וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נשארת נאיבית שכמותך: שלום תקווה מנתח את משחקי הגדולות בליגת העל

19.9.2011 / 0:17

דווקא המשחק הגרוע מול סכנין הוכיח כמה מכבי תל אביב השתנתה. שלום תקווה מנתח ומציע לכם לספור את הפועל תל אביב במאבק האליפות

מי שחיפש את ההוכחה שמכבי תל אביב השתנתה העונה קיבל אותה דווקא במשחק מול בני סכנין. במיוחד במחצית הראשונה, זה היה משחק לא טוב של מכבי תל אביב, לא מסודר ומאוד חסר סבלנות. ראוי לציין שסכנין התכוננה היטב, השחקנים שלה עמדו בצורה טקטית יוצאת מן הכלל שפשוט ביטלה את מכבי תל אביב. הצהובים לא הגיעו לשער ונכנסו למשחק רק בזכות בעיטה מקרית של רועי קהת עם הרבה עזרה מהשוער מוחמד קנדיל.

מוטי איוניר הבין במחצית השנייה שכשמולך עומדת קבוצה טקטית, אתה צריך להשתמש בשחקנים יותר יצירתיים וטכניים. כשהוא שלח למערכה את ברק יצחקי ואלי זיזוב, ראינו את מכבי תל אביב במספר דקות של כדורגל יפה. זה הספיק.

אז כיצד אנחנו מסיקים שמכבי תל אביב השתנתה? כי מכבי של השנים האחרונות לא עוברת משחק קשה כזה, בטח כשהוא הגיע אחרי התבוסה מול בשיקטאש. למעשה, דווקא ביום לא טוב של כדורגל אפשר היה לקבל את ההוכחה למכבי החדשה. מכבי השונה. מכבי ששואפת ורוצה. לא עוד הקבוצה הנאיבית אלא אחת שרוצה להיאבק על כל התארים.

צפו במכבי תל אביב מנצחת את סכנין
מוטי איוניר עדיין לא חושב על אליפות

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. דרור עינב
מכבי של השנים האחרונות קורסת במשחק כזה. איוניר/דרור עינב

מערך שלושת הבלמים שהציב מאמן הפועל עכו אלי כהן למשחק נגד הפועל תל אביב פשוט קרס. כהן ויתר על מרכז השדה ועזר לאדומים לשלוט באמצע. הפועל תל אביב שלטה ללא עוררין במחצית הראשונה, עצרה ובלמה כל ניסיון התקפה של עכו והייתה מאוד דומיננטית. גם כשהמארחים ניסו לחזור במחצית השנייה זה היה קצת מאוחר. בסופו של דבר, מה שניצח את המשחק זה היכולת האישית של השחקנים באדום והדגש על המילה אישית. נכון, להפועל קבוצה טובה שעומדת היטב על המגרש, אבל חסר לה מאוד תיאום בין שחקני ההתקפה.

מירקו אורמוש, נוסא איגייבור, טוטו תמוז ועומר דמארי אמנם שחקנים טובים ומוכשרים, אבל שיתוף הפעולה ביניהם עדיין לוקה בחסר וככל שיעבור הזמן והתיאום ישתפר, כך הפועל כקבוצה תהיה טובה יותר. בינתיים, האדומים נהנים מאותה יכולת אישית שמספיקה לנצח משחקים מסוימים. בשורה התחתונה, הקבוצה עדיין לא מבריקה כמו בעונה שעברה, אבל תהיה שם במאבק על כל התארים.

ומי שעוד יתרום ויעזור רבות לאותם מאבקים הוא סלים טועמה. נכון עשתה הנהלת הפועל תל אביב שהבינה כי עדיף להיות חכמה ולא צודקת ולהשתמש ביכולות של השחקן הזה להמשך הדרך.

צפו בתמוז ודמארי מנצחים את הפועל עכו
אורמוש, ידין ועבאס בספק לבאר שבע

שחקני הפועל תל אביב חוגגים את הבקעת השער של עומר דמארי מול הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
יכולת אישית יש, תיאום בהתקפה קצת פחות. הפועל תל אביב/אדריאן הרבשטיין

לסיכום, ראינו את שלוש הגדולות של הכדורגל הישראלי חוזרות מאירופה ומנצחות בליגה. פערים ברמה? זה דבר טבעי. המעמד, ההכנה, השאיפות והנחישות של משחקים באירופה מן הסתם מצריכים הרבה יותר מהשחקן מאשר משחק בליגה הישראלית. אז נוצרים פערים בקצב, באווירה ולפעמים זה פוגע ביכולות השחקנים. אבל הגדולות עשו בערב ראשון את מה שמתבקש מהן – לקחת שלוש נקודות ולהמשיך במאבק הצמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully