וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של השנה: פרנק ריברי לוהט עם באיירן מינכן

27.9.2011 / 12:50

פרנק ריברי קם מהקבר ומוביל השנה את באיירן מינכן המשובחת של יופ היינקס, עם יכולת שגורמת לאנשים לדמוע מאושר

לפני כשבוע וחצי הגיעו כל שחקני באיירן מינכן לצילומים המסורתיים בפסטיבל "אוקטוברפסט". אומרים שאפשר ללמוד על מצב הקבוצה לפי מצב הרוח שמקרינים השחקנים באירוע המסורתי, ואכן האווירה שם הייתה מחויכת מהרגיל. פשוט מפני שהבווארים מוליכים את הליגה, דורסים כל מה שזז, מציגים משחק הגנתי מהטובים באירופה (ספגו שער אחד ב-11 משחקים) ומשחק התקפי משובח.

מנצ'סטר סיטי תהיה זו שתעצור את באיירן (21:45, 5+)?
באיירן הלוהטת לא ספרה גם את לברקוזן בשבת
הוב סטיבנס חוזר לבונדסליגה לעמדת מאמן שאלקה

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
חזר להיות ריברי הישן והטוב/רויטרס

מי שנראה פשוט קורן מאושר היה לא אחר מאשר פרנק ריברי. הקשר הצרפתי בן ה-28 מיהר להתייצב בפני כל מיקרופון ואמר: "אני חושב שאני נמצא בתקופה הכי יפה בחיי. אני ממש מאושר מהחיים ומהקריירה. עבר המון זמן מאז הפעם האחרונה שהרגשתי כל כך טוב כמו עכשיו, אם בכלל הרגשתי כך בקריירה שלי. אני מרוצה במינכן, המשפחה שלי מרגישה מאוד בנוח כאן והבן שלי הוא כבר בווארי אמיתי".

כן, מדובר באותו ריברי בדיוק שרק לפני שנה חווה את המשבר המקצועי והאישי הקשה בקריירה שלו לאחר הפיאסקו עם נבחרת צרפת במונדיאל 2010, ההאשמות בקיום יחסי מין עם קטינה, הפציעות המרובות והיחסים העכורים עם לואיס ואן חאל. מה שגרם לו לצאת בהצהרה האמיצה "יש בחיים רגעים מלחיצים ומדכאים. הרגע בו אני נמצא כעת הוא בהחלט אחד כזה. אני חייב לשרוד ולעלות מעל נקודת השפל אליה הגעתי. קשה לי מאוד להתמודד עם הלחץ בו אני נמצא, הוא פשוט עצום".

אז מה גרם לשינוי הקיצוני אצל ריברי, שסגר עונה מאכזבת מאוד אשתקד ללא שום תואר קבוצתי ופתח את 2011/12 עם שלושה שערים, חמישה בישולים ויכולת נהדרת, והאם מדובר במשהו שיכול להוביל את באיירן בחזרה לגמר ליגת האלופות, שייערך השנה באליאנץ ארינה, ולקריאת תיגר אמיתית על השלטון באירופה מול ברצלונה, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד?

שינוי באווירה

בניגוד לקיץ הקשה שעבר ריברי אשתקד, השנה הוא הצליח לבצע הכנה מצוינת ובעיקר שקטה ורחוקה מאור הזרקורים, אליו הושלך הרכש הנוצץ משאלקה מנואל נוייר. את כל זה עשה ריברי תחת המאמן הוותיק יופ היינקס, שדאג ללטף את האגו של הכוכב הצרפתי כשאמר ש"הוא שחקן ברמה העולמית הכי גבוהה שיש ואני אדע איך לטפל בו הכי טוב ולגרום לו לחזור לעצמו", ומצד שני גם ניסה להבהיר לו דרך התקשורת, ההתעניינות הבלתי פוסקת במרקו רויס והשארתו של דייויד אלבה הצעיר במועדון כי יצטרך להיות במיטבו כדי לבצר את מעמדו ככוכב הגדול של באיירן החדשה.

בראיון לאתר הרשמי של באיירן התייחס לאחרונה ריברי ליחסים עם המאמן החדש-ישן בסבאנר שטראסה ולא החמיץ הזדמנות לעקוץ את קודמו. "זה לא סוד שהיחסים ביני ובין לואיס ואן חאל לא התאימו לי", אמר הצרפתי, "אבל הנושא הזה מאחורי. עכשיו אני שוב מרגיש חופשי ושמח ונהנה לשחק כדורגל. אני מרוצה מאוד שהיינקס הגיע, יש בינינו מערכת יחסים נהדרת".

גם היינקס עצמו התייחס לאווירה החיובית בינו לבין השחקנים. כל גופי התקשורת בגרמניה לא החמיצו את הרמז והציגו בתוך הידיעה תמונה של היינקס וריברי מחויכים ביחד. גם הם הבינו שמדובר בעקיצה לוואן חאל. "אני מכבד את כל השחקנים שלי", הסביר קשיש המאמנים בבונדסליגה (66). "שמעתי כבר על כל כך הרבה מאמנים ושיטות אימון שונות, אבל בשלב הזה ועם כל הניסיון שיש לי, אני משתדל לשמור יחסים טובים עם השחקנים ולגרום להם ליהנות. אני עובד עם המון תשוקה ומוטיבציה, אבל אסור לשכוח גם ליהנות ולתת לכישרון של השחקנים שלך לצאת באופן טבעי".

יופ היינקס מאמן באיירן מינכן. רויטרס
"אני מרוצה מאוד שהיינקס הגיע, יש בינינו מערכת יחסים נהדרת", אמר ריברי. היינקס/רויטרס

אחד המהלכים שביצע היינקס ושימחו את ריברי יותר מכל דבר אחר היה דווקא החיזוק המשמעותי בהגנה ורכישתו של מי שבעבר התקוטט עם הקשר הצרפתי במהלך משחק נגד שאלקה ושמר על דם רע איתו עד שהצטרף הקיץ - ראפיניה. הרכישה הזו איפשרה להחזיר את הקפטן פיליפ לאהם לעמדה האהובה עליו כמגן שמאלי ולשיתוף הפעולה הפורה עם ריברי בכנף.

זאת לאחר שבעונה שעברה נאלץ הצרפתי להחליף פרטנרים לאגף כמו גרביים: הולגר באדשטובר, דייגו קונטנטו, דניאל פראניץ' ולואיז גוסטבו סתמו את החור, כל אחד בתורו וריברי התקשה ליצור תיאום מושלם. למזלו, השנה חזר לעמדה לאהם, שפרט להיותו סופר מוצלח הוא גם אחד המגנים הטובים בעולם ויוצר עם ריברי שילוב קטלני באגף. או כמו שהצרפתי אמר: "פיליפ עוזר לי מאוד. השילוב בינינו פשוט מושלם וכך גם ההיכרות".

תנו לו את המפתחות

הכושר הנהדר של באיירן מתחילת השנה הכניס את המערכת והתקשורת הגרמנית לסחרור ואופוריה, שרק האימפריה הבווארית יכולה לגרום. בגרמניה כבר מדברים על כך שגביע האלופות יישאר באליאנץ ארינה השנה וזה כזכור אצל קבוצה שהבטיחה את המקום השלישי והכרטיס למוקדמות ליגת האלופות רק במחזור האחרון אשתקד.
ריברי הוא כמובן הפנים של האופוריה, אפילו יותר מאריאן רובן, שהיה כרגיל פצוע לאחרונה. הפציעה הזו עוררה פולמוס בקרב אנשי מקצוע ופרשנים בגרמניה, כשחלק טענו שעדיף לבאיירן לשחק בלי הפנומן ההולנדי, בעוד אחרים כמו פרנץ בקנבאואר והיינקס עצמו טענו שאלה שטויות.

אלה שטענו כי עדיף לבאיירן ללא רובן, דיברו על כך שהוא מחזיק יותר מדי בכדור ולא נותן לשחקנים אחרים לבוא מספיק לידי ביטוי. בכך הם התכוונו ודיברו על ריברי כנפגע העיקרי. כולם בבאיירן יודעים שהקשר הצרפתי אוהב להרגיש ולדעת שהוא ה-כוכב של הקבוצה ושהכל חייב לעבור דרכו. זה נותן לו ביטחון וגורם לו להוציא מעצמו הרבה יותר (כולל שנואת נפשו: ההגנה). זאת למרות השילוב הנהדר והדברים המצוינים שעשה ויעשה יחד עם רובן.

מי שטען שהמפתחות לקבוצה צריכים ללכת לריברי הוא לא אחר מאשר כוכב העבר גינטר נצר, שכתב טור לבילד מעט לפני פתיחת ליגת האלופות. "בבאיירן מינכן אתה תמיד יודע שהכוכבים הגדולים יתעלו על עצמם בשביל המועדון", כתב, "וכשאני אומר כוכבים, אני מתכוון בעיקר לפרנק ריברי. יש לו מחויבות ענקית כלפי המועדון, הקהל וההנהלה. הוא חייב לחזור לכושר שלו מהעונה הראשונה בבאיירן ולהראות לכולם שהוא עדיין אחד הקשרים הטובים בעולם".

פיליפ לאהם שחקן באיירן מינכן (ימין) חוגג עם טוני קרוס. Alberto Saiz, AP
"פיליפ עוזר לי מאוד. השילוב בינינו פשוט מושלם וכך גם ההיכרות". לאהם חוגג עם קרוס וריברי/AP, Alberto Saiz

גם כוכב העבר של באיירן, שטפן אפנברג, הפליג במחמאות לריברי ולשיתוף הפעולה שלו עם היינקס כשכתב: "בעבר היינקס היה הרבה יותר קשוח ונוקשה עם השחקנים שלו. היום, הוא בעיקר רוצה שהשחקנים שלו יהנו מהכדורגל. כל אחד מקבל את החופש שלו ומחזיר בגדול. הדוגמה הכי בולטת היא זו של פרנק ריברי, שפשוט זוהר ונראה יותר רעב מתמיד. במצב הנוכחי, יופ היינקס בהחלט יכול לחלום לזכות בליגת האלופות עם הקבוצה הזו".

אזהרה לברצלונה?

בנוסף לכל הדברים הטובים שקרו לו על המגרש, ריברי חגג בשבוע שעבר גם את לידתו של הבן הראשון שלו (לאחר שתי בנות), שזכה לשם סייף אל איסלם, וגם נראה שפרשת נערת הליווי די מאחוריו. שחקנים בבאיירן ועיתונאים מעידים כי ריברי חזר להיות אחת הדמויות הדומיננטיות ביותר בחדר ההלבשה וזכה מחדש בכינוי "הג'וקר" בקרב חבריו. בראיון שהעניק לירחון של קיקר, נשמע ריברי, שהגיע לבאיירן ב-2007, באופוריה מוחלטת כשאמר: "אנחנו אחת הפייבוריטיות הברורות לזכייה בליגת האלופות, אנחנו באיירן מינכן! זה מועדון ענק עם השחקנים הכי טובים בעולם, אין סיבה שלא נזכה בליגת האלופות".

בנוסף, השווה ריברי את באיירן לאלופת אירופה ברצלונה ואת עצמו לליאונל מסי, כשציין: "ברצלונה קבוצה נהדרת, אבל אנחנו לא כל כך רחוקים מהם מבחינת היכולת. במשחק אחד או שניים הכל אפשרי בינינו. לגבי מסי, אני חושב שיש לשנינו סגנון די דומה, אולי אפילו זהה. אנחנו יודעים לטפל בכדור, מהירים וכל ההבדל הוא בראש. כשאני בכושר טוב ומרגיש טוב עם עצמי, אני יכול לעשות כמעט מה שאני רוצה על המגרש. אני בהחלט מסוגל לעשות דברים כמו ליאונל מסי. ועכשיו אני רעב כמו בתחילת הקריירה שלי. אני רוצה לנצח בכל משחק ולזכות בכל תואר".

האם ריברי הבוגר והשלם יותר מסוגל להשלים קאמבק ענק למרכז הבמה האירופית יחד עם באיירן? את תחילת התשובה לשאלה המרתקת הזו נקבל כבר הערב במפגש הראשון של באיירן העונה מול קבוצה מהטופ האירופי, מנצ'סטר סיטי.

ליגת האלופות בוואלה! ספורט

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. רויטרס
"לגבי מסי, אני חושב שיש לשנינו סגנון די דומה, אולי אפילו זהה. אנחנו יודעים לטפל בכדור, מהירים וכל ההבדל הוא בראש". מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully