וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לא יושג סיכום עד שני, השבועיים הראשונים יבוטלו

שעון החול ממשיך לאזול. נציגי השחקנים והליגה שוב יצאו בידיים ריקות מעוד פגישה, הקומישינר סטרן הודיע: "אין התקדמות"

AP

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: גדי וינסטוק

שעון החול לגבי פתיחת העונה ב-NBA אוזל, וכרגע נראה כי שני הצדדים נמצאים במבוי סתום בסכסוך. לפי שעה, מנהלי הליגה ביטלו את משחקי קדם העונה המסורתיים שהקבוצות עושות כל שנה כדי להכין את הסגלים שלהן לעונה הארוכה.

בנוסף, הקומישינר דייויד סטרן וסגנו אדם סילבר הוציאו הודעה לפיה אם לא יושג סיכום עד יום שני הבא, הרי שהשבועיים הראשונים של הליגה יבוטלו. ההודעה של השניים הגיעה לאחר שקברניטי הליגה, שדנו במשך ארבע שעות עם נציגי השחקנים, לא הצליחו להגיע לפריצת דרך במשא ומתן הארוך והמייגע.

"לא הצלחנו להשיג את ההתקדמות שקיווינו, וכרגע אנחנו לא יכולים להמשיך לשאת ולתת", אמר בהודעה פסימית סטרן. "עד יום שני לא יהיה לנו אלא לבטל את השבועיים הראשונים של הליגה הסדירה". כרגע לא מתוכננות פגישות נוספות בין שני הצדדים במאבק. "לא הצלחנו לגשר על הפערים בינינו בפגישה הזו", אמר נשיא ארגון השחקנים דרק פישר.

"נדהמתי שהשחקנים לא רוצים אפילו פיפטי-פיפטי"

הסכסוך בין שני הצדדים נסוב בעיקר לגבי התקבולים של השחקנים מסך הכנסות המועדונים. בשנה שעברה, זכו השחקנים לנתח משמעותי של 57 אחוזים מההכנסות, בעוד שכעת רוצים אנשי הליגה לחתוך מנתח זה. נציגי השחקנים הודיעו כי הם הסכימו להוריד את חלקם ל-53 אחוזים מסך ההכנסות, סכום שיסתכם ב-1 מיליארד דולר לתקופה של שש שנים.

לפי נציגי השחקנים, הנהלת ה-NBA, שדרשה תחילה לקצץ את חלקם ל-46 אחוזים מההכנסות, עשתה בינתיים צעד קטן ביותר כשהסכימה להתפשר ולבוא לקראתם באחוז אחד בלבד, כלומר קבלה של 47 אחוזים מהנתח. "כשהם הציעו 47 אחוזים בלבד, הפגישה בערך נגמרה", אמר בילי האנטר מצד השחקנים.

עוד במהלך הפגישה, שאל סטרן את השחקנים האם חלוקה שוויונית (50-50) של הכספים תישמע להם הוגנת ותהיה מקובלת עליהם, אבל משהבין שזה לא המצב, קלט גם הקומישינר כי אין עוד טעם להתדיין. "נדהמתי שהשחקנים לא רוצים אפילו פיפטי-פיפטי", אמר מקור המקורב להנהלת הליגה.

הליגה אמורה להיפתח ב-1 בנובמבר, כאשר עד יום שני השחקנים יתבשרו האם להגיע למחנות האימון של הקבוצות שכבר נדחו. כאמור, 43 משחקי אימון שהיו אמורים להיערך בין ה-9 ל-15 באוקטובר כבר בוטלו. סטרן אמר כי "זה יהיה קשה מאוד לא להתחיל את הליגה ב-1 בנובמבר ולקיים בכל זאת 82 משחקים בעונה הסדירה".

האם הליגה אבודה? מה יפתור את התסבוכת

לאזור ה-NBA של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully