וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גומא אגייאר עושה טובה לאוהדי הפועל ירושלים"

28.9.2011 / 18:30

איתן גבאי, עורך דינו ויועצו של הבעלים החדש, בראיון בלעדי לוואלה! ספורט: "האינטרס ציבורי, כמות ההשמצות מדהימה"

איתן גבאי, המשמש כעורך דינו ויועצו של גומא אגייאר, הוא אחד האנשים הקרובים ביותר אל הבעלים של הפועל ירושלים. גבאי, שממעט להתראיין בדרך כלל, שמע וראה את הביקורת שליוו את הצטרפותו של גומא להפועל ירושלים, והבליג עליה – אך בראיון ראשון ובלעדי ל"וואלה! ספורט" הוא שובר שתיקה.

גומא אגייאר איש עסקים. קובי אליהו
איך תשפיע השתלטותו על הפועל ירושלים? אגייאר/קובי אליהו

חשיפת וואלה! ספורט: גומא אגייאר ישתלט על הפועל ירושלים

דני קליין במסיבת העיתונאים: "אגייאר הוא בעל הבית"

גבאי נדהם מ"כמות העלילות וההשמצות", אך לדבריו גומא לא מתרגש יותר מדי מההתקפה. "גומא, בחכמתו, אינו קורא מילה במילה, אך את הלך הרוח הוא יודע. כמובן שזה מעציב אותו, אבל הוא לא מתרגש מהדברים. תמיד יהיו אלה שמקטרגים, לשמחתי הם מעטים", אומר גבאי. "זה בהחלט מכעיס כי הוא עושה טובה מאוד גדולה לציבור שאוהד את הפועל ירושלים. אין שום דבר רע בזה שהוא תומך בהם. גומא פועל מתוך אינטרס ציבורי ואהבת ירושלים גרידא. אני לא יכול לבקש שכתבות תמיד יהיו אוהדות, אבל הייתי מעדיף לפחות לתת לציבור תחושה שיוצאים לדרך חדשה ושיצליחו".

גבאי קרא את הפרסומים על הקשר של גומא עם משפחתו והיחסים עימם, ולא האמין למה שראו עיניו. "זה לא נכון לחלוטין. נדהמתי לקרוא ולשמוע במקומות מסוימים שנערכה שיחה טלפונית עם גומא אגייאר. גומא לא שוחח עם אף עיתונאי בתקופה האחרונה ובעצם לא אמר שום דבר לגבי משפחתו. גומא בקשר עם משפחתו, כך שהדבר הזה הוא עלילת בדים, ממש השמצה".

יועצו של הבעלים מספר על מצבו הנוכחי. "מצבו של גומא מעולה. הוא עסוק בענייניו הפרטיים בארה"ב וגם מצליח לנוח ולנפוש. הוא מתגעגע מאוד לארץ ומתכוון להגיע לכאן בקרוב. כמובן שהוא גם ישמח להתראיין".

עורך דין איתן גבאי עורך דינו של גומא אגייאר. מגד גוזני
נדהם מכמות העלילות וההשמצות. גבאי/מגד גוזני

"ירושלים קיבלה ביטחונות"

הטונים של גבאי רגועים יותר כשהוא מספר על ההתקשרות עם אגייאר: "הקשר בין גומא והפועל ירושלים החל כבר לפני כשנתיים וחצי, ואני הייתי מעורב במהלך של הפיכתו לבעלים. לכן זו לא הפתעה לבעלי הקבוצה, אלא אולי רק לציבור, בכך שבפעם ראשונה יש בעלים להפועל ירושלים. זה משהו שלא היה, כי תמיד העמותה הייתה הבעלים של הקבוצה".

לפי ההסכם, גומא יעביר להפועל ירושלים 1.75 מיליון דולר בכל שנה. גבאי חושף: "הקבוצה קיבלה כבר את כל הביטחונות על פי ההסכם בהתאם להתחייבויותיו של גומא".
בהפועל ירושלים מספרים כי רק ארבעה-חמישה אנשים היו מצויים בסוד ההתקשרות עם אגיייאר. גבאי כבר היה בארה"ב כשקליין הגיע לבקר את גומא. באותה הזדמנות סוכמו התנאים. החשש מהדלפות היה כה גדול עד כי רק בישיבת הדירקטוריון, שנערכה במלון קראון פלאזה כשעה וחצי בלבד לפני מסיבת העיתונאים של פתיחת העונה - עודכנו לראשונה מרבית חברי הדירקטוריון על העסקה.

משמאל לימין: יו"ר הפועל ירושלים דני קליין, מאמן הפועל ירושלים עודד קטש, עורך דין הפועל ירושלים איתן גבאי. מגד גוזני
חברי הדירקטוריון עודכנו על העסקה ממש לפני מסיבת העיתונאים השבוע. גבאי לצעד קטש וקליין במסע"ת/מגד גוזני

"בירושלים ישרים והגונים"

אחד האנשים הבודדים שידעו על השידוך עם אגייאר וליוו את התהליך הוא אהרון פוגל. בניגוד לפרסומים, הוא תמך לחלוטין במהלך ונתן לו את ברכת הדרך. תנאי ההסכם הוצגו בפני הדירקטוריון, ועברו את משוכת ההצבעה.

לדברי גבאי, תהליך בניית האמון היה כפול. לא רק דירקטוריון הקבוצה היה צריך להביע אמון באגייאר, אלא גם להיפך: "המהלך הזה התחיל למעשה מאז שגומא הפציע כספונסר ב-2009, והושלם לאחרונה. לאורך כל הדרך גומא רצה לתת יותר – אך כבעלים. אבל הוא העדיף להיות תחילה ספונסר כדי ללמוד את המערכת ואת האנשים. למדנו שהקבוצה מנוהלת באופן מקצועי ושיש על מי לסמוך – ולכן אגייאר החליט לעלות מדרגה ולהיכנס לנושא הבעלות כבר עכשיו". לדבריו, "גומא מאוד שמח על ההזדמנות לסייע לתושבי ירושלים. הוא עשה את זה בעבר ורוצה להמשיך בכך. זה חשוב לו".

גבאי מספר כי אגייאר אינו מתכוון להסתפק בבעלות. "גומא אומר שהוא רוצה לקדם את הקבוצה, כמו גם לקדם קשרים עם כל מיני אנשים ידועי שם בארץ ובחו"ל שהוא מכיר, לקשר את ירושלים עם חברות גדולות בעולם שעוסקות בספורט, כמו של הנעלה וביגוד בתחום. כל זה כדי לתת לקבוצה דחיפה תקציבית רצינית, שתהיה יריבה ראויה בליגות העליונות ובאירופה בכלל".

אהרון פוגל יושב ראש דירקטוריון מגדל. מגד גוזני
נתן למהלך את ברכת הדרך. פוגל/מגד גוזני

"לא רואה סיבה שדני קליין לא ימשיך"

האם לאור העובדה שאגייאר הוא בעל השליטה כעת, הוא עומד לעשות איזה שינוי בדירקטוריון או בהנהלה?

"אגייאר מצא שההנהלה הקיימת היא הנהלה טובה, שהניהול גם הוא תקין ושהאנשים הם אנשים רציניים מאוד ומקצועיים מאוד, ובינתיים הוא סומך ידו עליהם. מובן שיש לו אמירה כבעל הבית, אבל אין לו כוונה בשלב זה לזעזע את המערכת. גומא מאוד רוצה שהיו"ר דני קליין יישאר. הוא נכס חשוב מאוד להפועל ירושלים. לקליין יש כישורים מיוחדים, הוא יודע את העבודה והוא מצליח בה".

גבאי מספר כי כה גדולה הערכתו של הבעלים החדש של ירושלים לקליין, שהוא אף רצה שקליין יתחייב להישאר. קליין מצידו העדיף שלא להתחייב, "אבל כמו שנראה, דני והפועל זה שילוב בלתי ניתן להפרדה ואנחנו מאוד שמחים שהוא במערכת", מסכם גבאי.

אגייאר יתערב בבחירת השחקנים ובניהול המקצועי?

"אגייאר נותן מרחב פעולה לצוות המקצועי בכלל ולדני קליין בפרט. מובן שהם מיידעים אותו בכל עניין חשוב".

דני קליין יו"ר הפועל ירושלים (ימין) עם גומא אגייאר איש עסקים. קובי אליהו
"דני קליין והפועל ירושלים זה שילוב בלתי ניתן להפרדה". קליין עם אגייאר/קובי אליהו

"תמיד תהיה לגומא אפשרות למכור"

גורם בהנהלת ירושלים הסביר היום (רביעי) כי "גומא רק רוצה בטובת הפועל ירושלים והוא עמד תמיד במילה שלו. גם לפני שנתיים הוא תמיד עמד במילתו, ואף הקדים בהפקדת כספים. בכל אופן, אנחנו מאובטחים מכל הכיוונים", הסביר הגורם.

בהפועל ירושלים חוזרים ואומרים שהם "מאובטחים". למה הכוונה?

גבאי לא נעלב: "זה שילוב של כמה גורמים. אגייאר בעצם כבר נתן כסף לשלוש עונות. המטרה של הפועל ירושלים היא להגיע לארנה, והמטרה הזאת מובטחת - זו הכוונה של 'מאובטחים'. הם התכוונו לכך שלא מכרו את הקבוצה בנזיד עדשים, אלא דאגו להגיע לארנה, שזו מטרה ציבורית של הקבוצה. ושאין כאן לא גחמות של אנשים פרטיים כמו פוגל או דני קליין או אף אחד. הכול במחשבה".

מצד שני, גם לגומא יש ביטחונות. גבאי שופך אור על ההסכם בין גומא לירושלים: "אם אגייאר לא ירצה להמשיך עם הקבוצה תמיד תהיה לו אפשרות למכור את המניות".
עו"ד גבאי הודף את הפרסומים לפיהם אם ייבצר מאגייאר לתפקד, הוא יאבד את המניות והם יעברו להפועל. "זה ממש לא נכון", הוא מכחיש בלהט. "מבחינה עסקית אגייאר קנה את הפועל כקנייה מלאה, הוא בעל הבית ובעל המניות.

ומה אם אגייאר ירצה להיפטר מהקבוצה? "הוא יוכל למכור את הפועל ירושלים בתנאים מסוימים, שכמובן לא פוגעים בקבוצה עצמה ובינתיים אין לו שם כוונה לעשות כן", מבהיר גבאי.

כדורסל ישראלי בוואלה! ספורט

שחקני הפועל ירושלים לוק ג'קסון, אורי קוקיה. מגד גוזני
איך זה ייראה בסופו של דבר על המגרש? קוקיה וג'קסון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully