, מצאו עורכי הדין של המועדון פרצה בחוזה והוא פוטר ללא פיצויים, מה שככל הנראה יוביל למאבק משפטי. ואנטוריס מוסיף: "סטוילוב קיבל בקיץ כל שחקן שביקש. ההנהלה השקיעה כסף כדי לעלות לשלב הבתים של הליגה האירופית ואף אחד לא ציפה להדחה מוקדמת מול יריבה חלשה כמו רבוטניצקי המקדונית. בנוסף, הקבוצה לא שיחקה כדורגל טוב והתקפי תחתיו וגם נשמעה ביקורת שהוא לא שולט בחדר ההלבשה, לא משליט משמעת והאווירה בקבוצה לא טובה".

תואר או הביתה

מאמן סטיאווה בוקרשט רוני לוי. קובי אליהו
העבר מלמד שאם הקבוצה תאבד כיוון, לוי עוד עשוי למצוא עצמו מאבד עוד משרה/קובי אליהו

רוני לוי לא היה האופציה הראשונה של אנורתוזיס ולמעשה, אפילו לא האופציה השנייה. אלי גוטמן היה הראשון לקבל שיחה מהאיש החזק במועדון, סאבאס קאקוס, אבל הודיע שהוא מחכה לקבל את נבחרת ישראל בינואר. המועמד הבכיר הבא היה ניקוס קוסטנוגלו היווני, אבל זה החליט להמתין להתפתחויות בא.א.ק אתונה וירד מהפרק. ברשימה של המנהל הספורטיבי גיורגי קינקלדזה היו עוד שמות וביניהם יצחק שום וניר קלינגר, אבל בערב חמישי הכל השתנה. כשקינקלדזה שמע על התפטרותו של לוי מסטיאווה, הוא מיהר לשלוח מסרון לקאקוס: "זה האיש שלנו, חייבים להביא אותו".

כבר למחרת הודיעה אנורתוזיס רשמית כי סגרה עם מאמן. לוי נחת בקפריסין בשבת וחתם על חוזה עד תום העונה אחרי פגישה קצרה. על פי דיווחים, הוא ישתכר כ-250 אלף יורו. מאז עסוק הישראלי בלמידה. הוא ראה מהיציע את הקבוצה מנצחת 1:3 את אלקי לרנקה, אבל לא יצא מגדרו. בהמשך ביטל נסיעה מתוכננת לרומניה כדי לצפות יחד עם קינקלדזה בכל משחקי הקבוצה העונה בליגה ובאירופה, ביצע שיחות אישיות עם רוב השחקנים ונראה כי הוא כבר חושב על שינויים בסגל לקראת ינואר. ביום שני הבא, ה-17 באוקטובר, יעמוד לוי על הקווים לראשונה במשחק הביתי מול אריס לימסול.

"הגעתי למועדון גדול עם היסטוריה ואעבוד קשה כדי לעמוד בציפיות הגבוהות. לכל מאמן יש את הפילוסופיה שלו. אני מאמין בסדר וארגון. אני לא אוהב לדבר הרבה, אני אוהב עבודה קשה ומשמעת. ניפגש במגרש", צוטט השבוע לוי באתר הרשמי של אנורתוזיס באמירה שכולה מסר לאוהדים ולשחקנים ואולי באה להבליט את החולשות של קודמו בתפקיד.

כך או כך, הציפיות עליהן דיבר לוי ברורות – להביא תואר ראשון למועדון פוסט עידן קצבאיה. העבר מלמד שאם הקבוצה תאבד כיוון, לוי עוד עשוי למצוא עצמו מאבד עוד משרה. "המצב של רוני לוי לא קל והוא יצטרך לעבוד בסיטואציה עם הרבה לחץ בקבוצה שלא הוא בנה", מנתח ואנטוריס. "מצפים ממנו לזכות בתואר ורק תוצאות טובות יחזיקו אותו בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully