וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג: שלום תקווה על יניב קטן ומשחק העונה

3.10.2011 / 23:45

יניב קטן הוכיח במשחק מול מכבי תל אביב כמה המנהיגות שלו במכבי חיפה חיובית ואמיתית. שלום תקווה מנתח ומסביר מדוע הצעירים של איוניר לא עמדו בלחץ

את הטור הזה צריך להתחיל במכבי חיפה, כי זה מגיע לה. כמו שהגיע לה לקחת נקודות, ככה מגיע למועדון הזה קרדיט ענק על האופן שבו התכונן והתמודד עם המשחק הלא פשוט שחיכה לו בבלומפילד מול מכבי תל אביב. מכבי חיפה הגיעה למשחק לא רק כדי לקחת נקודות. היא באמת להראות שמדובר עדיין באלופת המדינה. שזה לא כל כך פשוט לדלג מעליה. מדהים היה לראות את השקט של המערכת לפני המשחק, למרות אי אלו חבטות. את הביטחון. אף אחד במערכת לא דיבר. כולם התעסקו בהכנה המקצועית, בדבר עצמו. שם, דרך העוצמה הזו, מכבי חיפה השכילה לבטל את מכבי תל אביב במגרש, ולצאת ממשחק חוץ עם תוצאה שמקפחת אותה. זו עוצמה של מועדון שלמכבי תל אביב ייקח עוד הרבה שנים להשיג.

במקרים כאלה, זה כל כך טבעי שמי יבלוט הוא יניב קטן. אנשים נוטים לרדת על המנהיגות שלו, אבל דרך המשחק הזה אפשר להבין כמה המנהיגות של קטן חיובית. כמה השחקנים נעים סביב הציר שלו, כמה ביטחון הוא מקרין על האחרים, כמה השפעה נכונה יש לו על הצעירים. ההשפעה של יניב קטן היא אדירה. הוא מגיע למשחק הכי חשוב ויודע בדיוק מה לעשות. אולי המנוע הפנימי שלו הוא בכך שהוא כל הזמן תחת ביקורות. התשובה שלו היא תמיד מהירה. הוא אוהב את המשחק והחיבור שלו עם השחקנים הוא אמיתי ולא כוחני. חיבור שבא מחברות טובה, ממנהיגות אמיתית. לאור כל השינויים שעוברת מכבי חיפה, קטן הוא אולי הכוח הכי חשוב, הכי יציב, שיש למכבי חיפה. למזלו ולמזלה של מכבי חיפה, אלישע לוי תמיד ידע את זה גם כשניסו להגיד לו אחרת.

חייבים גם לומר משהו על גולסה. כל כך הרבה פעמים אמרנו שהוא צריך לשחק בקו, בעמדה שהוריש ליאור רפאלוב. מול מכבי תל אביב גולסה הראה למה. המרחבים שיש לו באגף, בשילוב המרחק הקצר מהשער, עוזרים לגולסה להיות שחקן טוב יותר ושלם יותר.

הכל על משחק העונה:
צפו במכבי חיפה ומכבי תל אביב נפרדות ב-1:1
יניב קטן 8, גיא חיימוב 5: כל הציונים מבלומפילד
אלישע לוי: "אי אפשר להחמיץ ככה במשחק כזה"
מוטי איוניר: "אנחנו עם הלשון בחוץ"

***

מתחילת העונה אנחנו מהללים את מכבי תל אביב, ובצדק. העובדה שהיא הגיע למשחק מול מכבי חיפה כפייבוריטית, זה לא דבר שזכור כבר שנים. בניגוד לשנים עברו בהן מכבי תל אביב ניסתה להתבסס על שחקן או שניים, העונה היא מתבססת על כדורגל. על כדורגל נכון שמתחיל בהנעת כדור מאחור. מכבי חיפה לא ביטלה הפעם שחקן כזה או אחר במכבי תל אביב, היא ביטלה את הכדורגל שלה כקבוצה, וזו אולי הוכחה שבמכבי תל אביב קורים השנה באמת דברים טובים.

אבל עם כל הרצון של השחקנים, מכבי חיפה לימדה את הצעירים של מכבי תל אביב שהם צריכים לעבור כור היתוך של משחקים כאלה בדרך למה שהם רוצים להיות – מכבי חיפה. גם מוטי איוניר וגם הצעירים המוכשרים שלו צריכים להתנסות עוד קצת במשחקים כאלה, כדי לא להילחץ בהם כל כך, כפי שזה קרה להם במחזור הזה. העובדה שהם הגיעו כפייבוריטים רק הוסיפה ללחץ. זה תשלום חובה, ולמזלה של מכבי תל אביב היא יצאה ממנו בזול. עם תיקו סביר ומקום ראשון בטבלה. אם כבר, חבל לי שאין לנו יותר משחקים כאלה בליגה של 12 קבוצות. כולם נהנו היום. התקשורת. הקהל. השחקנים. 12 קבוצות למדינה שלנו זה מספיק.

אם משהו באמת צריך להטריד את איוניר, זו לא התוצאה הכאילו מאכזבת, אלא מרכז ההגנה שלו. זו לא פעם ראשונה שמכבי תל אביב סופגת שערים קלים מדי. זה קרה לה מול בשיקטאש, מול דינמו קייב ועכשיו מול מכבי חיפה. לקבוצת כדורגל מאוד קשה לבנות את ההתקפה דרך האמצע. מול מכבי תל אביב זה בדיוק ההפך. הסיבה לכך, לדעתי, היא לא הבלמים, אלא המגינים דווקא. מצד אחד, זה טוב שהם מותחים את רוחב הקבוצה כאשר יוצאים קדימה. זה עוזר בהנעת הכדור. מצד שני, החזרה שלהם היא איטית ולא נכונה. וכך יוצא שכל כדור ארוך שנכנס דרך האמצע לא זוכה לחיפוי נכון של הגנה מכבי תל אביב. זו בעיה שמוטי איוניר חייב כבר לתת עליה את הדעת ולעקור אותה עד המשחק הגדול הבא של החבורה הצעירה שלו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully