וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייל מרי: אל תקחו ללב, קחו לריאות

יובל קליין

21.9.2011 / 13:19

יובל קליין ממשיך לנתח ולבחון את הק"בים המובילים בכל שבוע, והפעם: טוני רומו, קאם ניוטון, לוק מק'קאון ואפילו דן מרינו

הסופ"ש האחרון שלי לא היה מוקדש לפוטבול אלא למוזיקה. באוסטין (טקסס) נערך פסטיבל "אוסטין סיטי לימיטס" ועם כל הכבוד לטוני רומו ולמאט שאוב, אני לא מתכוון לוותר על ההזדמנות לראות בסופ"ש אחד את קולדפליי, קנייה ווסט, סטיבי וונדר, פליט פוקסס וארקייד פייר. מדי שנה במרכז הפסטיבל, ישנו אוהל ענקי עם שני מסכים המשדרים פוטבול במשך כל הסופ"ש בכדי שתוכל להנות מכל העולמות. למרות כל המוזיקה מסביב, היה אפשר לחוש בפוטבול בכל מקום. אם זה החולצות של הקבוצות השונות הצצות בכל פינה של הפארק או הדגלים הענקיים המתנופפים בבריזה החמה של טקסס. לדאלאס קאובויס היתה שליטה ברורה בפארק, כשהטקסאנס משמשים כאחות הקטנה והלא האהובה.

ארקייד פייר. Kevin Winter, GettyImages
"אתם מוכנים לקצת פוטבול?" ארקייד פייר/GettyImages, Kevin Winter

אריאל גרייזס מסכם גם הוא עוד מחזור

כל האווירה המעולה בפסטיבל קיבלה תפנית כאשר קרלוס רוג'רס מסן פרנסיסקו החליט לבדוק את מצב הצלעות של טוני רומו. הק"ב של דאלאס עזב את המשחק ברבע השני בגלל סדק בצלעות. השמועות על הפציעה של רומו התפשטו ברחבי הפסטיבל במהירות המזכירה את התופס של הקבוצה, דז בריאנט. כמות האנשים בפסטיבל השפיעה על רשתות הטלפון ואי אפשר היה לבדוק באינטרנט ובטוויטר מה מצבו של רומו. לא רק לק"ב של דאלאס היה קשה לנשום אחרי המכה שספג, אלא גם לאוהדים של "הקבוצה של אמריקה" שחוו דז'ה וו מהעונה שעברה כאשר ג'ון קיטנה עלה בתור הק"ב.

הפאניקה גדלה כאשר קיטנה התחיל את המחצית השניה עם חטיפה, בעוד המיעוט של אוהדי הטקסאנס חוגגים עוד עצירה של ההגנה המשתפרת שלהם. היו כבר כאלה שהחלו לדבר על הק"ב האפשריים בדראפט המכללות בשנה הבאה, היו כאלה שרצו לראות את הק"ב השלישי והמקומי, סטיבן מק'גי, על המגרש והיו כאלה שפשוט לא האמינו שהם בדרך להפסד מול קבוצה שמובלת על ידי אלכס סמית'. מה שבטוח זה שאף אחד כבר לא האמין שרומו יחזור למגרש. קשיחות אף פעם לא אפיינה את הק"ב כמו שהחברות והרומנים שלו עשו. אז לא רק שטוני חזר פצוע, הוא הצליח להוביל את הקאובויס לקאמבק ואולי להציל את העונה של דאלאס כבר בשלב מוקדם של העונה.

טוני רומו שחקן דאלאס קאובויס. Marcio Jose Sanchez, AP
כנגד כל המאמינים. רומו והריאה המחוררת/AP, Marcio Jose Sanchez

אדם לאדם יגואר

טוני רומו הוא אחד מתוך חמישה ק"ב (בריס, ריברס, ניוטון ובריידי) העומדים על קצב יארדים מטורף שמאיים לשבור את השיא של דן מרינו משנת 1984 עם מעל ל-5,000 יארדים. בנוסף, כמעט כל הקוורטרבקים הפותחים בליגה מחזיקים ברייטינג גבוה למדי כשרק למאט קאסל וללוק מק'קאון אנחנו לא יכולים לתת סופרלטיבים. האחרון מייצג את האכזריות של ה-NFL, ועד כמה הליגה הזאת תחרותית.

כזכור, ג'קסונוויל החליטה ימים בודדים לפני תחילת הליגה לחתוך את הק"ב שלה בשנים האחרונות דיוויד גרארד וללכת עם מק'קאון האלמוני. זה היה אמור להיות חלק מתוכנית שבסופה בחירת הסיבוב הראשון בדראפט, בליין גאברט, היה אמור לתופס את המושכות של עמדת הק"ב בפלורידה. בינתיים למק'קאון נפלה הזדמנות יוצאת דופן להיות ק"ב פותח בליגה.

אחרי משחק ראשון סביר בו הקבוצה ניצחה, מק'קאון נכשל לשחזר את ההצלחה של הקבוצה ושלו בשבוע שעבר. במשך שלושה רבעים הוא הצליח למסור בהצלחה רק שש פעמים ונחטף ארבע פעמים. זה הספיק לג'ק דל ריו ששלח למים את גאברט, שהיה לא רע בכלל. הכישלון של מק'קאון לא הפתיע אף אחד וכנראה שימיו כק"ב פותח בליגה נגמרו אחרי 7 רבעים. ככה זה ב-NFL, מקום בו מקומך לא בטוח אחרי משחק אחד רע או פציעה ומה שעשית בעבר שייך לעבר. רק תשאלו את אריאן פוסטר איך הוא מרגיש אחרי ההצלחה של בן טייט בעמדת הרץ האחורי של הטקסאנס.

לוק מק'קאון שחקן ג'קסונוויל ג'אגוארס. ill Kostroun, AP
ארבעה רבעים ולווייה. מק'קאון/AP, ill Kostroun

רוקי אלטרנטיבי

כולם מדברים על ההופעות של קאם ניוטון, ובצדק. המחמאה הכי גדולה היתה שייכת דווקא לאלוף ולק"ב שפגש את ניוטון בשבוע האחרון, ארון רוג'רס, שאמר: "אני שמח שפגשנו אותו מוקדם, כי הוא רק ילך וישתפר". אבל צריך לתת גם שורה חיובית לק"ב רוקי אחר, והוא אנדי דלטון, שלא זרק לחטיפה אחת במשך שתי הופעות הבכורה שלו בליגה. תוסיפו לזה שלושה ט"ד והוא הק"ב הרוקי השני בהיסטוריה של המשחק מאז איחוד הליגות שרושם ק"ב רייטינג של יותר מ-100 נקודות בשני המשחקים הראשונים. הראשון היה דן מארינו שכבר הזכרנו שיא אחר שלו מקודם.

אנדי דלטון שחקן סינסינטי בנגאלס. David Kohl, AP
פתיחת קריירה א-לה דן מרינו. דלטון/AP, David Kohl

טופ 10

1. טום בריידי – שבוע שני במקום הראשון, שבוע שני מעל 400 יארד, ק"ב לא רע בכלל.

2. קאם ניוטון – אתם שומעים את זה? זה לא סתם הייפ, זאת כבר המציאות.

3. טוני רומו – מחקרים מוכיחים שסדק בצלעות משפר את דיוק הזריקה.

4. ארון רוג'רס – לא מתרגש מפיגור מוקדם וממשיך לנצח על (ועם) המכונה של הפאקרס.

5. מת'יו סטאפורד – בדטרויט כבר לא מבקשים עזרה מהממשלה בכדי להציל אותם, סטאפורד עושה את זה עם ארבע מסירות לט"ד והליונס פותחים עונה מושלמת.

6. מאט שאוב – מוביל את הליגה באחוזי מסירה מושלמים (71.7%) והטקסאנס במאזן 0:2.

7. דרו בריס – יכולת נהדרת שלו מכפרת על חסרונם של שני התופסים הבכירים של הקבוצה.

8. קולט מק'קוי – תענוג לראות עם כמה רגשות הבחור משחק. פייטר אמיתי.

9. ג'וש פרימן ומאט ריאן – הובילו את הקבוצה שלהם לקאמבק ברבע הרביעי ולנצחון ראשון העונה.

10. פיליפ ריברס – לא הרבה ק"ב יבואו לפוקסבורו ויזרקו ל-378 יארד. ללא השטויות של טולברט אולי גם הוא היה יורד כמנצח.


פוטבול בוואלה! ספורט

פיליפ ריוורס שחקן סן דייגו צ'ארג'רס. Stephan Savoya, AP
אולי מספיק עם השטויות? ריוורס/AP, Stephan Savoya

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully