וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים המרכזיים בליגות הנמוכות

15.9.2011 / 15:45

מדור חדש מכין אתכם למוקדי העניין הבולטים: הדרבי של דלית אל כרמל נודד לקרית אליעזר, וגם ביהוד מחזירים עטרה ליושנה

מכבי דלית אל כרמל - הפועל דלית אל כרמל (שני, 19:00, קרית אליעזר)

הפעם האחרונה שאמור היה להתקיים בדלית אל כרמל דרבי הייתה לפני חמש שנים, אבל העובדה שמכבי התפרקה באותה עונה בליגה ב' מנעה את החוויה הזו עבור היישוב שבו מתגוררים 15 אלף תושבים. השתיים נפגשות כעת סוף סוף בליגה א'. לא שמי מהן מעזה לדבר בקול רם על המחשבות לעלות ליגה, אבל כבר עכשיו ברור שהמסר החשוב מהדרבי הזה לגבי זהות הקבוצה הטובה בדליה הוא זה שעומד במוקד, גם אם שתיהן בסופו של דבר ישחקו גם בעונה הבאה בליגה א'. הפועל כבר תפסה מקום מכובד בליגה אחרי שאת השנה שעברה היא סיימה במקום השביעי, בעוד מכבי עברה עונה כמעט מושלמת שסידרה לה העפלה לליגה א'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הקבוצה שלו התחמשה הקיץ משמעותית. ענאן נאסר א-דין/מערכת וואלה, צילום מסך

בשני הצדדים מעריכים כי לא פחות מ-1,500 אוהדים יגיעו לחיפה (המגרש בדליה עובר שזרוע), מרחק של כחצי שעה מהיישוב, כדי לראות את השתיים בפעולה. בעוד שהפועל פתחה עם ניצחון על כרמיאל צפת 0:1, מכבי איבדה יתרון של שני שערים נגד אחי עכו והפסידה 3:2 בדקה ה-90. במכבי בונים בעיקר על ברכאת וואהב (אקס מכבי אחי נצרת) והכוכב העולה ענאן נאסר א-דין, בעוד שבהפועל מקווים לראות את אורן זילכה (שער הניצחון בשבוע שעבר) ויוחאי אהרוני (בנו של איתן אהרוני) נותנים את הטון. במכבי, שהשקיעה הקיץ למעלה ממיליון שקלים שגויסו בעיקר מתורמים מקומיים, לא יוכלו לעבור לסדר היום עם הפסד שני. ובהפועל? מקווים לראות את הקהל האדום שולט ביציעים ומוכיח ששום דבר לא השתנה מבחינת יחסי הכוחות.

לפורטל הכרמל

הפועל קטמון - מכבי עירוני נתיבות (שני, 15:30, צפרירים חולון)

עירוני נתיבות, גם אם היא לא תודה בכך, נחשבת תמיד לאחת המועמדות הבולטות לעלות ליגה. העונה שעברה הסתיימה אמנם עם המקום השישי, ולמרות שגם העונה הנוכחית נפתחה ברגל שמאל עם הפסד 2:1 להפועל ערד, בקבוצה יתקשו לקבל הפסד נוסף, במיוחד כשמדובר במפגש עם קנדידטית רצינית להשיג את הכרטיס ללאומית. אהוד כחילה, שהחל את קריירת האימון שלו במכבי באר שבע ועבר להדריך את נתיבות לפני שלוש שנים, קיבל בשנה שעברה שערים רבים מאורן פחימה ודודו פלס, והפעם הוא רוצה לראות אותם מבקיעים כבר במחזור הקרוב.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
- אוהדי הפועל קטמון. ברני ארדוב
סוף סוף האוהדים יוכלו לראות אותם בפעולה. אוהדי קטמון/ברני ארדוב

קטמון שמגיעה למשחק אחרי הניצחון המדהים נגד היפואים של קביליו, תגרור את האוהדים שלה עד חולון לפחות עד שאיצטדיון טדי ישופץ או שימצא מגרש אחר. שתי הקבוצות עוד פנו להתאחדות כדי לנסות ולהחליף ביתיות, אבל במשרדים שברמת גן הבהירו שתקנון זה תקנון, ולא נתנו לכך אישור. עוד לפני המשחק חיזקו בנתיבות את הקבוצה במספר עמדות, כשהחליטו לצרף את הבלם רומן חאוסטוב שחזר למועדון ואת אלעזר לביא, שבערד המתינו עד לאחר המשחק מול נתיבות כדי להעבירו. בנתיבות לא מדברים בקול רם על ניצחון, אבל בין השאר הם בונים על השאננות של הירושלמים ומקווים שהפעם הם יחגגו ניצחון ראשון.

בית"ר עירוני מעלה אדומים – בני יצ'אלאל רחובות (שלישי, 15:30, מעלה אדומים ישן)

זה לא רק ששתיהן ניצחו במחזור הפתיחה (מעלה אדומים 0:2 על מבשרת ציון, בני יצ'אלאל 0:2 על שדרות), אלא בעיקר העובדה שמדובר במפגש בין שתי קבוצות שמתבססות כמעט אך ורק על הלב והנשמה של השחקנים. מעלה אדומים עברה קיץ לא פשוט אחרי שהתקציב שלה קוצץ משמעותית מ-385 אלף שקל ל-100 אלף. מהר מאוד התברר שקשה יהיה לעלות לליגה א', ולכן העדיפו בקבוצה להתבסס על החומר המקומי בתקווה לשרוד. בני יצ'אלאל, שפתחה את העונה הרביעית שלה מאז שנוסדה, ממשיכה לטפס שלב אחרי שלב, ממש לא זבנג וגמרנו, ואחרי שרק לפני שנתיים היא חגגה עלייה היסטורית לליגה ב', בשנה שעברה היא סיימה את העונה במקום השמיני המכובד, וזה עם שחקנים שמשחקים בהתנדבות ולא זוכים למשכורות.

שחקני בני יצ'אלאל רחובות. נועם אשל, מערכת וואלה
מקווים להעמיד סגל ראוי לאמצע השבוע. שחקני בני יצ'אלאל/מערכת וואלה, נועם אשל

אז למרות שהמשחק הוזז לאמצע השבוע, בבני יצ'אלאל מקווים שיוכלו להסתדר עם העובדה שהשחקנים שלהם עובדים בעבודות אחרות ולהעמיד סגל ראוי. הקיץ נפרדו במועדון מאילן טפרה שעבר להפועל קטמון, אבל מעבר לכך הסגל נשאר זהה. מי שיחפש דמויות מוכרות על המגרש אולי יזהה בעיקר את דוד כבדה הוותיק, שמוכר מימיה של צפרירים חולון, וכבר שנתיים משחק במועדון הרחובותי. בבני יצ'אלאל משחקים בעיקר שחקנים אתיופיים שמגיעים מרחובות ומאשדוד, ויחד איתם הקבוצה ממשיכה לבנות דרך מרשימה. בינתיים מי שנמצא בכושר מצוין מאז תחילת העונה הוא עידן ימר, שהספיק לכבוש ארבעה שערים בשני משחקים (שלושער במשחק גביע המדינה המשוגע נגד נחלת יהודה), ובקבוצה מקווים לראות אותו ממשיך לפרוח גם נגד היריבה הירושלמית. ואם כבר הקישור לירושלים, מעלה אדומים נהנית השנה מסיוע של לא אחרת מאשר בית"ר ירושלים, שהעבירה את הציוד הישן שלה לקבוצה אחרי שנפרדה מאדידס. אולי גם המזל של בית"ר ירושלים בשני המחזורים הראשונים יצליח לדבוק במעלה אדומים.

עירוני בית שמש – הפועל תל שבע (שישי, 14:00, אחיסמך)

צרה גדולה של לא מעט קבוצות מליגות ג' (ומן הסתם גם בליגות גבוהות יותר סובלות ממנה) היא שהמשטרה או ההתאחדות לא מאשרות לקיים משחק במגרש הביתי. זה בדיוק מה שקורה עם עירוני בית שמש והפועל תל שבע, שלא מורשות לשחק במגרשן הביתי. אז השבוע, למשל, הן אמורות לנדוד לאחיסמך, שזהו המגרש הביתי של בית שמש בשנתיים האחרונות. בית שמש, שהייתה קרובה מאוד לעלות לליגה ב' בשנה שעברה, אבל סיימה שנייה במרחק של חמש נקודות ממכבי באר יעקב, מודרכת על ידי אבי סקורי, שמאמן את הקבוצה בחמש השנים האחרונות. אולי העונה, כך מקווים בקבוצה, הם סוף סוף ירשמו עליית ליגה היסטורית, אבל גם הם יודעים שבלי לארח את המשחקים בבית זה יהיה הרבה יותר קשה.

אילן נחמדי שחקן עירוני בית שמש. דאבל פס
יחד עם חיים אלקיים הם ההתקפה המסוכנת בליגה. אילן נחמדי/דאבל פס

בית שמש נסמכת העונה על מלך השערים שלה בעונה שעברה חיים אלקיים, שהבקיע 28 שערים, אבל כדי ללכת עד הסוף היא החליטה לצרף גם את אילן נחמדי, שסיים כסגן מלך השערים בעונה שעברה במחוז מרכז והבקיע 31 שערים במדי חבל מודיעין, שמתחרה ישירה גם העונה עם בית שמש. נחמדי אפילו הספיק כבר הבקיע שני שערים לבית שמש נגד אופקים במחזור הראשון ובקבוצה מקווים שהסיפתח הזה רק יגביר אצלו את התיאבון. בתל שבע התבשרו השבוע כי המשטרה לא מאשרת את המגרש שלהם בשל היעדר היתר בנייה למגרש. הקבוצה שמייצגת את היישוב הבדואי קיבלה את הבשורה באכזבה רבה, עד כדי כך שמנהל הקבוצה כמאל אלעסם נמצא על סף ייאוש, שוקל לפרק את המועדון ("יכול להיות שנסגור את הקבוצה") שמכיל ארבע קבוצות במספר גילאים, ולא להתייצב למשחק בבית שמש. אם הבחורים שלו בכל זאת יתייצבו למשחק ויחליטו להתגבר על הכעס, הם ינסו להמשיך ביכולת המצוינת מהשבוע שעבר עם הניצחון על ירוחם (1:4).

בני יהוד – אליצור יהוד (שני, 20:00, קריית הסביונים ביהוד)

אם יש רגע שתושבי יהוד מחכים לו, זה לראות קבוצה שלהם חוצה סוף סוף את ליגה ג'. ימיה העליזים של הפועל יהוד המיתולוגית חלפו עברו להם, ואם לפני כמה שנים ניסו להחיות את המותג המתערער הזה עם הקמתה של אותה קבוצה ולשם כך הביאו את אלון מזרחי, מהר מאוד התברר שאין קסמים בכדורגל. כך נשארה העיר עם שתי קבוצות שמשחקות כבר כמה שנים זו לצד זו, בלי שנאה או אהבה רבה, אבל לכולם ברור שבני יהוד (או בשמה הקודם בני שפי יהוד) היא זו שנותנת את הטון. לפני שנתיים הייתה הקבוצה קרובה מאוד לעלייה היסטורית, אבל איבדה את הבכורה לבני יצ'אלאל שעלתה על חשבונה. בזמן שאליצור מאבדת עניין בליגה בשלבים מוקדמים של העונה, בני יהוד, נמנית בדרך כלל על חבורת הצמרת, וגם השנה מאמינה שהיא יכולה לעשות את זה.

עדי מישאל שחקן אליצור יהוד מתקל את אמיר תשובה שחקן בני שפי יהוד. לירן דורף, דאבל פס
לפני שנתיים הם שיחקו אחד מול השני, השנה הם כבר יחד בבני יהוד. עדי מישאל ואמיר תשובה/דאבל פס, לירן דורף

השנה עברו שתי הקבוצות אל מחוז תל אביב, שם הן אמורות להרגיש הרבה יותר בבית. בני יהוד נפרדה מהמאמן שליווה אותה בשנים האחרונות, אלי פרנקו, כשאת הפיקוד תפס ג'קי כהן שנכנס לנעליים גדולות. בקבוצה ממתינים לתקצוב של העירייה, כמו אליצור, אבל גם בלעדיו הם צריכים לתת את הטון השנה. באליצור מקווים להיות העונה יותר מעוד קבוצה נחמדה בליגה ולעשות את השדרוג שהמאמן אריה יהב כל כך רוצה לראות. הקבוצה שלו פתחה טוב מאוד את העונה וניצחה פעמיים בליגה ובגביע, אבל גם הוא יודע שזה עדיין לא מדד לשום דבר. אגב, באליצור רושמים גם היסטוריה לא קטנה, כאשר השוער המבוגר ביותר בליגה (ויש שיגידו בעולם) משחק בשורותיה. קוראים לו יצחק חייק, הוא בן 66, ולמרות שבעונה שעברה למשל הוא שיחק במצטבר 34 דקות, הוא עדיין מהווה היסטוריה בהתגלמותה.

לתגובות: orenko999@walla.co.il

מי הם נבחרי המחזור הקודם בליגות הנמוכות?

לאתר דאבל פס

ליגה א' בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully